Annons:
Etiketterköpeslånessäljesomplaceras
Läst 1211 ggr
mallsan
2017-01-22 19:48

(S/O) Härlig tjejgrupp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hej!

Det är med stor sorg som jag har insett att jag inte längre kan ge mina fyra fina tjejer den kärlek och uppmärksamhet som de förtjänar.  Dels så tar skolan upp allt mer av min tid och dels så tål jag inte att ha dem i kontakt med min hud utan att det börjar klia (har gjort ett allergitest som var negativt, är bara känslig mot pälsen).

Så, jag undrar alltså om det finns någon som skulle vilja ta hand om mina damer eftersom jag inte kan göra det själv.

De som söker nya hem heter Coco (mellan 3-4), Mollie (ca 3) samt  Harriette och Lussebullen (blir 2 i mars) och de är alla släkt. De kom till mig i mars 2015 tillsammans med andra marsvin som hade bott hos samma ägare. Har endast exakt ålder på de två yngsta. Deras bakgrund är väldigt tragisk och de har bland annat blivit utsatta för svält, haft flera oplanerade dräktigheter, har bott i ett uthus med hönor och i därefter i en liten plastlåda så de är riktiga små överlevare alla fyra. Just på grund av detta så letar jag efter en erfaren och kunnig person med mycket kärlek att ge som endast vill ha dem för deras trevliga sällskap och inte för avel.

De är nyfikna och sociala, speciellt de två äldsta. Eftersom jag inte riktigt har kunnat ge dem lika mycket uppmärksamhet nu det senaste på grund av studier och min känslighet så är de inte riktigt lika framåt som vanligt, men det kommer snabbt att återgå till det normala när man pysslar mer med dem. Det bästa de vet är att springa runt på golvet och upptäcka saker så detta är något jag gärna vill att de ska kunna fortsätta med i sitt nya hem.

Dessa små tjejer har otroligt mycket kärlek och bus att ge till sin nya människa och det går inte annat än att älska dem. De har aldrig varit sjuka eller skadade, har endast varit på ett veterinärbesök våren 2015 på grund av sellnic som de behandlades för.

För att vara säker på du som köpare är seriös så tar jag en symbolisk summa på 500 kronor för dem. Vill allra helst att de flyttar tillsammans då de funkar oerhört bra som en grupp.

Bokhyllebur på 200x80cm finns att köpa till för 200 kronor, den är i fint skick med förstärkning i botten samt hjul, det enda som behöver bytas är vaxduken eftersom det finns en reva i botten av den. Tyvärr så följer inga hus med eftersom de jagh har är redo att kasseras. Vattenflaskhållare sitter på buren. Flaska,klosax och matskål följer med om så önskas.

Skicka gärna PM vid intresse, de finns i Trollhättan. Kollar min mailbox varje kväll. Ha det fint! 🌺

På bilderna: Coco, Mollie, Lussebullen och Hariette

Annons:
mallsan
2017-01-22 19:51
#1

Oops, inser nu att bilderna hamnade i ett bildspel istället för på rad. För att tydliggöra; Coco är virvel black/golden/white, Mollie slät långhår golden/black/white + något mer, Lussebullen långhårig virvel buff/golden och slutligen Harri som är långhårigvirvel black/white.

De är alla pet. Kräver inte någon pälsvård bortsett från några trimningar då och då när pälsen börjar bli för lång :)

neaverona
2017-01-23 09:12
#2

Åh så fina de är! Önskar att jag hade haft plats för dem men det har jag tyvärr inte som det ser ut just nu😕 Hoppas att någon annan kan ta emot dem, jag håller tummarna!❤️

[Wijnja]
2017-01-23 18:29
#3

Gud vad söta

mallsan
2017-01-25 17:09
#4

#2 Ja visst är de fina ❤️ Vad tråkigt att du inte kan ta emot dem, vi får helt enkelt hoppas på att det dyker upp någon annan som har plats och kärlek nog för mina små grisar 🙂

#3 Jamen visst är de! ❤️

neaverona
2017-01-26 12:47
#5

#4 Är du med i gruppen "Marsvin säljes/köpes/omplaceras" på FB? Jag tror att du lättare kan nå ut till fler individer om du postar annonsen där också, bara ett tips 🙂

GuineaPigFish
2017-01-28 17:48
#6

Himla fina tjejer det där! Jag kan tyvärr inte ta emot dom då jag inte bor själv ännu. Hade jag hittat en lägenhet så hade det varit en annan femma… :) Hoppas du hittar ett bra hem till tjejerna.

Annons:
mallsan
2017-01-29 22:11
#7

#5 Nej det är jag inte, tack så mycket för tipset, ska prova där också! 🙂

#6 Tråkigt att du inte kan ta emot dem, får fortsätta hoppas på att jag hittat rätt hem för dem 🌺

neaverona
2017-02-08 10:37
#8

Hur har det gått för grisarna? 🌺

Upp till toppen
Annons: