Annons:
Etiketterköpeslånessäljesomplaceras
Läst 2183 ggr
[Wijnja]
2017-09-04 13:12

Kommer sälja av lite marsvin

Nu är det bestämt jag ska sälja av lite marsvin

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Wijnja]
2017-09-05 21:54
#2

Man måste ha råd jag ska inte ta hand om andras marsvin som dem dumpar

[Wijnja]
2017-09-05 21:55
#3

Gimo archie är inte mina det är inte mitt ansvar människan inte vill ha dem

Elvy2015
2017-09-05 22:14
#4

Ok jag har inte varit med från början. Men i en tråd så var du väldigt missnöjd med en utställning och skrev till och med i den tråden att du skulle sälja dina djur för att det inte gick bra. Och då poppar det upp en tråd om att du ska sälja av lite marsvin. Så inte så konstigt att folk blir ledsna och reagerar så här.

Och jag förstår om du inte vill ta hand om andras marsvin, men vad gör dom då hos dig? Hur hamnade dom hos dig, om du själv inte gav ditt medgivande till att ta hand om dom? Akutsituationer kan jag mycket väl förstå, sånt kan alltid hända, och jag förstår om du var ett tillfälligt hem. Men faktiskt så är det DITT ANSVAR att se till att dom har det bra och kommer till bra hem så länge dom är hos dig. Du tog på dig ansvaret att ta marsvinen hem till dig då är det också din skyldighet och ansvar att se till dom på bästa sätt.

Så snälla lägg då ut en bättre annons på djuren du vill sälja. Ge mer information som ras, ålder, kön , och varför du vill sälja dom osv.  Lägg gärna ut bilder på dom så folk får se vad det är du vill sälja.

Inlägget är redigerat av moderator.

[Wijnja]
2017-09-05 22:35
#5

Hon dumpade bara dem bara

[Wijnja]
2017-09-05 22:36
#6

Kommer inte sälja marsvinen till er jag har en kompis som kan omplacera dem åt mig för henne litar jag på

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Elvy2015
2017-09-06 23:22
#10

Hur kunde hon rent praktiskt bara dumpa dom? Ringde hon på din dörr, du öppnade och hon kastade dom i famnen på dig och sprang sin väg,

Inlägget redigerat av moderator

[Wijnja]
2017-09-07 00:00
#11

Du vet nog inte vad du snackar om. Har du inget vettigt säga säg inget. Har du inget snäll säga så säg inget.

Inlägget redigerat av moderator

Vildblommans
2017-09-07 07:54
#12

Om du nu inte vill att folk ska svara på dina inlägg, sluta skriv dom då. Man måste tåla både ris och ros.

Mirinda
2017-09-07 13:27
#13

Kanske är det någon som kan hjälpa till att hitta nya hem åt de marsvin Wijnja vill omplacera?

#4  I sista stycket står det något konkret om hur TS  skulle kunna  göra för att söka nya hem åt  några av sina marsvin.

#12  Du har en poäng i att man kan få både ris och ros i trådarna. Men alla är välkomna att skriva inlägg på Marsvin iFokus, så länge de skrivs i en god samtalston. 

Till samtliga i tråden:
Det är inget tvång att svara på ett inlägg man mest retar sig på. Alla som skriver på MiF har inte så lätt att uttrycka sig väl och skriva korrekt svenska. Vi har många barn som läser trådar och skriver här. Inte minst för deras skull, är det viktigt att språket och tonen i inläggen håller en nivå, som är acceptabel enligt sajtens regler.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
[AnimeV4]
2017-09-09 23:08
#14

Om du behöver hjälp med en text kan jag bidra! Bara att skicka info i ett PM. Ta med:

-Kön

-Ålder

-Ras

-Färg

-Personlighet

-Vad för tillbehör som följer med

-Vad för hem du söker ex. inte till barn

-Utställningsresultat?

Säkert fler saker, men inget jag kommer på!

sannis123
2017-09-19 15:10
#15

hej jag söker en marsvins hona att ha sällskap till mins andra två honor

Upp till toppen
Annons: