Annons:
Etiketteravelungar
Läst 924 ggr
Den vilda djungelkvinnan
10/24/16, 6:30 PM

Marsvin parat innan 4 v ålder!

Sålde en marsvinsunge för ca 9 veckor sen. Hon var då nästan 5 veckor. Hon fick en unge i dagarna och har alltså blivit parad av sin bror innan 4 veckors ålder då de flyttade isär när hon var 3 veckor och 5 dagar! Den som köpte marsvinet hörde av sig idag och jag blev helt chockad! Aldrig varit med om liknande men kommer alltid framöver sära på ungar vid 3 veckor och inte 4 som rekomenadationen är! Kommer rekommendera andra att göra samma. Nu ska jag ej ha ungar här på mycket länge men ändå! Alltid lär man sig något. Tänk på detta ni som avlar att de kan para sig tidigt!! Tack å lov så mår både mamman och ungen bra och ungen kommer flytta hem till oss när hon är 4 veckor! Skönt att hon bara fick en!

Annons:
Fridaaaa
10/24/16, 6:38 PM
#1

Är de säkra på att honans burkamrat inte är en hane?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Den vilda djungelkvinnan
10/24/16, 6:58 PM
#2

Ja.

Deeva
10/24/16, 8:03 PM
#3

Det är jag som har mamman (Pikachu som hon nu heter). Vi har en hane men han Blev kastrerad i början av sommaren och sedan adopterad via Eragons. Så det är absolut inte han som är pappan. Men både mamma och dotter mår som sagt fint och lilltrollet är en pigg och glad liten krabat. Så allt verkar ha gått bra.

Den vilda djungelkvinnan
10/24/16, 9:36 PM
#4

Ja det är härligt att allt gått bra iaf! =) tänk på att ge mamman massor av mat och framförallt cvitamin och kalvfond, vitkål är bra! Men det vet ni givetvis redan =) Lycka till med dem, hörs på telefon/sms =)

Den vilda djungelkvinnan
10/24/16, 9:37 PM
#5

Hahaha nej inte kalvfond hahaha kalcium!!!

Deeva
10/24/16, 9:42 PM
#6

Kalvfond 😂

Annons:
Deeva
10/24/16, 9:45 PM
#7

Skulle varit en skrattande emoji där.

idipidi
10/25/16, 9:17 AM
#8

Att en hona kan bli parad och dföktig strax innan 4 veckors ålder är ingen ovanlighet. Däremot brukar det då vara pappan eller annan vuxen hane som är den skyldige. Att en lika ung bror lyckas para är väldigt ovanligt, även om jag hört om någon enstaka tidigare. Han måste varit extremt tidigt utvecklad. Jag tycker att det finns många fördelar med att ungarna får gå kvar hos mamman så länge som möjligt. En väldigt stor och tidig hane skulle jag kunna flytta vid tre veckor, men normalt är fyra veckor en bra och säker rekommendation.

Upp till toppen
Annons: