Annons:
Etikettmånadens-fråga
Läst 1972 ggr
Creation
2010-06-12 14:03

Månadens fråga juni

Nu ska vi komma igång med månadens fråga igen!

Vilket är ditt lustigaste/mest komiska marsvinsminne?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Annons:
[WeepingWillow]
2010-06-12 14:39
#1

Det var längesen nu, men ca år 1999 så hade jag ett bedårande virveltroll som skulle sitta hos min mor litegrann o käka apelsin som hon tyckte var smaskigt. Hon sprang upp o satte sig på bröstet på mamma o daskade mamma med apelsinen flera gånger i ansiktet så hon blev alldeles kladdig haha det såg otroligt roligt ut :D

Har ett annat också från förra sommaren då jag hade grisarna på golvet. Jag satte in ett ikea marsvin i huset o när grisarna sprang in där lyfte jag på huset för att se hur dom reagerade o då satt dom på gosedjuret o tittade med oskyldig blick på mig haha. Dom var för söta då ;)

Mari
2010-06-14 13:45
#2

Måste väl vara när Tabasco och Castello föddes, de fyllde dagarna som bäbisar fulla med bus och var otroligt påhittiga! Deras popcornskutt var ju också roliga att se.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

godisgrisen
2010-06-14 14:06
#3

När min son var liten (kanske fyra år) satt han med sitt älsklings marsvin Knyttet i famnen och lyssnade på musik eller en saga. Sladdarna till hans öronlurar hamnade precis framför Knyttets nos det var nog irriterande när de kittlade henne på näsan hela tiden. Så hon knippsade helt enkelt av båda sladdarna!

Våra marsvin får oss ofta att skratta! Det är väldigt tokroliga djur.

Abico
2010-06-14 14:26
#4

Just när det hände var det inte ett dugg roligt, bara fruktansvärt. I efterhand har det gett ganska många skratt ;)

Det var för ett drygt år sedan och jag skulle få hem min otroligt efterlängtade Siiri från Finland. Sista delen av hennes resa började i Nässjö (en stad med ingenting annat än ett gäng tågspår) och jag skulle vänta på perrongen när tåget från Stockholm passerade.
Vi anlände till stationen en bra stund innan tåget skulle komma och läste av tågtabellerna, gjorde oss redo för att ta emot marsvinet och ställde oss på rätt sida av perrongen. Allt var i sin ordning ända fram till att tåget skulle komma, för det kom inte ett tåg från Stockholm utan tre ;) Det första blåste bara förbi och jag stog chockad och stirrade efter det "Måtte det varit fel tåg…", nästa tåg stannade som tur var och jag rusade fram mot djurvagnen. Men ingen människa stog med marsvin till mig. Jag rusade in på tåget och såg mig omkring (ja, alla stirrade ordentligt på mig - kallsvettig som jag var och rejält stressad) men inget marsvin. Tågvärden kom fram och meddelade att tåget skulle åka "Ska ni med?" och jag (alltså, jag är inte bra på att hantera stress, haha) skrek åt honom att vänta för jag skulle ju ha ett marsvin! Slet upp telefonen och ringde transportören (som jag aldrig pratat med tidigare utan bara utväxlat ett fåtal mail med…)
Jag i telefonen: Var är du någonstans!! Jag står ju här och väntar, var är mitt djur?!
Tågvärden: Tåget måste åka nu..
Jag: Men mitt marsvin sitter på det här tåget!
Tågvärden: *går in och tittar i vagnen* Det är inget marsvin här. Tåget måste åka nu.
Jag till tågvärden: MEN VÄNTA!
Jag i telefonen: Ditt tåg åker nu!
Under tiden hade pappa och syrran sprungit igenom hela tåget i sökandet efter marsvin men inte hittat något.
Transportören: Men mitt tåg har inte kommit in ännu, vi står utanför och väntar på grönt ljus…
Jag i telefonen: Va?! Är du säker?

Sedan kom rätt tåg och jag fick mitt marsvin, haha ;) Men det ska tilläggas att jag hade fått talat om för mig att om jag inte stog på perrongen när tåget kom skulle marsvinet bara sättas av där, kanske bidrog det en del till mitt hysteriska sätt, vad vet jag…

Hanna 

Lyan
2010-06-14 16:21
#5

När jag skulle släppa ihop Wojvoj och Nosta. Bägge två hade rykte om sig att var ena riktiga ragator som inte drog sig för att spöa upp allt från vuxna till bebisar. Jag och en till (kommer inte ihåg vem nu) stod beredda med handdukar om det skulle bli blodvite. När vi släppte ihop dem gick de dirket fram till varandra, luktade och gick åt varsitt håll :-O Vi bara stod och gapade och något slagsmål mellan dem blev det aldrig, dock rök de ihop med de flesta andra

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Liinda]
2010-06-14 19:17
#6

En lustigt minne var förra sommaren. Jag hade släppt ner Kurt på golvet i marsvinsrummet så han fick titta runt lite och jag hade full koll på honom. Sen vände jag mig om för 3 sekunder för att ta fram nåt och när jag vänder mig om igen är han borta Förvånad Jag letade igenom rummet men hittade honom inte och ut i hallen och hittade inget marsvin. Jag skrek som en tok på min pojkvän hjälp mig Kurt har sprungit bort. Så vi springer runt och letar och när vi letar som tokar och kollar under möbler kommer han promenerandes i köket jättenöjd och glad haha Skrattande

Annons:
emelie92
2010-06-14 22:17
#7

Lustigt eller lustigt vet jag inte, men helt klart en historia..

Min teddyflicka Cherie sprang en höstdag bort när hon var utomhus. Vi letade överallt och knackade dörr och satte upp lappar. Men ingen Cherie. Drygt en vecka senare kommer grannen och säger att han har hittat vårt marsvin bakom hans kompost, levande förstås.

Så efter några minuter var hon infångad och på cirka 8 dagar hade hon nästan gått ner 0.3 kilo (300 gram) i vikt!

[Strawberi]
2010-06-14 23:12
#8

Det var nog när jag vaknade en morgon så skriker ett marsvin och jag tänkte: men sluta skrika då..
Går in i marsvins rummet vem siter på taket och skriker och är helt förstörd för hon inte kommer ned?

Jo sockerpinglan! Hon har nu lärt sig hoppa upp och ned från taket där gillar hon att sitta och hålla utkik! :-)

Creation
2010-06-15 04:21
#9

Jag har svårt att säga vilket som varit det roligaste - det har ju funnits så många roliga minnen med marsvinen! Men att bara se hur marsvinen springer omkring och rör sig i och utanför buren måste höra till de roligaste upplevelserna man kan få. Att se dem leka följa john, popcornskutta och galoppera runt - något gulligare/roligare får man leta efter! Det är så kul att bara se dem må bra. :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

freddiie
2010-06-15 11:47
#10

Jag byggde en bur på mitt rum och missade lite. Så när jag kom in i rummet igen, nej där fanns inga marsvin. Panik, panik, panik! Jag letade som en galning. Sen satt jag bara där och hörde någon smaska. Och under buren, den står på ben, sitter det tre små grabbar i höpåsen, oskyldiga dem såg ut när jag tittade på dem, hahah:)

Abico
2010-06-22 00:11
#11

Jag vill läsa fler roliga historier :P

Hanna 

ho0mii3z
2010-06-22 00:21
#12

Ludwig åt gräs här för ett x-antal veckorsedan och nös ut det genom nösan och åt upp andra änden.. haha *Fniss*

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

godisgrisen
2010-06-22 13:36
#13

En till…

Jag hade en sambo för en massa år sedan han stängde aldrig skåpdörrar efter sig, köket såg alltid ut som en julkalender på julafton så varje gång jag kom in i där började jag automatiskt att stänga alla skåpdörrar. Mina marsvin Hjördis och Rut var oftast lösa i köket de gick sällan långt därför fick jag panik en kväll då de verkligen var borta. Vi letade hysteriskt överallt… inga marsvin… tills jag plötsligt hörde ett litet ljud från kastrullskåpet. Jag öppnade och där satt de i en wokpanna med alla framtassarna på kanten och tittade anklagande på mig!

Annons:
FeliciaS
2010-06-22 13:40
#14

Jag har funderat och funderat till och från när jag sett den här tråden, men kan inte komma på något. Jag har haft en hel del lustiga marsvinsminnen, men kan inte komma på något just nu.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Upp till toppen
Annons: