Annons:
Etikettallmänt
Läst 7920 ggr
Chippers
4/30/10, 2:33 AM

Ni som har försäkring.

Vilken försäkring har ni, och har det lönat sig för er?
Jag försäkrade mina 6 marsvin igår hos Agria, det borde jag väl inte förlora på när olyckan väl är framme. Jag har inte råd att hosta upp flera tusen om något händer eftersom att jag är arbetslös just nu  Tyst och jag vill inte behöva avliva något marsvin för att jag inte kan göra allt som går, operation t.ex.

Annons:
jennyKristina
4/30/10, 10:18 AM
#1

Jag har mina marsvin försäkrade. Förra månaden opererade jag bort flera knölar på en av dem. Den totala kostnaden var runt 4000 kr men jag betalade bara drygt 1000 kr - tack vare försäkringen!

Chippers
4/30/10, 10:44 AM
#2

#1 Oj! Det är ju hur bra som helst! Tack för ditt svar, nu känns det ännu bättre att ha alla marsvin försäkrade Skrattande

Linnet
4/30/10, 10:45 AM
#3

Jag har inga försäkringar på mina djur, då det skulle bli alldeles för dyrt, har ganska många 10 marsvin och 10 kaniner. Bättre då att lägga undan motsvarande summa.

Vad kostar det att försäkra marsvin?

Linnet
4/30/10, 10:54 AM
#4

Kollade just marsvinsförsäkring 320:-/ marsvin och så är det 700:- i självrisk.

Chippers
4/30/10, 11:27 AM
#5

#3 #4 stämmer bra.

För alla våra marsvin betalar jag 148:-/månad och det är det absolut värt. Jag har varit med om att flera har blivit sjuka samtidigt och jag har helt enkelt inte råd att kosta på mig hur många tusenlappar som helst.  Ibörjan tänkte jag också att det nog inte lönar sig,  men efter att vi vår hunds veterinärbesök och hur mycket vi tjänade på att ha honom försäkrad så känns det verkligen tryggt att veta att jag alltid kommer att ha råd och kan åka in akut om det är så.

Men ditt förslag om att lägga undan låter också som en mycket bra idé Glad

[belewiien]
4/30/10, 11:30 AM
#6

*Lånar tråd* Jag har alltid haft mina djur försäkrade, ska köpa två marsvin som är 3 år i helgen. Kan man försäkra dessa? Jag har fått för mig att man bara kan försäkra yngre djur, stämmer det?

Annons:
Chippers
4/30/10, 11:34 AM
#7

#6 Du kan absolut försäkra marsvinen som är 3 år.
Mina marsvin som jag försäkrade är mellan 3-6 år, och det gick hur bra som helst. Hon jag pratade med sa att åldern inte spelar någon roll Glad

[belewiien]
4/30/10, 11:36 AM
#8

#7 Tack så jättemycket för snabbt svar!

Caspia
4/30/10, 3:04 PM
#9

Vad jag har hört har Sveland bättre vilkor (lägre premie och lägre självrisk).

Envishet och drömmar

Royalz
4/30/10, 3:23 PM
#10

I Sveland så är självrisken 600kr + 20% Och 325kr per år.


[Liinda]
4/30/10, 9:48 PM
#11

Jag har några av marsvinen försäkrade och det har lönat sig. Jag skulle betalat 8000 kronor en gång men eftersom jag hade försäkring hos agria behövde jag bara betala 2200 kronor. Och andra gången så låg kostnaden på 2000 och jag behövde bara betala 800 kronor.

Albtraum
4/30/10, 11:57 PM
#12

Jag har mina marsvin försäkrade i agria och kan lugnt säga att det har gjort mina beslut hos veterinären lättare. Idag har jag 4 st (kanin, marsvin) för under 100 kr i månaden.

Trevligt om man kan fokusera på marsvinets bästa än kostnaden. Bland annat opererades en hane för urinsten och ihop med undersökning, röntgen mm skulle kalaset gått på ca 6000 kr. Jag betalade ca 1500 kr.

Något som är viktigt att tänka på om man vill försäkra är att kolla om det bolaget har direktreglering med många veterinärer. Det är stor skillnad att punga ut allt direkt för att få pengar sen av försäkringsbolaget och att de drar för försäkringen direkt på plats.

Misarn
11/23/10, 7:41 PM
#13

Har precis försäkrat mina tre tjejer och det kostar 72kr/månaden och då ligger självrisken på 700kr. Tycker det är värt varenda öre då en enkel operation kostar 2800kr och då är inte medicinen inräknad Glad

Annons:
annicasvensson
11/23/10, 8:51 PM
#14

hejsan vilken försäkringsbolag har du där det kostar 72kr/månad?

Misarn
11/23/10, 10:12 PM
#15

Det är Agria och om man försäkrar ett marsvin så kostar det 27kr/månaden, försäkrar du tre marsvin så kostar det endast 24 kr/månaden. Tycker det verkligen är värt detGlad

Blomkrukan
11/24/10, 12:51 PM
#16

Jag hade fyra hanar för ett antal år sedan. Jag försäkrade dom inte för att jag tyckte det skulle bli för dyrt. Sorgligt nog började dom bråka så vi kastrerade allihop. Två av dom fick komplikationer och en del återbesök. Vi matade med spruta i munnen och skötte om såren. Tillslut blev det för dyrt och vi hade inte längre råd att behålla någon av dem. Än idag ångrar jag att jag var så dum att jag inte försäkrade dom. När jag tänker tillbaka så känner jag mig egoistisk och jag blir alldeles gråtfärdig… Saknar er Idefix, Odelix, Pluto och Lance!!

Nu har jag två flickor som jag försäkrade så fort jag fick hem dom. Dom kostar 320 kr/år/marsvin så totalt 640 varje år (ca 53 kr/mån för båda) vilket jag definitivt tycker att det är värt!!

[Tisslibiie]
11/24/10, 12:57 PM
#17

*lånar tråden* Vilka är bäst, Agria eller Sveland?

dumlekola
11/25/10, 10:50 AM
#18

Jag har definitivt haft användning för mina försäkringar!

Första året blev min ena kille akut dålig en kväll p.g.a. diarre. Jourbesök, inläggning över natten, dropp, injektioner, medicin m.m. gick endast på strax under 1500kr för mig tack vare försäkringen.

Två dagar senare kissar min andra kille blod och blir undersökt med bl.a. ultraljud. Någonstans mellan 1000 och 1500 kr även det. Skulle blivit betydligt dyrare "i verkligheten".

Nu i år så fick min ena killen en hudtumör på käken som skulle opereras bort. Tyvärr överlevdede han inte narkosen, men tack vare försäkringen så blev inte räkningen större än ca 1250 kr.

Jag har "finansierat" försäkringspremien i många år framöver alla redan!

Mina djur är försäkrade ihos Agria. 320 kr per år och djur för upp till två marsvin. För tre marsvin kostar det 288 kr året per styck.

Man betalar 700 kr i självrisk, därutöver 25% av övrig kostnad.

alva-m-t
11/25/10, 3:58 PM
#19

Jag får tyvär inte försäkra mina marsvin, dels tycker mamma och pappa att det skulle vara för dyrt, dels så har jag bara två stycken:) Men jag skulle vilja försäkra dom ändå:I Låter löjligt:)

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

hultburger
11/25/10, 5:41 PM
#20

Har aldrig haft användning för mina försäkringar, och dom har alltid varit försäkrade. Behöver aldrig åka in med dom, *peppar peppar*. Men känns tryggt att ha försäkringen så man aldrig behöver känna att man inte har råd att ge dom den behandlingen dom behöver!

En enda gång har jag behövt försäkringen och då gällde den inte. Varken Agria eller Sveland täcker eventuella tand/bettfel. Så den operationen på 3000-4000 fick jag betala själv plus vården innan och efter.

Annons:
Upp till toppen
Annons: