Annons:
Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1155 ggr
Thatcutething
8/27/16, 3:44 PM

Mitt marsvin rycker/krampar!?

Mitt matsvin verkar tyvärr inte må så bra . Mitt marsvin ( hona) chocko ligger ner i sin bur och rycker /krampar/ andas extremt hårt det ser ut som att hon krampar typ . När jag vanligtvis ska lyfta henne brukar hon busa och springa runt lite lekfullt men nu ligger hon stilla när jag bär upp henne är hon avslappnad som att hon inte har någon kraft i sig hon vill inte heller äta sina favorit grönsaker så som sallad eller frukter som äpplen , mitt andra marsvin åt sidan verkar nästan piggare än vanligt så inget fel på henne bara chicko hon är lite rund runt magen och det hon ger ifrån sig som ett litet ljud när hon krampar/rycker

Annons:
[Baltazar13]
8/27/16, 3:53 PM
#1

Vad säger veterinären?

Thatcutething
8/27/16, 6:19 PM
#2

Hon började såhär idag tänkte låta henne vila några timmar och se om hon förendras vilket hon inte har gjort än hon skrek lite så jag tog upp hnne och höll henne i famnen och då blev hon tyst igen om någon vet vad ett vetrinär besök kostar uppskattar jag detta

marsisen
8/27/16, 7:06 PM
#3

Vad det kostar beror nog på var du går. Vart bor du? Det brukar uppskattas med marsvins kunniga veterinärer och detta låter tyvärr väldigt allvarligt, så det är viktigt att du får rätt medicin och behandling och inte att en okunnig veterinär, som det tyvärr förekommer avlivar det stackars djuret för att dom inte kan bättre. :(

animal power <3

Ljungåsen
8/28/16, 10:27 AM
#4

Det låter väldigt allvarligt, och jag hoppas verkligen ni har kommit iväg till veterinären. Om ett marsvin inte äter så är det definitivt sjukt, och det i kombination med kramper är absolut ingenting som man kan vänta och se om det blir bättre.

[Wijnja]
8/28/16, 8:20 PM
#5

Ohyra kan göra så dem får kramper kolla så hon inte kliar sig hela tiden

Upp till toppen
Annons: