Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 993 ggr
Instabeliebeer
3/22/17, 10:15 PM

Hampaströ eller kutterspån?

Hej! Jag ska snart köpa mer burströ och undrar om kutterspån eller hampaströ är bättre? Ska köpa på granngården. Tack så länge!

Annons:
Ljungåsen
3/23/17, 6:54 AM
#2

Min uppfattning är att hampaströ suger bättre, dammar mindre och luktar mindre än kutterspån. Dessutom innehåller det inte terpener, som finns i kutterspån. Terpener kan vara irriterande för både tassar och luftvägar. Så jag rekommenderar hampaströ.

Leso
3/23/17, 9:33 AM
#3

Vi hade hampaströ från zooplus, den billigare varianten. I början la vi märke till att hampa har en mycket speciell lukt, efter ett tag vande vi oss vid den lukten, det luktade inte så konstigt länge. Jag tycker att det hampaströet vi använde smutsade burbotten mer än kutterspån, kanske även dammade mer än kutterspån. Nu använder vi kutterspån, det fungerar bra, men jag funderar på att prova ett annat hampaströ, en dyrare variant. Vill testa hur dyrare hampaströ fungerar. Luktar det mycket? Smutsar det burbotten?

Ljungåsen
3/23/17, 10:24 AM
#4

Jag tycker inte att Granngårdens hampaströ luktar någonting, och det dammar knappt heller. Burbotten blir inte speciellt smutsig.

[AnimeV4]
3/23/17, 2:16 PM
#5

Min erfarenhet av hampaströ är att det fastnade massor i snoppen på mina hanar, men de var ganska så haniga av sig också..

Ljungåsen
3/23/17, 3:05 PM
#6

#5 Bra synpunkt. Ingen av mina hanar är speciellt hanig, och två av dem har aldrig haft skräp i snoppen. De andra två har haft någon enstaka gång.

Annons:
Instabeliebeer
4/1/17, 8:38 AM
#7

Jag hat kollat runt och så och viss säger att det bra medans vissa att det är det sämsta. Vad ska jag välja? Ska köpa idag. Tacksam i förhand

[AnimeV4]
4/2/17, 12:30 AM
#8

Hur gick det? Vad valde du i slutändan? Jag skulle råda dig att pröva underlag tills du är nöjd, så är du nöjd med ditt val idag är det ju bra🙂

Instabeliebeer
4/2/17, 9:57 AM
#9

#8 tyvärr blev det kutterspån för att min pappa hade visst redan köpt det när jag va iväg så när jag kom så låg den där haha. Han visste inte att jag ville ha något nytt men ska använda klar kutterspånet sen blir hampa.

[AnimeV4]
4/2/17, 12:20 PM
#10

#9 En surprise då, med andra ord😉Hoppas att hampa är något för dig sen då!

Upp till toppen
Annons: