Annons:
Etikettallmänt
Läst 567 ggr
Serasera
9/11/16, 7:43 PM

Marsvin plus hund

Hej! Håller på att skaffa marsvin till familjen och funderar över hur svärmors hund kommer gå ihop med grisarna. Jag tänker mest på att han skäller endel och är valpig och klumpig :/ han är en lagotto. Blir marsvin rädda och stressade av hundskall? De kommer få bo i vardagsrummet så de får vara med där det händer, men vi är rätt ofta hundvakt åt lagotton. Vad tror/tycker ni som kan dessa djur bättre?

Annons:
denaesboz
9/11/16, 8:00 PM
#1

Ibörjan kommer det säkert vara läskigt för Grisarna men dem kommer så småningom att vänja sig. Det gjorde iallafall mitt marsvin 😁 Sen så får man ta och lära valpen att ta det lugnt vid marsvinen.😊

vendelay
9/11/16, 8:30 PM
#2

Vi har grannar med hundar som skäller JÄMT, marsvinen reagerar inte på det längre, inte ens när marsvinen är ute. Vi var hundvakt åt en valp i helgen (som då alltså var inne i huset såklart), hon skällde en gång och marsvinen blev lite skraja men de gömde sig inte och de fortsatte äta och dricka och sova osv efter en kort stund.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Wijnja]
9/12/16, 11:35 AM
#3

Har hund funkar super

[Metroid]3
9/27/16, 1:56 PM
#4

Mina hundar och marsvin kommer jättebra överens trots ett litet skall då och då.

Upp till toppen
Annons: