Annons:
Etikettmånadens-fråga
Läst 2304 ggr
[starlights]
8/1/10, 7:58 PM

Månadens fråga augusti 2010

Har du någon gång ställt ut dina marsvin?
När var din första utställning? Hur har det gått för dina marsvin på utställningarna? Ställer du ut ofta? När ska du ställa ut nästa gång? osv.

Annons:
Royalz
8/1/10, 8:06 PM
#1

Japp det gör jag :)

Första utställningen var i Rävlanda den 24/4 detta året. Sen ha jag varit på 5st, så totalt 6st utställningar har jag jag ställt ut på.

Ett marsvin har blivit BIS pet junior 2 sen har det blivit några silverkort och HP:n.

Jag försöker att åka på minst 1 utställning i månaden :)

Nästa utställning blir i Brastad nästa helg.

Har mest ställt ut i pet, men det ska det bli ändringar på nu :) Har 1 teddy jag ställer i ras och snart en lunkarya och en peruan som kommer ställas i ras + lakeland då i ost.


godisgrisen
8/1/10, 8:45 PM
#2

Ja det gör jag så ofta det är en utställning innom rimligt avstånd. Både i pet och i ras.

HumlanochJuvel
8/1/10, 9:40 PM
#3

Jag började ställa ut Humlan 2008 och sedan när vi köpte Kanel så började vi ställa ut henne också. Humlan ställer jag ut i klippta långhår och petklass, Kanel i bara petklass och Skuggan i klippta långhår och petklass (Humlan, Kanel och Skuggan är även med på gurkätartävling och marsvinsrace när det anordnas ;)) . Jag åker på så många utställningar jag kan men inte dom som är för långt bort, utan utställningar som passar och som är relativt nära där jag bor. När nästa utställning för oss blir har vi inte riktigt bestämt.

Både Humlan och Kanel har blivit GuldPet. Jag kommer inte ihåg det utantill men dom har även fått något HP om jag minns rätt. Kanel har vunnit petklassen en gång och i gurkätartävlingen har hon varit duktig också :) Kanel blev årets bästa gurkätare 2 2009 (västra). Humlan har fått några placeringar i petklassen och vunnit en inoficiell petklass men det har gått bäst för henne i klippta långhår. Humlan har även blivit årets bästa klippta långhår 1 2008 - 2009 (västra). Ganska nyss så började även min syster ställa ut sitt marsvin Skuggan men Skuggan har än sålänge bara hunnit med 2-3 utställningar (tror jag det var). Skuggan har fått HP en gång. :) På min hemsida www.humlanochjuvel.webs.com så finns exakta resultat från utställningarna under "marsvinens resultat"…

:)

Atensia
8/1/10, 11:23 PM
#4

Ja jag ställer ut när det är utställning på rimligt avstånd. Min första utställning var 14/9-09 sen har jag varit på 2 till så än så länge har det blivit 3 utställningar. Resultaten har blivit BIS Pet 4, 1 silverkort, Bästa Klippta, Bästa klippta 2 och ett HP. Nästa utställning blir i September i Kalmar, och troligen en i November också :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Creation
8/2/10, 2:57 AM
#5

Min första utställning var SM-08 då jag ställde ut två coronetter i pet och rasklass. Det gick väldigt dåligt, som förväntat! Tungan ute Nästa utställning gick också ganska dåligt, men de därefter gick bra. I slutet av året fick jag mitt första silverkort. Det har gått bra sedan dess, men sällan så bra att jag fått silverkort, just för att marsvinen varit lite klena till muskulaturen(eller mindre kraftiga än andra marsvin kanske man borde säga).

Jag försöker att gå på ca 4 utställningar om året. Dock ser det ut som att det i år, liksom förra året, bara kommer att bli tre utställningar totalt. Senaste gången var på Kistamässan i januari och nästa gång ser ut att bli NM. Jag ser fram emot det! Det var länge sedan sist och detta blir dessutom min första utställning med mina nya småttingar.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
8/2/10, 3:18 AM
#6

Min första utställning var julshowen 2007, fruktansvärt var det för jag var så nervös :P Men det gick rätt bra ändå. Min teddyhane blev BIR-j och BIS Pet junior 1.

Sedan dess har jag varit på 22 utställningar och mina marsvin har tagit både cert, ck och silverkort. Tre guldpettar och en champion har det blivit hittills :) Jag åker i regel på alla västras utställningar och ibland blir det en tur till andra lokalavdelningar, jag försöker också komma iväg på ett av de större mästerskapen årligen.
Nästa utställning blir dubbeln i Brastad nästa helg.

Hanna 

Annons:
[Maijah]
8/2/10, 10:54 AM
#7

Näe, har aldrig och kommer nog inte heller. Kanske kanske kanske i PET någongång men det är tveksamt.

Det är ju inte direkt kul för grisarna så det är ju heller inte nödvändigt. Men gillar man det själv så. Sålänge inte grisarna mår dåligt av det är det ju ok, och ja på den punkten kan jag inte fatta hur någon kan sitta och trimma/noppa bort hårstrån från sina små stackare. Men det är en annan disskution som jag inte ska gå in på här och nu..

Lyan
8/2/10, 5:51 PM
#8

Kommer inte ihåg när jag ställde första gången men vet att jag hade Mia med mig en av de första gångerna så en 3 år sedan. Har alltid gått riktigt dåligt till sista året och just nu försäker jag slå mitt rekord med 3st djur i pet-finalen :-) Det bästa hittils är 3 Bis-placeringar av 4 starter.

Har ställt lite i ras men kommer alltid sist :-( Utom en gång när Rema kom näst sist, dock var Rosa sist så om det var någon större seger vet jag inte :-P

Jag ska till laholm nästa gång och ska då ställa Visst och Vida i ras och Vida och Vienna i grupp, kommer komma sist med alla men det enda jag vill är att få dem godkända för uppfödarnamnet.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Upp till toppen
Annons: