Annons:
Etiketterköpeslånessäljesomplaceras
Läst 2020 ggr
bergcha
6/20/17, 12:17 AM

Ensam CH Teddy-hona behöver nytt hem snarast!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vårt lilla marsvin Kalle gick bort i förrgår, och nu är hans kompis Doris, en vacker CH Teddy-hona, alldeles ensam kvar.  Vi har egentligen inte plats för marsvinsburen i den fyrarumslägenhet vi numera bor i och orkar nog inte börja om med ett nytt marsvin heller, känner vi. Därför undrar vi om det finns någon som mycket snabbt skulle kunna ta hand om Doris och ge henne ett nytt hem med en eller flera nya kompisar. Doris har haft en kull ungar och bodde hos en uppfödare på Österlen innan hon kom till oss. Eftersom hon där levde i en stor flock med andra honor, inte som ett husdjur i en familj, är hon inte särskilt kärvänlig och sällskaplig mot människor utan ganska skygg, det måste sägas. Men hon är väldigt fin och gullig och en stillsam dam! Tyvärr kan vi just nu  inte hitta dokumentet vi fick av uppfödaren med avelsinformation om Doris, men vi har för oss att hon är född 2015.

Vi bor i Lund.

Annons:
bergcha
6/21/17, 6:33 PM
#1

Uppdatering: Oroliga för vår ensamma Doris, inget nytt hem ännu …

Inga svar alls ännu rörande Doris, som vi letar efter ett nytt hem till efter att hennes burkompis dött. Jag börjar bli lite orolig, finns det verkligen ingen som  är intresserad av henne? Jag skrev i mitt förra inlägg att hon är skygg; det betyder inte att hon är otrevlig eller aggressiv, bara inte så uttalat tillgiven. Men hon är jättegullig och när man väl fått upp henne ur buren så låter hon sig hanteras utan problem. Hon är inte ens särskilt svår att borsta pälsen och klippa klorna på.

Vi skänker bort både Doris och ev. utrustning som ni kanske är intresserade av: bur för två marsvin, mindre bur som man kan ha för längre bilturer och kanske när man tar med grisarna någonstans över helgen, liten transportkorg i plast med lock. samt lite småplock för pälsvård och annat. En stor påse strö finns också.

Vi bor fortfarande i Lund.

[Wijnja]
6/21/17, 7:30 PM
#2

Vart bor ni

[Wijnja]
6/21/17, 7:31 PM
#3

Lite långt

Lyan
6/21/17, 8:46 PM
#4

Har du facebook så finns det en stor grupp som heter Marsvin omplaceras. Kan inte hennes uppfödare ta tillbaka henne?

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

bergcha
6/22/17, 1:37 AM
#5

Tack för svar. Ja, kanske uppfödaren kan ta tillbaka henne, jag ska kolla. Och nej, jag har inte Facebook faktiskt, det är väl därför som jag försöker här.

Eulwen
6/26/17, 1:01 PM
#6

Hej. 

Jag är eventuellt intresserad. :) Jag har CH-teddys sedan tidigare och föder upp dem i (liten) skala.

Du kan väl ringa mig på 070-282 55 35?

Annons:
Vildblommans
8/29/17, 12:55 PM
#7

finns söta doris kvar?

elsabergs
9/8/17, 7:44 PM
#8

hur går det med Doris?❤️

Upp till toppen
Annons: