Annons:
Etiketterköpeslånessäljesomplaceras
Läst 1177 ggr
Kaisei
2017-01-13 00:57

(S) Vit gallerbur 300 kr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! 

Jag säljer min vita gallerbur/kaninbur. Det medföljer även ett grått hörnhyllplan med tillhörande stege i hårdplast. Mycket bra begagnat skick. Finns att hämta i Älta, Nacka kommun.  

Bredd: 100 cm

Djup: 56 cm

Höjd: 55 cm

300 kr

Annons:
Den vilda djungelkvinnan
2017-01-13 23:40
#1

Inhumant att ha 2 marsvin i en sån lite bur! Det må vara lagligt men helt uppåt väggarna fel! Kanske passar som transportbur eller liknande. Menar inte att TS gjort gel men hoppas ingen köper för att ha som levnadsbur för 2 marsvin.

Kaisei
2017-01-15 00:56
#2

Tycker det är så knäppt att folk ofta tror det värsta om varandra stup i kvarten :) Jag har haft denna till annat djurslag som sovbur/matbur, den har med andra ord ALLTID stått öppen. Någon fler kanske har sina djur "frigående" hemma och vill använda den på liknande sätt eller fick en strålande idé nu :)

Mirinda
2017-01-15 01:28
#3

#1 Jag kan förstå din tankegång och din avsikt med inlägget. Du tänker i marsvinsägarbanor. Marsvin ska alltid vara minst två (utom i extrema undantagsfall). Och visst är buren i minsta laget för två marsvin, även om det vore lagligt. Lagligt är långt ifrån lämpligt när det gäller boyta per marsvin. 

Men var och en måste ta ansvar för vad den gör och vi kan inte utgå från att vi förstår hur andra tänker. Nu var det fråga om att sälja en bur. TS säger inget om hur många djur av vilket slag som den är lämplig för.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Den vilda djungelkvinnan
2017-01-16 21:39
#4

Skriver som sagt att TS inte gör något fel utan för eventuella personer här på MARSVINSFORUMET inte ska tro att det är en lämplig bur för 2 marsvin att bo i. Tycker ni båda bör läsa min kommentar igen.

Mirinda
2017-01-17 00:36
#5

#4 Det handlar om hur man säger saker. Jag förstår som sagt din avsikt med inlägget. Det var inledningen som TS (och även jag) reagerade på. Ibland är det bättre att ställa en fråga: Exempelvis: Tror du att buren är lämplig för två marsvin? Sedan kan man ju själv svara på frågan och i all vänlighet upplysa om att buren är i minsta laget. Den sista meningen i inlägget hade räckt; kanske kompletterad med din åsikt om hur stor en marsvinsbur minst bör vara.

För övrigt tror jag inte att marsvin skulle vilja/kunna använda hårdplaststegen i buren. De skulle få väldigt svårt att ta sig upp. Här hemma har vi också en bur som från början är tänkt för kanin. Den är dock större och vi har ersatt plastinredningen med hus och stege/ramp av trä, stadiga skålar av keramik, samt skippat höhäcken.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Den vilda djungelkvinnan
2017-01-18 10:41
#6

Vadå hur? Inlägget var inte riktigt till TS utan till eventuella köpare av buren som kanske inte förstår att den ej är lämplig till 2 marsvin. Ts får sälja vad hon vill och har ingen skyldighet att förklara vilka djur som får bo i den. Seriöst läs vad jag faktiskt skrev istället.

Annons:
Mirinda
2017-01-18 13:53
#7

#6 Jag tror vi avslutar den här diskussionen nu. Tråden är en säljannons. Vill TS sälja buren så är hon i sin fulla rätt att annonsera här. 

Buren skulle kunna funka som evakueringsboende till ett marsvin. När hanar slåss så det blir blodvite gång på gång eller när ett marsvin behöver gå själv en period av andra skäl, så kan man dela på marsvinen och ställa burarna intill varandra. Vi hade ett nyopererat marsvin här nyligen och kunde inte ha pojkarna tillsammans av hygieniska skäl. Den här buren hade funkat då. Men som sagt; bara som tillfällig lösning för ett marsvin. Som permanentboende för två marsvin är buren enl mig och #6 för liten.

#6 Vill du diskutera hur man skriver i trådar och vad som är lämpligt när man vill få fram ett budskap, så kan vi göra det någon annanstans. Ingen har brutit några sajtregler. Jag tycker att du har rätt i sak. Är det ändå så att du vill fortsätta diskutera, så kan du starta en ny tråd eller PM:a mig.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Upp till toppen
Annons: