Annons:
Etikettaktivering
Läst 1322 ggr
[fluffimarsu]
2016-11-21 17:20

lek

skulle vilja göra nåt kul för mitt marsvin som leksaker elr nåt å klätta på har nån nåt tips

Annons:
ThatCuteThingie
2016-11-21 17:25
#1

använ obehandlat papper och typ en toa rulle och tryck i lite god sallad eller liknande tryck ihop öppningarna och se när dina marsvin försöker komma åt et goda^^ ett tips är att göra ett par små hå i toarullen också :)

Amasone
2016-11-21 21:16
#2

Mina marsvin älskar tunnlar och krypin av alla slag, och jag har alltid flera olika gömställen och möblerar ofta om i buren vilket de älskar, de går på "upptäcktsfärd" och undersöker intresserat buren. I stället för att ställa hus, toalådor och liknande i hörnen, ställ dem i mitten av buren så att marsvinet kan springa runt husen, det tycker i alla fall mina är roligt. Fyll gärna tunnlar och krypin med hö, tex en skokartong med fasttejpat lock blir en tunnel om man klipper upp den helt i båda sidor, fyll sen med hö. Eller om du har en gammal mössa, helst med lite stadga i så den inte faller ihop helt, typ tjock fleecemössa, så är den ett bra krypin. Grenar att korsa över varandra som ett lågt tak och till gnagande gillar de också. Lägg t.ex. ändarna ovanpå taken mellan två av husen, eller mellan ett hus och gallret om du har en bur med galler. Äpple, päron, pil, lönn, gran är bra. Beroende på vilken typ av bur du har kan du kanske fästa en handduk med klädnypor som ett tält/koja att springa in i. På golvet är det förstås också toppen att ha flera gömslen att springa mellan.

Upp till toppen
Annons: