Annons:
Etikettmånadens-fråga
Läst 6561 ggr
Abico
2011-03-02 08:57

Månadens fråga Mars 2011

Hur påverkar dina marsvin din vardag?

Hanna 

Annons:
Fridaaaa
2011-03-02 10:57
#1

Min vardag blir mycket roligare med marsvin :)
Så mysigt att stiga upp på morgonen, och ge dem morgon höet och fylla på med vatten :) Blir så glad då :)

Visst dem påverkar på annat sätt med, svårare att bara sticka iväg några dagar, man måste ju skaffa marsvinsvakt då ;) Likaså till dem andra djuren, men älskar marsvin och mina andra djur, kommer aldrig sälja dem, dem betyder allt<3

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Liinda]
2011-03-02 13:10
#2

Mina marsvin påverkar min vardag på så sätt att jag sliter mig ifrån datorn och teven och håller på med dom istället. Jag sover också mycket mycket bättre med marsvinen i samma rum, jag känner mig trygg när jag hör dom sitta och tugga på natten.

Självklart blir jag mycket gladare av dom också! =)

Det enda sättet dom påverkar min vardag negativt är väl att jag inte kan resa bort längre stunder eller rättare sagt jag vill inte resa bort från dom. Även om jag har djurvakt så blir det att jag är mer hemma bunden för jag vill inte vara ifrån dom.

flocken
2011-03-02 13:31
#3

Finns det något bättre att gå upp på morgonen & fixa en blandad frukost åt de små & sen gå till djuren & de kommer fram & hälsar godmorgon?

NUu nappar jag 2 ungar. De små gör livet toppen. Efter varje måltid klättrar de upp & lägger sig under mitt hår.

Jag åker aldrig bort. Kan inte vara utan mina djur. Jag lever för mina djur.

Så hur de påverkar mig? Jag går & ler hela dagen & mår så mkt bättre.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

FeliciaS
2011-03-11 22:50
#4

Oj, den här har jag missat!

Mina marsvin påverkar min vardag ganska mycket, de har börjat styra när jag vaknar :P Det är omöjligt att sova längre än till halv nio, då tjuter Saga tills hon får frukost. De andra hänger såklart på så det är omöjligt att somna om.

Jag åker inte bort på längre semestrar, eftersom jag inte vill lämna dem en längre tid. Jag ger upp i princip vad som helst för att ta hand om om de behöver extra vård eller liknande. Men det är inte bara arbete och tid som krävs och jag hade inte önskat annat :) De berikar mitt liv med sina mysiga personligheter och roliga beteenden, man kan sitta och kolla på dem några minuter så är man på bra humör igen.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

diva
2011-03-11 23:02
#5

Hur påverkar mina marsvin min vardag. Jag kan säga så att det är mest positivt. Jag har en muskelsjukdom som gör att ibland har jag så ont att jag inte vill gå upp ur sängen, men jag vet att marsvinen vill ha sin frukost och då jag kommer ner till dom så mår jag så mycket bättre. Bara sitta och titta på deras betende, gosa och mysa. Så jag måste säga att marsvinen håller mig friskare och gladare. Är jag på dåligt humör så behöver jag bara gå ner och sitta med marsvinen en stund så känns allt mycket bättre. Dom är en del av mitt liv så att säga.

Emmsann
2011-03-12 00:45
#6

För mig är mina marsvin ett intresse som påverkar allt jag gör och även min hälsa. Jag mår dåligt när jag inte har något att göra och därför är marsvinen ett alldeles perfekt djur att sitta och småpyssla med och pussa på. Även på nätterna känner jag mig tryggare i mitt rum, det blir aldrig sådär dödstyst utan alldeles lagom tyst när marsvinen knattrar runt i sina burar, tuggar lite hö och kurrar och visslar lite dovt.

En mindre bra sak i vardagen är att marsvinen skrämmer mig ganska mycket. Minsta lilla skråma eller minsta lilla annorlunda beteende och jag får ryck och måste genast tvätta eller undersöka vad som är fel.  Men hemma hos mig väger fördelarna och nackdelarna och det gör det allra bäst att ha marsvin!

//Emma

Annons:
Creation
2011-03-12 02:37
#7

Mina marsvin påverkar min vardag på flera sätt. De förgyller min dag! Jag tillägnar mycket tid och tanke till dem om dagarna. Jag älskar att pussa och titta på dem, ta hand om raringarna. De gör att jag känner mig tryggare och gladare(skulle aldrig klara mig utan marsvin!). När jag är ledsen finner jag alltid tröst hos dem.

Ansvaret leder dock till att jag ibland måste åka hem och städa, mata osv innan jag kan ex sova över hos vänner. Jag kan heller inte vara bortrest för länge/ofta. Men grisarna är värda den "uppoffringen"! :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Misarn
2011-03-12 10:49
#8

Marsvinen är ju en del av vårat liv och är familjemedlemmar och vi anpassar oss väldigt mcket efter dom med sina matscheman osv. Vi kan ju inte åka iväg längre tider då jag ofta blir så mammig och inte vill lämna våra grisar, men tycker att det är värt alla uppoffringar vi tar för att få ha dem, som skänker så mycket glädje och jag blir glad av att se och vara med dom.

Man känner sig aldrig ensam, och eftersom jag har ett ganska strikt matschema med dom så kan man omöjligt sova längre än till 10 på dagarna vilket jag tycker är väldigt skönt, för då hinner man med så mycket mer.  Allt man gör oavsett om man jobbar eller diskar ex. så är marsvinen alltid med en på ett eller annat vis och bara man tänker på dem så blir man så glad och dom lyfter vekligen upp ens dag Glad

Dock har vi haft ganska stor otur med dom hälsomässigt, då dom fått åkt till veterinären lite för många gånger och ekonomin blir lite knaper någon månad men som sagt allt det är värt det för dom är ju så otroligt personliga och härliga djur Glad kan inte se ett liv utan dom!

[Jessica-B]
2011-03-12 11:00
#9

Marsvinen är min vardag. Jag älskar att vara tillsammans med dem. Att ha dem springandes runt mina ben så att jag nästan snubblar, och höra deras gälla skrik efter godsaker - det är något som är oersättligt för mig.

Jag skulle inte säga att marsvinen påverkar min plånbok på ett negativt sätt. Visst pungar jag ut en hel del åt marsvinen, och ibland möts jag av en tom plånbok för att jag varit tvungen att storhandla åt marsvinen. (Dem äter som hästar) Ja och så kostar det ju att fara till veterinären med dem också. Men marsvinen är för mig värda allt. Varenda slant, varenda tår, varenda svettdroppe, och all kärlek i världen!

Marsvinsägandet är inte bara ett intresse, det är en mycket stor del av mitt själsliga liv. Mina pojkar är mina barn. Mår dem bra, så mår jag bra. Vi delar allt, t.o.m säng ibland. ;)

Jag har föräldrar som ställer upp för mig när det kniper. Om jag behöver resa bort några dagar så matar dem glatt marsvinen och tittar till dem så att dem är friska och krya medan jag är borta. Men det är sällan jag reser iväg, så nojig och mammig som jag är. ;)

godisgrisen
2011-03-12 15:44
#10

Jag har haft marsvin så länge att jag inte vet hur mitt liv skulle se ut utan dem! De är en mycket självklar del av… mig själv faktiskt.

Om jag inte hade dem skulle jag väl kanske resa mer för precis som flera andra påpekat så vill jag inte åka bort från mina djur. Annars antar jag eftersom jag känner mig själv att jag nog ändå skulle ha fyllet en eventuell marsvins brist med andra djur helt enkelt.

Nej för att sammanfatta så har de nog påverkat mig så pass mycket att de är en del av mig. Jag lägger ju ned massor av tid på deras skötsel och oroar mig och glädjs åt dem varje dag. De påverkar min vardag så pass mycket att de är min vardag!

Upp till toppen
Annons: