Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 523 ggr
musse_lusse
2017-01-14 16:35

Göra egen marsvins bur???

Hej! Mina 2 marsvin bor just nu i en vanlig bur från affär som är stor nog att ha 2 marsvin. Kommer inte ihåg hur stor den var men har kollat enligt lagen att man får ha max 3 marsvin i den.

Men jag vill bygga en egen till mina grisar. Jag tror de skulle må mycket bättre då. Kunna springa och hoppa och sådant. 

Jag vill ha något att bygga utav. Vad har ni hittat det ni har byggt av??? Och vad ska jag ha i botten så inte kisset går igenom?? 

Vill järna ha det billiga och lätta alltnartivet. Vid sidan kommer jag ha en liten till våning intill väggen så de sidorna som m´ska vara intill väggen ska järna vara lite högre :)))

Tacksam för svar <3 :)

/// Musse_lusse 

Instagram: MusseAndLusse

Annons:
Lollan1000
2017-01-14 16:42
#1

Jag har byggt av 2 st Billy bokhyllor från Ikea (200•80). Jag har en Vaxduk i botten från Ikea. Bokhyllorna nya kostar 499kr och vaxdukar kostar 69kr per m tror jag.fast jag köpte bokhyllorna på blocket för 100 kr st. Så kolla blocket om du vill ha det billigt. Eftersom man inte har något galler så kan man köpa en Vattenflaskhållare för cyklar och skruva på bokhyllan. Det finns på biltema för 29kr.

Upp till toppen
Annons: