Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 600 ggr
Sannag0
4/22/17, 4:10 PM

Fleece?

Hej! Använder ni fleece som underlag i era burar? Vad tycker ni om det? Jag har funderat på att prova fleece, men jag har en åttakantig bur så jag skulle nog behövt köpa väldigt mycket fleece om det ska täcka hela buren. Men tycker ni det är värt att prova? Skriv gärna vad för underlag som passat er bäst! Tack på förhand!

Annons:
[Wijnja]
4/22/17, 6:30 PM
#1

Blir bara smutsigt ganska snabbt

Leso
4/22/17, 9:34 PM
#2

Jag har testat spån, hampaströ, fleece, kombination av spån och fleece. Den sistnämnda fungerar bäst, tycker jag! Jag använder fleece, har även absorberande pads'en under husen, det finns lådor med hö och spån i eller en avdelning med hö och spån. Varje dag småstäder, tar bort smutsiga spån och hö, fyller på nytt och fräscht, byter absorberande pads'en under hus och andra "kissiga" ställen om det finns såna. Marsvins fleece och handdukar tvättas i tvättpåsar. Har man endast fleece behöver man byta varje dag, tror jag, det luktar dåligt snabbt. Har man endast spån är det dyrare och det dammar mer. Personligen tycker jag om fleece och våra 2 pojkar gör det också! De bor i en 185*77 bur.

Upp till toppen
Annons: