Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 723 ggr
VildaVega
2016-11-06 08:49

Burtips/lösningar

Hej! Jag skulle behöva lite hjälp och tips över några saker när det gäller bur och tillbehör för mina två små grisar här hemma.

Det första är om någon ni skulle kunna droppa ner alla slags tips på djuraffärer och/eller hemsidor där ni vet att det säljs bra marsvinstillbehör såsom fleecetunnlar, hängmattor, leksaker, bra höhängare m.m

Det andra som jag skulle vilja ha tips om är hur ni gör när ni ger hö till era grisar. Mina två bor i en bokhyllebur på 200X80 cm med fleece, jag har skärt av en yta på buren där svinen går på mjukt kattströ och halm. I denna avledningen får dem även stora fång med hö som de både kan äta och som de boar i. Nackdelen med detta är dock att de kissar gärna i höet och det blir väldigt mycket som jag får slänga. Finns det något smartare sätt man kan hantera deras hö på? Funderar på att använda höpåse eller liknade, men vart får man tag på dessa i sådana fall?

En sista sak, finns det någon av er som har era marsvin i upprättstående burar. Alltså burar som tar ungefär lika mycket plats som en bokhylla och som man bygger på med våningar istället. Skulle detta vara något som ni rekommenderar? Tänker att det skulle vara ett väldigt bra alternativ när man flyttar hemifrån och får ont om plats.

Mycket tacksam för svar!  🙂

Annons:
Ljungåsen
2016-11-06 17:42
#1

Eragons har en del saker i sin webbshop. https://www.eragons.se/webshop/ Hö serverar jag i en låda utan botten, liknande den här. http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/forvaringshyllor-lador/forvaringslador-korgar/tralada-661088/ På så vis kan marsvinen fortfarande böka runt i höet, men de drar inte runt det i hela buren. Det blir en del som slängs förstås, men hö är inte dyrt.

VildaVega
2016-11-06 20:18
#2

#1 okej tack! Håller med om att hö inte är dyrt. Köper en bal på typ 12kg för 30kr, tänkte mest att det är onödigt att slänga så mycket om det finns andra alternativ, som du nu har givit mig, så tack! :D

Serasera
2016-11-08 14:37
#3

Djurbädd på Facebook säljer fleeceprylar!

Upp till toppen
Annons: