Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1304 ggr
ThatCuteThingie
11/12/16, 2:42 PM

ett nytt liv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

hej har gjort ett inlägg innan om 2 av mina marsvin men har fler och tänkte berätta varför jag har mina små grisar.

Jag skaffade mitt första marsvin för ett par år sedan det var ett virvel marsvin med  namnet  var Chicko och dom förra ägarna hade henne ensam i en bur hela hennes liv + att dom sa till mig att hon var en hane vilket hon inte var.. hon fick knappt hö och blev aldrig tagen ur buren och varje dag fick hon leva med att bli trakasserad av en liten chihuahua som skällde på henne om hon gick ut ur huset..detta är inte ett liv för ett marsvin så jag frågade ägaren hur mycket hon villa ha för Chicko och jag köpte henne . genast när hon kom till mig så litade hon inte på mig men det förändrades för jag gav henne livet hon förtjänade. 

Mitt nästa marsvin var bara ett par dagar senare hon heter Frankie hon blev avlad utan kunskap .så fort hon fick sin första kull avlade dom henne till sin nästa. det är inte heller ett liv för ett marsvin.  hade detta fortsatt hade hon dött bara några år senare som högst och detta var min chans mitt lilla marsvin chicko behövde sin första vän såjag köpte Frankie men då hade hon inget namn.. första gången chicko och frankie träffades flög chicko ut ur buren av räddsla men dom blev snabbt bästa vänner  coh gjorde allt tillsammans :)

När chicko dog för lite mer än ett halvår sedan blev frankie deprimerad och vägrade att äta men då hittade jag mitt tredje marsvin jag nu kallar skruttan :) hon skulle ha blivit dödad för att föra ägaren misstog henne för en hane och hade henne i en bur fylld med hanar . hon blev parad förtidigt och ägaren ville inte ha kvar henne eller hennes ungar så hon skulle ha blivit dödad men jag köpte henne och gav henne extra c-vitamin och tillslut kom 3 friska vackra ungar ut ^^

dessa tre ungars namn är Jasmine , Orskarsson och Gremling :) att äns tänka att dessa marsvin skulle bli dödade innan dom äns fick sitt första andetag är hemsk då dom alla är friska och pigga ! ( fast ställt av en veterinär ) 

Detta är historien om mina små grisar alla av dom och jag ångar inte att jag köpte djur i behov ! Jag adopterar endast djur i nöd för jag vill att dom ska få ett så bra liv som möjligt ^^ hur tänker ni när ni skaffade era grisar ? var det för skojs skull ? :) eller för avel ? :) snälla kommentera hur ni skaffade era grisar hade varit kul att höra :) 

första bilden är Frankie och Chicko :) Chicko är den som är mest vit

andra bilden är Skruttan 

tredje bilden är Jasmine

fjärde är Oskarsson

och femte bilden är Gremling

Annons:
Amasone
11/12/16, 9:15 PM
#1

Fin historia om dina marsvin! Jag hade marsvin som barn, har nu egen familj och ville gärna ha marsvin igen. Två av våra marsvin, en hane och en hona, hade tillbringat sina första månader i en enda bur tillsammans med flera andra unga hanar och honor. Vi tog alltså hand om två av dessa vanskötta och stressade marsvin med sönderbitna öron, lät kastrera hannen, men honan var redan parad. Hon fick två underbara friska små ungar, båda honor. Ytterligare ett marsvin kom till efter att jag först sett henne i en djuraffär under sommaren. Hennes syskon hade just blivit sålt. På höstlovet kom vi tillbaka dit och fick veta att hon suttit ensam där sedan sommaren. Det hade varit kärlek redan vid första ögonkastet, och nu kunde jag inte låta henne vara där ensam längre utan tog med henne hem till vår lilla marsvinsfamilj. Vi hade redan innan kommit fram till att vi inte hade plats för mer än högst tre marsvin, och därför bestämt oss för att hitta ett nytt bra hem åt ungarna, och de fick kort därefter flytta in hos en marsvinskunnig och kärleksfull familj.

ThatCuteThingie
11/12/16, 9:25 PM
#2

kul att höra att fler än jag bryr sig tillräckligt för att ta in dom stackars krabaterna ^^ har du några bilder på dina sötnosar? :)

Upp till toppen
Annons: