Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 740 ggr
ThatCuteThingie
11/11/16, 12:38 PM

fattar inte D:

har  2 unga marsvin i en bur på mitt rum och jag har verkligen inte en blekaste aning om dom leker eller slåss…. dom är syskon och en av dom är både modigare och större än det andra och den modiga av dom springer efter de andra och de ser ut som att hon hugger efter henne .. det blir ett jävla liv på dom om man ska säga så ,dom sutttsar runt och springer och slänger med både fram och baksidan och dom piper extra högt när detta händer och detta händer lätt 5 gånger per dag .. det är alltid den lite modigare som springer efter den andra vad ska jag göra?? O.o

Annons:
Ljungåsen
11/11/16, 12:50 PM
#1

Det låter som tonårsfasoner. Vad som kan hjälpa är att ge marsvinen mer plats, och mer underhållning. Servera mat och hö på flera ställen. Grenar utifrån att gnaga på. Mycket golvtid brukar göra underverk, så de får springa runt och rasa av sig.

ThatCuteThingie
11/11/16, 1:08 PM
#2

dom har så mycket underhållning gjorde nyss ett annat inlägg om dom men som du sa tror också det är tonårs fasoner för dom är riktiga tuffingar ^^

ThatCuteThingie
11/11/16, 1:09 PM
#3

men tyvärr tycker inte mina marsvin om golv dom vill högra upp :)

Ljungåsen
11/11/16, 1:18 PM
#4

Just golv är bra för att det ger en större yta att springa runt på, vilket gör att de bränner energi på det istället för att tjafsa med burkompisen. Om du vill så kan du ge dem varsin aktivitetsboll, med något gott i som de kan rulla runt.

ThatCuteThingie
11/11/16, 1:21 PM
#5

vart går det att köpa ? :) det låter hemsk roligt för dom då dom inte tycker om att springa på golv vad jag märkt tycker mina grisar mer om att klättra. men har dom en sån boll kanske dom blir mer intresserade av golvet haha

Ljungåsen
11/11/16, 1:45 PM
Annons:
Upp till toppen
Annons: