Annons:
Etikettallmänt
Läst 1144 ggr
Rebelyell
2017-05-30 09:54

Vart står er bur?

Vart i huset har ni er marsvinsbur? Undrar om någon har buren i sovrummet o känner att det funkar bra? Jag hade marsvin för några år sen och hade dom i sovrummet. Vill minnas att det funkade bra. Nu har jag ett par marsvinsbebisar, hanar, sen 4 dagar tillbaka och jag har sovit väldigt dåligt dessa dagar pga dom för ett j*kla liv tidigt, tidigt på morgonen. Jag är helt slut. Det kluriga är att sovrummet är enda platsen där dom kan vara. Kan det vara pga det är två bebisar som bor ihop? Tänkte om en bebis och en vuxen skulle gå bättre ihop.

Annons:
Ljungåsen
2017-05-30 11:20
#1

Jag har fyra pojkar, som bor två och två. Ena paret bor i vardagsrummet, det andra i allrummet. Vi har öppen planlösning så de kan höra men inte se varandra. Du kommer helt klart få det lugnare med en vuxen och en bebis än med två bebisar. Två bebisar kommer hamna i puberteten samtidigt, så det kommer sannolikt bli bra mycket värre än det är nu.

[Wijnja]
2017-05-30 11:40
#2

Hönorna bor i vardagsrummet hanarna i sovrummet

Rebelyell
2017-06-03 08:52
#3

#1 Att jag ej tänkte på det innan.. :/ En av bebisarna lämnades tillbaka för ett par dagar sen och idag hämtar jag en vuxen hane på 1 år hos en uppfödare. Han har passerat sin tonårsperiod och är beskriven som välhanterad, lugn och trygg och duktig med de två småhanar han går med just nu så jag hoppas att dom ska finna harmoni och glädje med varandra. Bebisen här hemma är 8v på måndag och det är exakt 1 år (och en dag) emellan dom.

Ljungåsen
2017-06-03 09:58
#4

#3 Jag håller tummarna för att det går bra. En del ettåringar är vuxna och trevliga, andra är fortfarande riktiga hormonmonster. Om uppfödarens beskrivning av honom stämmer så borde det bli bra.

Rebelyell
2017-06-09 11:15
#5

Nu har jag haft vuxna killen i nästan en vecka och vilken skillnad det är! Tysta på nätterna (=jag kan sova) och den andra bebisen som nu är 8.5 vecka gammal har blivit modigare sen han fick flytta ihop med vuxna gubben. Känns skönt. Puttar upp denna tråd lite för att höra av fler vart dom har sina burar ståendes :)

Ljungåsen
2017-06-09 12:28
#6

#5 Så roligt att det blev bra!

Annons:
Leso
2017-06-09 22:22
#7

Vad bra att det fungerar med en äldre hane! Våra marsvinspojkar bor i vardagsrum på nedervåningen och vi har våra sovrum på andra våningen. Vi hör inte dem på natten, men jag tror att de sover småstunder även på natten, för att de äter ju dygnet runt :) Har ej erfarenhet av att ha marsvin i sovrum, men jag personligen skulle inte ha marsvin i mitt/vårt sovrum för att jag sover "känsligt" och därför vill helst inte sova med djur i samma rum.

elsabergs
2017-06-15 14:13
#8

Våra marsvin står i källaren (ta det lugnt det är renoverat till ett riktigt plan) så jag hör dem inte på natten men min brorsa som sover i källaren och om vi har gäster i gästrummet hör de

Marre_g
2017-06-16 15:09
#9

Jag har två honor, från början hade jag dem i mitt sovrum, men jag sov väldigt dåligt så varje natt gick jag till vardagsrummet och la mig, dem lät hela tiden, så nu har vi dem i vardagsrummet istället. :-)

[julia&marsvin]
2017-06-16 15:38
#10

Oj, är det ingen som har dem i köket? Det som är så trevligt. :)

Ljungåsen
2017-06-16 15:42
#11

#10 Jag hade marsvin i köket när vi bodde på förra stället. Här är köket alldeles för litet att få plats med marsvin i.

Leso
2017-06-16 22:22
#12

#8 När vi hade en gäst och han sov i vardagsrummet där marsvinen bor, sa han att han hörde marsvinen hela natten :)

Linn.2005
2017-07-08 18:41
#13

Kanske kan du lägga en filt över eller något sånt? Så det blir mörkt menar jag?

Annons:
Cola&Bacardi
2017-07-08 20:29
#14

Mina två marsvin bor i sovrummet. Fungerar finfint!  Fast jag skulle inte ha något emot att ha dem i köket. Verkar så mysigt 🙂

Mvh Linnea 

Brad_och_Olle
2017-07-24 08:24
#15

Jag har dem i köket. Ett jäkla liv så fort jag sköljer något/skär något/prasslar med en påse/öppnar kylskåpet osv… 😂 Ett tips för att ha dem i sovrummet är att lägga en filt över buren när du sover. Marsvin sover på natten, så då kan du bestämma när det är morgon… ;)

Brad_och_Olle
2017-07-24 08:26
#16

Haha såg att Linn.2005 redan föreslog detta! Det fungerar faktiskt! :)

Upp till toppen
Annons: