Annons:
Etikettallmänt
Läst 2578 ggr
beasmarsvin
2/27/17, 10:10 PM

Göra egen bur av bokhylla

Hej, undrar om ni kan ge tips på hur man kan göra marsvinsbur av bokhylla. Vill gärna ha  en rolig bur för marsvin så som t.ex.  leksaker och klätterställningar. 
skulle blivit glad om ni skickar massa bilder på olika bokhylle-burar och ger råd på hur man bygger dem bäst!🙂
Ha det bra.❤️

Annons:
beasmarsvin
2/27/17, 10:12 PM
#1

Vill tillägga att jag ska ha en liggande bokhylla på golvet, tips på hur höga kanter den bör ha?

Lottis1976
3/1/17, 8:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är min hemmagjorda bur! Gjord av lösköpta ihopskruvade hyllplan, plexiglas, plastmatta. Jag har ett hyllplan över med krokar att hänga grönsaker i + LED-lights (Jula 125:- ) :D som hängare för vattenflaskan köpte jag en cykelflaskhållare på Bauhaus. Tror marsvin uppskattar mer yta än att klättra! Mkt hö, varsitt hus, rör att springa/ligga i etc. 25 cm hög kant minst är nog säkert!

Lottis1976
3/1/17, 8:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
Lottis1976
3/1/17, 8:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
Lottis1976
3/1/17, 9:00 PM
#5

Kanske ger dig lite idéer/inspiration! :) Men satsa på YTA istället för flera plan el.klätterställningar tycker jag.

Stigfinnaren
3/7/17, 9:37 PM
#6

0#,  tycker att du skall fundera om du verkligen vill ha buren på golvet. Grisarna ser oss tvåbeningar bättre och vi dem om buren står på ett bord eller dyligt. Dessutom är det då mycket enklare med städning, samt plats under för marsvinsprylar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: