Annons:
Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 754 ggr
Vildblommans
6/21/17, 1:16 PM

Black Magpie paras med...?

Med risk att låta totalt okunnig så tänkte jag fråga en fråga angåeende avel på black magpie färgad hona:

vad skulle ni rekomendera att para henne med?

Annons:
[Wijnja]
6/21/17, 1:19 PM
#1

Hur gammal är hon 1,5 år är det försent

Vildblommans
6/21/17, 1:20 PM
#2

hon är 7 månader

[Wijnja]
6/21/17, 1:21 PM
#3

Har du stamtavla

[Wijnja]
6/21/17, 1:22 PM
#4

Jag skulle aldrig avla tanke på risker

Vildblommans
6/21/17, 1:30 PM
#5

ja, hon har stamtavla, men nu frågade jag efter rekomendationer ang färg att para black magpie med och inget annat.- jag har haft marsvinskullar förr.

[Wijnja]
6/21/17, 1:58 PM
#6

Har en Magpie hane om du vill låna

Annons:
[Wijnja]
6/21/17, 1:59 PM
#7

Du behöver inte betala nått

Lyan
6/21/17, 8:38 PM
#8

Om det är magpie du vill ha så är det magpie du ska para med. Harlequin funkar också, då får du både magpie och harlequin i kullen. Jag tipsar dig att ta kontakt med någon av dem som avlar magpie. Gisela som har Chokladfabriken är mycket duktig! Hon heter godisgrisen här på ifokus

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
6/21/17, 8:38 PM
#9

#6 Så mycket problem som du har haft med att låna ut dina marsvin så hade jag inte lånat ut honom

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Wijnja]
6/21/17, 8:49 PM
#10

Jag känner Gisela hon är super trevlig jätteduktig hon ville köpa en hona av mig synd jag inte sålde henne till Gisela det ångrar jag i dag Yamaha är ev Black magpie

Eulwen
6/26/17, 12:58 PM
#11

Är det magpie du vill ha ut ur kullen är det magpie eller harlequin du bör para med.

Parar du med en harlequin får du (statistiskt sett) hälften magpie hälften harlequin. 

Numera finns ju magpies i flera roliga färger, lilac och beige också förutom de mer klassiska i svart eller choklad. De färgerna är dock icke-dominanta så anlag måste finnas i din hona för att ungarna ska kunna få någon av de färgerna. :)

godisgrisen
7/2/17, 2:53 PM
#12

Jag föder upp magpie/harlequin. Lånar inte längre ut djur för avel då det inte funkat bra alls. Däremot hjälper jag gärna till på andra sätt.

Upp till toppen
Annons: