Annons:
Etikettallmänt
Läst 593 ggr
jonnesp
5/2/17, 8:58 PM

3 hanar tillsammans

Hej! Har precis fått 2 helt underbara marsvinbebisar (hanar) och vill sätta ihop dom med min lite äldre marsvinshane, hur tror ni de hade funkat? Inte alls eller?

Annons:
Fridaaaa
5/2/17, 9:05 PM
#1

Det kan gå - med riktigt stor yta.  men större risk att det inte går. 
Rekommenderar personligen inte att testa.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ljungåsen
5/2/17, 9:24 PM
#2

Hanar trivs bäst i par, och att ha tre hanar tillsammans är ett högriskprojekt, speciellt om två av dem är unga. När småkillarna kommer i puberteten och hormonerna sprutar kan det vara nog besvärligt att få dem att hålla sams. Oftast får man ett bäst fungerade par med en åldersskillnad på två år mellan marsvinen, så att åtminstone den ena är ordentligt vuxen. Hur gammal är din något äldre hane?

[Gnagare2]
5/3/17, 6:44 AM
#3

Jag kan komma med lite glädjande nyheter angående att ha tre hanar ihop. Jag har pappa och hans två söner ihop,och det går alldeles utmärkt. Jag har dom på en rätt stor yta. Att ha dom i en vanlig bur undviker jag.

Har provat att ha dom i en "vanlig bur" och då började dom småtjafsa direkt,så jag fick sätta tillbaks dom i detta stora utrymme. Jag tror även att om man har tre hanar ihop,så ska dom helst vara lugna och snälla i temperamentet. Det är mina tre. Dom är inte så "haniga" av sig,det underlättar även att jag kan ha dom ihop tre stycken.

Pappan är ca 3 år gammal och dom två sönerna är 9 månader gamla.

Så visst går det att ha tre hanar ihop,bara man har gott om utrymme i sitt hem.🙂

flocken
5/5/17, 3:03 PM
#4

Jag har 3 hanar ihop utan problem. Min bur är ca 200cm lång ×60 cm De har gått på mindre oxå. Typ 2/3 av denna. En av mina killar är väldigt låg i rang. Går undan direkt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: