Annons:
Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 984 ggr
Mollan89
2016-08-26 13:19

Raser/Pälstyper?

Hej

Har letat runt härinne men jag hittar ingen bildtråd med olika raser/pälstyper/färger/teckningar?

Jag hade två omplaceringsmarsvin för ett par år sen och börjar bli sugen på att skaffa igen :)

Vill gärna se massa bilder på olika typer och raser så jag vet var jag ska fråga/leta efter :)

Annons:
Fridaaaa
2016-08-26 13:28
#1

Kollat in marsvinsföreningens hemsida?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

marsisen
2016-08-27 13:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#2

De flästa av våra marsvin har varit pet marsvin, alltså "dom har inget bestämt sätt att se ut på" även kallad korsning, olika föräldrar etc. Kan ändå visa lite bilder och skriva lite kort om dom om det skulle vara till nån hjälp :) -Kim: *ras är svårt att säga vilken hon liknade då hon var köpt på djuraffär och därav levde inte så länge.. Men skulle säga att hon skulle likna ett långhårigare virvel marsvin. * Färg: vit, chocolate, golden. Trefärgad m schack rutor -Kingston: *ras: virvel korsning. *färg: golden argente, vit -Åra: *ras: Teddy marsvin. * färg: vit, lilac, lilac agouti. Inga schackrutor -Polly: *ras: virvel-nonself korsning (olika föräldrar, mamma till kingston) *färg: vit, golden, golden argente. Inga schack rutor -Olivia: *ras: nonself *färg: chocolate, vit. -Chestii: *ras: peruan (dock är hon ganska så nyklippt på bilden) *färg: golden (avblekt) svart, vit Annars skulle jag säga att du kan hitta det mesta du behöver veta om raser och färger här: http://www.humlansmarsvin.se/marsvin/om_marsvin/raser_och_farger/korthariga.html lycka till :)

animal power <3

marsisen
2016-08-27 13:16
#3

men ush vad jobbigt, vissa de,ar utav vissa bilde försvann ju :( Aja. Säg bara till om du vill ha en bättre bild :)

animal power <3

Mollan89
2016-08-30 22:23
#4

Ber om ursäkt att jag inte har skrivit igen. Trodde att jag skulle få mail om någon svarade. Dessutom så flyttade det in 2 tjejer här i söndags :) en fluffig (som Åra) och en släthårig :)

Upp till toppen
Annons: