Etikettaktivering
Läst 1569 ggr
Blenda03
2016-05-20, 16:12

Aktiviteter

Hej!
Har två små grisar som jag har tagit över och nu har jag haft dem i någon månad men jag får dåligt samvete för de är bara i buren och jag försöker lyfta upp dem och så men de bajsar kissar och därför vill jag inte släppa ut dem på golvet men nu har de varit varmare och då har de fått gå ut i en hage någon timme men har någon tips på mer aktiviteter i och utanför buren ?

En fråga till…

nu när sommaren kommer är det så att de kan bo ute hela tiden om de har en hage och ett hus där de kan gå in i?

[Gnagare2]
2016-05-20, 17:14

Du kan ha något under som fångar upp kisset och pluttarna när du har dom lösa på golvet. En handduk eller filt. Det är viktigt för dom med daglig motion.

Vad gäller att ha dom ute i sommarhagen på nätterna,så tror jag att det vore bra med ett hus som är uppvärmt isåfall. Jag har aldrig mina marsvin ute på nätterna.Mina får vara ute vackra sommardagar så dom kan njuta av ljuset och gräset.

Dessutom så har man svårt att titta till att dom har det bra på nätterna när man själv ligger och sover.

marsisen
2016-05-20, 18:06

Jag motionerar mina marsvin då de får golvtid, men om du ej vill det så kanske balkongen skulle vara något? Se bara to så det inte är något mellan årum ner till marken då, det kan ju sluta illa isåfall.. Själv skulle jag inte våga ha mina marsvin ute dygnet runt, utan på sommarn nör det är fint väder får de komma ut och vi tar in dom på kvällen. :)

animal power <3

Ljungåsen
2016-05-20, 18:09

Mina pojkar har golvtid på köksgolvet och jag brukar lägga ut en fleecefilt.  Det mesta hamnar på den, och då är det lättare att städa efteråt. I knät kan man använda en handduk. 

Jag skulle inte våga ha mina ute på nätterna.  Vi bor mitt i skogen,  och det finns rovdjur här. Och grannen har en katt som är alldeles för nyfiken.  Det skulle inte kännas tryggt nog.

Upp till toppen