Annons:
Etikettallmänt
Läst 1025 ggr
Melden
3/21/17, 6:30 AM

Ångrar mig

Jag vet inte ifall det är ånger, men jag har tid med att ha marsvinen men ändå har jag en dålig magkänsla. Jag bär upp dom varge dag och gosar med dom. Men så fort jag tänker på dom så får jag lite ångest. Vet inte riktigt vad det betyder men jag funderar över att försöka lämna tillbaka dom till personen jag köpte dom från. Då hon tog riktigt bra hand om hennes marsvin. Men ändå vill jag inte lämna tillbaka dom. Vad tror ni det betyder och vad ska jag göra?

Annons:
Leso
3/21/17, 8:23 AM
#1

Att ha ett husdjur betyder det att man har ett ansvar för de djuren man har. Det kräver en hel del tid och "arbete", även tålamod. Det kan vara att du har haft en del förväntningar angående marsvin, men det har blivit något annat än du tänkt/önskat. Vet ej om du är vuxen eller minderårig… Men om du är minderårig då dina föräldrar har huvudansvar för de djuren och skulle vara bra om du fått stöd av dem.

Sara:)
3/21/17, 3:48 PM
#2

Känner du att du inte tycker att du tar hand om dom så bra? Vad tycker du att du gör fel isåfall?

Melden
3/22/17, 7:44 AM
#3

Nej det är absolut inte så utan jag tar hand om dom varge dag. Jag ger dom en stor hög med hö så att om gör höga skutt av glädje😂 och en massa goda grönsaker och nytt vatten varge dag. Även gos i knät, så må dåligt av att jag inte tar hand om dom gör jag inte alls.

UlrikaD
3/23/17, 2:31 PM
#4

Den lilla känslan av ångest kan komma av att man helt plötsligt har någon som är totalt beroende av dig. Om du inte gör det som krävs kan den bli sjuk och må dåligt. Med djur kommer också en oro att något kan hända. Och om något händer, kan man lösa det då? Den klumpen i magen tror jag betyder att man verkligen bryr sig och vill det bästa för sina djur. Sen om man känner att det kanske inte riktigt var ett bra beslut så får man göra det som gynnar djuren bäst. Men du bör kanske tänka igenom det ordentligt så det inte blir ett beslut du ångrar.

Melden
3/23/17, 9:16 PM
#5

Tack! #4 för ditt svar jag ska verkligen tänka igenom innan jag gör några förhastade slutsatser. Jag kommer testa att ha marsvinen i en månad nu och i fall jag känner att det går bra så kommer jag ha kvar dom:)

Upp till toppen
Annons: