Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 541 ggr
Odendisa
11/19/16, 8:11 PM

Mitt marsvin ryggar tillbaka mot den andra

Hej, nu är det såhär att mina två marsvinshonor har nyligen varit i bråk vilket slutade med att den ena fick sitt ögonlock sönderrivet, vi har nu särat på dem för att låta hennes ögonlock läka (veterinärens rekommendation).Problemet är då att mitt marsvin saknar sin kompis men när vi har dem ute tillsammans ryggar hon hela tiden tillbaka från sin kompis, ungefär som att hon utsöndrar någon lukt. Jag undrar om det är så att de kan göra det under t.ex brunst perioden eller något sådant eller om det är något annat som är fel?

Tacksam för svar :)

Annons:
ThatCuteThingie
11/19/16, 11:49 PM
#1

det skulle kunna vara pga brust perioden men hur länge har dom varit vänner ? :) hurlänga hade du dom i samma bur ?

[Wijnja]
11/20/16, 4:54 AM
#2

Kan vara under brunst perioden mina honor går inte alls ihop

Odendisa
11/20/16, 10:47 AM
#3

#1 Dom har varit vänner sedan de bara var några månader och har suttit tillsammans sedan dess, båda är 1 år gamla . Men ja det kan ju vara så, hoppas det lugnar ner sig sen :/

Odendisa
11/20/16, 10:52 AM
#4

#2  Nä det kan ju vara så, dock så har det aldrig varit såhär illa innan :/ men ja dom lugnar väl ner sig sen hoppas jag :)

ThatCuteThingie
11/20/16, 2:27 PM
#5

släpp ut dom på golvet med massa gott och håll tummarna på att maten förenare dom det har funkat för mig :)

Odendisa
11/21/16, 6:50 PM
#6

#5 Okej tack jag ska prova det! :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: