Annons:
Etikettsvenska-marsvinsföreningen
Läst 2147 ggr
Sandra-B
2010-01-18 00:03

MM- för medlemmarna AV medlemmarna

MM, Marsvins Magazinet- Svenska Marsvinsföreningens medlemstidning görs för medlemmarna av medlemmarna.

Alla medlemmar får delta med materieal till tidningen och det kan vara i princip vad som helst som handlar om marsvin. Det kan vara exempelvis en recension av en marsvinsbok, en berättelse hur det är att föda upp eller omplacera marsvin, ett reportage om hur det går till på en utställning precis som att det kan vara faktaartiklar om exempelvis sjukdomar och ohyror. Kanske någon som vill dela med sig av hur man tillverkar något till sina marsvin. Det kan även vara något personligt, något om dig och/eller dina marsvin som du vill dela med dig av. Det måste inte vara något avancerat även om det gärna får vara det :-)

Vill man så kan man vara anonym i tidningen (om det inte handlar om kritik etc på medlemmar, organisationer mm). Man kan vara flera stycken som skriver ihop någonting tillsammans osv.

Materialet som man skickar in måste inte ha anknytning till kommande tema- man kan även skriva att materialet ifråga kan publiceras vid behov (när det behövs mer material till tidningen typ).

Här på MiF har vi många bra Artiklar men vi har varit väldigt dåliga på att skicka in dem till MM och det ska vi försöka ändra på.

Men då kommer vi till frågan- vad tycker ni om att samma artikel publiceras först här och sen i MM?

Så- kom igen nu alla medlemmar i SMF (och MiF) börja bolla idéer med varandra, sätt er själva eller para ihop er några stycken och skriv ihop lite material och skicka in det till MM!

Hoppas att vi får se fler medlemmar som engagerar sig för att fixa material till tidningen- inte bara tillfälligtvis utan fortsättningsvis.

Kom ihåg!
MM är för medlemmarna av medlemmarna!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Annons:
Gummimonster
2010-01-18 16:33
#1

Det låter jättekul! Har hört talas om tidningen förut och skulle jätte gärna vilja skaffa mig ett nummer. Kan man beställa via internet eller finns de i någon butik? :D

Marsvinlove
2010-01-18 16:36
#2

#1 När man blir medlem i http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/ så kommer tidningen ut sex gånger per år.

Mari
2010-01-20 02:18
#3

Jag ser inge fel att artikel som redan är publicerad här även kommer med i tidningen, det finns säkert flera som har tidningen men inte kollar in här på MiF som skulle uppskatta det :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Sandra-B
2010-01-25 01:48
#4

#3

Låter bra :-)

Någon här som känner för att skriva något till MM eller kanske redan har gjort det?

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[Strawberi]
2010-01-31 21:04
#5

jag tycker bättre om att läsa på papper egentligen. Så jag skulle tycka det var kanon bra! ^^

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Sandra-B
2010-03-30 06:17
#7

Är det någon av medlemmarna här på MiF som har skrivit ihop någonting och skickat in till MM?

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Sandra-B
2012-10-24 19:14
#8

Puttar upp den här tråden nu, nästan tre år efter att jag skrev den.

Här har kommit en hel del nya medlemmar, kanske någon som är sugen på att skriva något och skicka in till MM?

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

godisgrisen
2012-10-24 19:24
#9

Fick MM idag. Tipsar om en jättebra artikel om chirping eller som det kallas i där "brandvarnarljudet".

Kolla gärna in Championatlistan också… den är så fin speciellt gris nummer fyra.Oskyldig

carsbo
2012-10-24 20:17
#10

#9 jag såg allt din champinjon! ;) hoppas någon mer än vi spanade in petclass listan från järna den 29/9, 6e o 7e plats Flört

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Arinah
2012-10-24 23:25
#11

#10 Och första platsen:-)

För övrigt tycker jag det är ok med Artiklar som är publicerade här.

Upp till toppen
Annons: