Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 1050 ggr
Cola&Bacardi
2017-06-16 17:37

Pool som bur?

Hej, tror ni att denna pool kan fungera som en bur?  Finns det någon risk att marsvinen bestämmer sig för att gnaga sönder den inifrån? En annan fundering är om poolen fortfarande kommer "hålla formen" utan vatten eller om den kommer säcka ihop fullständigt?

Mvh Linnea 

Annons:
Lillyrod
2017-06-16 17:55
#1

De kommer sannolikt att äta sig ut därifrån ganska fort. Förmodligen med magknip på köpet 😉

Amasone
2017-06-16 22:31
#2

Vi har haft en sådan till barnen. Den håller formen hyfsat utan vatten men det är fullt av veck, i stort sett omöjligt att få plasten att ligga helt slätt, och marsvinen kommer sannolikt gnaga fullt med hål där vecken är, så det blir nog en kortlivad bur och kiss på golvet under den…

[AnimeV4]
2017-06-23 16:46
#3

Varför inte bygga en egen bur? Jag har byggt två stycken och det blev både billigt och snyggt! Köper du träskivor kan du få dem uppsågade till de måtten du vill ha hos bland annat Beijer bygg🙂

Cola&Bacardi
2017-06-24 12:02
#4

#3 Grejen är att jag till hösten kommer flytta in i lägenhet och vill därför ha en stor bur, men som man ändå kan "packa ner" på något smart vis 😉. Dvs en bur som är stor men som inte tar stor plats när den ska med till nuvarande lägenheter samt framtida lägenheter (ska börja studera). Men det är lugnt!  Jag har lämnat pool-idén bakom mig och tror mig ha kommit på något lite smidigare 🙂

Tack för alla svar :)

Mvh Linnea 

[AnimeV4]
2017-06-24 12:06
#5

#4 Ah, då förstår jag! Jag har en bur som är 300 x 80 cm men den är delad på mitten så att det blir lite lättare att få med sig iallafall. Den andra är 180 x 80 cm och lite otympligare..😃Vad har du för idéer? Nyfiken i en strut🙂

Cola&Bacardi
2017-06-24 19:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 Hemma har marsvinen en träbur som är ca 240 x 80 men den kan jag inte ta med mig 😉. Istället planerar jag att använda mig av en gammal kaninbur (100x50) och deras rasthage för att ge dem en så stor bur som möjligt. Samtidigt är det som sagt viktigt att buren är smidig och lätthanterlig vid flytt med tanke på att jag lär tvingas flytta runt till många olika lägenheter under en kort tid. Planen är att bara använda underdelen av kaninburen (där strö och hö får finnas) och att sedan omringa med rasthagsgaller med fleece som underlag.  Fördelen med detta är att det är enkelt att bara vika ihop gallret samt att jag kan anpassa utrymmet efter hur stor lägenheten/korridorsrummet ifråga är👍. I dagsläget "prov-bor" de i precis denna konstruktion och verkar trivas 🙂 

Bild finns nedan och buren är här 140x140:

Mvh Linnea 

Annons:
UlrikaD
2017-06-25 14:08
#7

Se till att skydda golvet under fleecen för kiss. Annars kan du bli ersättningsskyldig. Går ju att h vanlig vaxduk som än köper per meter under allting. Vet en del som använder sig av plastad frotté på sina uteytor. Lite onödigt dyrt kanske om du ändå ska ha fleece över.

Cola&Bacardi
2017-06-25 14:15
#8

#7 Ja, vaxduk tänker jag såklart ha under alltihop när jag sedan bygger upp konstruktionen i lägenheten🙂

Mvh Linnea 

[AnimeV4]
2017-06-27 17:00
#9

#6 Åh, så snyggt! Har också en sådan pall i grön färg och mina älskar den😃Har även sådana rör som det bruna och de är så himla smidiga att rengöra.

#7 Byggplast tror jag dock är bäst av nämnda. En vaxduk som är blöt konstant kommer att läcka till slut, är jag övertygad om. Annars presenning. Bra punkt!

Upp till toppen
Annons: