Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 627 ggr
Sara:)
6/13/17, 4:59 PM

Utebur?

Tänkte eventuellt ordna En tillfällig utomhusbur åt mina 2 marsvin. Måste den ha tak över hela? Dom kommer givetvis att få regn/sol skydd över en del av buren, men kommer t.ex fåglar komma och bråka med dom om en del av buren inte har tak?

Annons:
Äppelsnäckan
6/13/17, 5:39 PM
#1

Är det mycket fåglar där du bor? Kommer ni hålla koll på buren? Det kanske finns katter i området? Använd en filt som tak, spänn upp med klädnypor eller liknande.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Klarizon
6/15/17, 9:55 AM
#2

lägg över kompostgaller för att vara säker:)

Ljungåsen
6/15/17, 12:17 PM
#3

Det beror på hur man bor, om man vågar ha utebur utan tak. Jag bor mitt i skogen, och det finns alldeles för mycket rovdjur här. Speciellt är det räven jag oroar mig för. Jag har tak på mina uteburar.

Marre_g
6/16/17, 3:18 PM
#4

Jag funderade också på det. Och när jag frågade en uppfödare så sa hon att marsvin är innedjur, När jag har mina marsvin ute brukar offrats massor av fåglar komma, speciellt fiskmåsar. Fast så länge du håller koll på dem så är det nog inget problem, men tak tycker jag du borde ha ;-) dessutom så måste det vara över 15 grader ute annars kan de bli förkylda och det kan leda till lunginflammation. ;-)

Ljungåsen
6/16/17, 3:46 PM
#5

#4 Marsvin är absolut inomhusdjur, och ska bo inomhus. Däremot så brukar de uppskatta att få komma ut och beta gräs när det är trevligt väder. När mina är ute så är det på dagarna. Nätterna tillbringar de inomhus.

Scilla77
6/17/17, 8:07 AM
#6

Jag gjorde en enkel lösning om någon annan har en studsmatta. Jag köpte ett nät, strips och tältpinnar. Sen satte jag nätet runt studsmattans ram och fäste med strips och förankrade nätet i gräsmattan med pinnarna. Nu är ju det en bur som bara får användas när vi är i trädgården. Men marsvinen älskar den och jag gillar att jag blir av gräset under studsmattan. ☺

Annons:
Den vilda djungelkvinnan
6/18/17, 9:37 AM
#7

När jag var ca 11 år så släppte vi ut mina marsvin i en kompostgallerhage utan tak men de hade ett hus. Lämnade dem kanske 15 minuter ensamma och nör vi kom tillbaka var kråkorna på dem och båda hade trasiga öron efteråt.. :/ kunde gått riktigt illa! Så sen dess jag har lärt mig att aldrig ha dem ute utan tak om jag ej sitter bredvid!

Upp till toppen
Annons: