Annons:
Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 494 ggr
[Viskycat]
2017-04-02 14:54

Ni som har/haft djur med hjärtsjukdom!

Hej allihop! Är det bara jag som får ett värdelöst bemötande och undermålig hjälp av veterinärer vid hjärtproblem? Har en hanne i livet med hjärtproblem och en hanne som fick avlivas pga brist på vård. Ett av dom största tecknen på hjärtproblem är rosslig andning och inaktivitet, vilket ju självklart är tecken på exempelvis luftvägsinfektion eller lunginflammation. Det måste uteslutas innan man kan gå vidare. Men när jag upprepade gånger talar om för min veterinär att mitt djur levt med sina symptom i TVÅ ÅR, kan vi då SNÄLLA sluta låtsas att antibiotika mot lunginflammation ska hjälpa? Vad jag egentligen vill komma fram till (nu när jag fått gnälla lite) är att jag vill veta hur ni med hjärtsjuka djur blivit bemötta och vad ni fått för tips på behandling. För jag känner mig fullständigt hjälplös och helt ärligt oansvarig som ägare när jag inte kan behandla mina pojkar för dessa kroniska, livshotande problem.

Annons:
Ljungåsen
2017-04-03 07:57
#1

Har ingen egen erfarenhet, men postar en länk till guinealynx sida om hjärtproblem hos marsvin. http://www.guinealynx.info/heart.html

Upp till toppen
Annons: