Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 740 ggr
[AnimeV4]
2016-11-30 05:06

Spån av större flingor

Vi var glada för att Granngården i vår stad hade tagit in balar med större flingor av spån, men det var tydligen bara för att YesBox var slut. Jag gillar inte att det är så små bitar och ganska dammigt, så det känns väldigt trist att vi inte kommer att få tag på de bättre balarna längre.

Till saken hör att vi inte har bil och endast säckkärra att lasta på. En resa för att köpa EN bal i en stad en timme bort skulle kosta 100 kr extra, vilket inte är så lockande. Jag har kikat på Blocket men de som säljer finns ännu längre bort. Jag funderar på att lägga upp lite annonser och pröva.

Vad för andra ställen brukar ha spån? Vi har ett ställe som heter Foderboden här, men de har bara djuraffärspåsar och är svindyra.. Jag vet att vissa stall säljer hö. Tror ni också att de säljer spån? Har ni någon idé om hur man skulle kunna lösa detta?

Detta gäller Värmland.

Annons:
Lillyrod
2016-12-03 19:01
#1

Jag köper mitt spån på en gård som har gårdsbutik. De säljer både spån och hö plus massa grönsaker och annat gott : ) Kolla om det finns gårdsbutiker i närheten.

[AnimeV4]
2016-12-03 23:35
#2

#1 Jag ska kika! Tack för tipset👍

Upp till toppen
Annons: