Annons:
Etikettutställningar
Läst 4785 ggr
VikkanSpike
2009-10-05 01:48

Kallhäll 1/11-09

Vilka ska dit och vad ska ni ställa och i vilka klasser?

Jag ska dit med mina 2 nonself tort,n white och min lilla english crested.

Kommer ställa dom i både i pet och ras. Kommer nog inte placera oss så bra i ras, då ingen av dom e korrekt teckande. Men ska bli skoj att prova

www.kavens.webs.com

Annons:
Cavia
2009-10-05 10:00
#1

Jag har anmält två grisar. Alpacakillen Happy Days Filip Havtorn i klippt långhår och GP JumJums Hilda i petten Skrattande

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Tina
2009-10-05 10:13
#2

Jag ska dit och ställa Vanilla i pet och Mosaique's Arwin i ras och pet. Får se hur det går för lille Arwin i ras, han har börjat odla lite väl mycket hår på kroppen. ;-)

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

godisgrisen
2009-10-05 10:53
#3

Lääängtar till Kallhäll!

#0 Vi kommer att mötas vid bordet eftersom jag också ska ställa nonself i ras! Min senior Luckybucket är inte superbra tecknad så det kommer väl att gå sådär misstänker jag så hoppas jag att jag får nummret på lilla Lily så hon kan ställas junior.

Jag böjade i knasig ända denna gång… betalt för två rasdjur och fyra petar men har inte bestämt vilka än. Just nu lutar det åt Jordan, Uffe, Ginny men hon måste banta lite och Luckybucket eller Episkey. Annars är Zezima, Dolly och James också möjliga… hm. Så #1 vi kanske kommer att stå där igen…

Åh vad det ska bli roligt! Så hoppas jag att jag kommer att kunna sälja mina söta pojkar också.

Svea-
2009-10-05 11:29
#4

om jag får önska så kommer jag i väg till kallhäll.Men jag har inte så där jättemånga som jag kan ställa.Och det blir förmodligen bara i pet denna ggr..Ev ras,,men men vi får se,,, hoppas hoppas… vi alla ses där då ;)

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Svea-
2009-10-05 11:31
#5

15 oktober är väl sista anmälningsdagen/betalningsdag?

JAg kan blanda i hop så galet mycket… ;)

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

idipidi
2009-10-05 11:48
#6

#3 Man kan anmäla under registrering fram till årsskiftet. Kolla rikssidan. :)

Jag ska förstås också dit, men väntar med att bestämma vilka det blir till efter utställningen på lördag.

Annons:
godisgrisen
2009-10-05 12:10
#7

#6 Jaha jag fick för mig att det var till i sommras någon gång. Ja men då ska jag börja trimma Lily då…

idipidi
2009-10-05 12:45
#8

#7 Japp, men det är en ny vända nu… :-/

luneas
2009-10-05 14:30
#9

Jag ska dit men vet inte riktigt vilka som får följa med ännu. För en gångs skull så har jag rätt många att välja mellan men eftersom jag har tenta dagen innan så känner jag att jag kommer att ha fullt upp med annat än trimning innan liksom. :-/

Min maffiga och dumsnälle Kokostopp i pet är iaf självskriven. :-) Sen blir det två juniorer i ras, self buffarna Vanilla och Katinka. Sen funderar jag på mina två crestade saffrons Krokas (från FeliciaS, Frideborgs son) och Gizelle i ras också. De går inte i samma klass eftersom Gizelle är champion. Lilla Leanna hade jag tänkt ställa i ras men sen uppenbarade sig ju hennes dubbla crest och hon är ev tingad nu så hon följer nog bara med och får flytta i samband med utställningen.

Ska iaf bli himla kul med utställning igen!

godisgrisen
2009-10-05 15:23
#10

#9 Äsch denna rackarns Kokostopp som alltid vinner! Snygg-Uffe kanske får vara hemma då, de är ju i samma klass. Kanske Uffe ändå får vara hemma för han har fått ett litet nosstreck (nossvamp) det ätits mycket äpplen här ett tag.

Jag försöker bestämma mig här vilka petar som ska med… Jag tittade igenom dem nyss. Det var då jag såg att Uffes Nossvamp vuxit till sig. Så nu idag iallafall lutar det åt Ginny, Jordan, James och Episkey men jag kan ändra mig igen… Jag lovar att jag kommer att ändra mig tusen gånger innan utställningen och inte alls kommer att vara nöjd med startfältet jag knölar i transporterna 1/11!

I ras blir det två egenhändigt uppfödda nonself black magpie Luckybucket och Lily! Det är ett självklart beslut skönt nog.

CamillaS
2009-10-05 18:55
#11

jag kommer dit med en kompis troligt vis, men för första gången ska jag inte ställa ut nåt. Bara leverera min duvtransport och mina utställningsplattor. Men kommer såklart att gå runt och titta på alla söta marsvin och fotografera. ^^,

VikkanSpike
2009-10-05 22:50
#12

Ska bli så skoj att träffa folk härifrån

Arinah
2009-10-06 19:36
#13

Har anmält 4 PET-grisar. Det är så kul att ställa ut, och själv tycker jag mina är finast. Två småttingar gör debut. Lillflickan har samma färger som pappa Imperio och är nog det sötaste jag sett. Lillpojken är så fin han med, choklad och guld. Pappa Imperio kommer med och Indra som båda fick silverkort vid förra tillfället. Imperio verkar få hård konkurrans av marsvin med kaknamn och nån som kommer från en fabrik som tillverkar godisFlört Lite för mycket sötsaker kan sänka Limpan som dock verkar vara i fin form

Men jag ser verkligen fram emot den dag jag kan ställa ut en egenhändigt uppfödd gris i ras. (Iochförsig gör grisarna det mesta jobbet med framställningen)

Annons:
VikkanSpike
2009-10-06 20:09
#14

Ena grisen jag ställer är en egenuppfödd så det ska bli skoj

[Liinda]
2009-10-07 01:00
#15

Jag ska dit och ska ställa Isoldes Eivy, Konrad, Rupert (min egenuppfödda), Colan, Caivecares Beata =)

VikkanSpike
2009-10-07 01:28
#16

#15 Alla mina har Isoldes blod i sig.

Va har du för stam på din?

[Liinda]
2009-10-07 09:56
#17

Oj just det jag glömde skriva att Eivy är nonself, Konrad är blandras och Rupert är son till Eivy och Konrad. Colan är en liten virveltroll och Beata är lakeland. Och dom ska alla ställas i Pet =)

[Liinda]
2009-10-07 09:59
#18

#16 Jaså vad kul =) Hennes fader är Isoldes Yoaqin, mamman är Vidalas liten lustig kicka, farmorn är isoldes stars and stripes, morfar isoldes Zaesar. Det var några kände du igen någon? =)

trocadero
2009-10-07 18:19
#19

Jag ska dit med ett antal skinnys som ska ställas i ras, kanske nått marsvin i pet också men inget bestämt.

VikkanSpike
2009-10-07 18:19
#20

#18 lustigt min Isoldes ochi e halvsyster till henne dom har samma mamma.

kolla in min sida www.kavens.webs.com

Annons:
Creation
2009-10-07 21:52
#21

När är sista anmälningsdag? Jag hade tänkt ställa ut mina två marsvinsgrabbar (ca 18,5 mån gamla) i PET.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Tina
2009-10-07 21:53
#22

#21

15/10 är sista anmälningsdag. :)

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Cuyi
2009-10-08 19:37
#23

Kanske ska dit en snabbis om jag kan ^^

Tina
2009-10-09 21:37
#24

Någon som ska till Kallhäll som har en/flera unga hanar till salu? 
Kontakta då mig här på iFokus. :-)

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Sabettan
2009-10-09 22:00
#25

#24

Jag ska till Kallhäll,har tre småhanar till salu.

Kolla på min hemsida.

www.geocities.com/lillhagas

mvh Liza

Maria95
2009-10-09 22:31
#26

Jag ska dit :D

jag har marsvin,men jag tror jag är för ung att ställa ut dom :)

Menjag bor i Kallhäll så jag ska dit kanske med mina bästa kompisar(som också har marsvin)jag lägtar dit för gillar att titta på alla marsvien och gurkätartävlingarna :D
Om Baltasar skulle levat och varit yngre än 8 år skulle han nog har vunnit gurkätartävlihngen! ;D saknar dig min lila Baltis<3
Om det finns några ungar där också ska jag titta och se om det är nån jag skulle vilja ha till min lilla hona :) hoppas vi ses där allihoppa

Maria95
2009-10-09 22:32
#27

#23 Karro jag tänkte fråga dig om du skulle vilja förlja me?vill du det?

Kram kram/Maria<3<3<3<3<3<3

Annons:
Arinah
2009-10-09 23:01
#28

# 24

Har skickat PM om mina småkillar :-)

godisgrisen
2009-10-10 01:35
#29

#24 Jag med har söta småpojkar till salu. De ska med till Kallhäll om de inte hunnit säljas innan dess. Finns på annons Pojkar pojkar pojkar. Jag kunde tydligen inte skicka PM…

Svea-
2009-10-10 11:56
#30

Jag har ev en crested hona till salu… vet ej ännu.. hon har liksom blivit tingad,sen ingen handpening sen blev det tyst.. men men,, jag kan ha missuppfattat oxå så ev en hona har jag med mig.. CupeCake heter hon..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

marsvin2008
2009-10-12 17:10
#31

Jag är intresserad av att köpa en eller två sånna där fina rosa småväskor/necessärer med marsvin på.

Har mejlat "miamia" som är kontaktperson för norrort och hon säger att de har fått påfyllning och ska sälja dem på utställningen i Kallhäll men jag ska ju inte dit.

Har även frågat om de går att köpa ändå men inte fått svar än. Om det inte går finns det någon vänlig själ härinne som skulle kunna tänka sig att köpa dem åt mig om jag betalar i förväg och dem skickas till mig sen?

PM:a MSN eller direktmejl liberglund@bredband.net

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

marsvin2008
2009-10-12 17:20
#32

Jag googlade just omkring och hittade en sida http://www.winking-cavy.co.uk/acatalog/jellycat_gifts.html där dem säljs (annars. :-)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Myosotis
2009-10-12 17:41
#33

Jag har anmält en tort'n white junior, Myosotis Carlisle, det blir hans utställningsdebut.

VikkanSpike
2009-10-12 17:57
#34

#33 ja det e debut för mina småttingar me den ena kommer va 3,5 månad då och den andra 4,5 månad

Annons:
runas
2009-10-13 10:25
#35

Var när och hur?

Var i Kallhäll? Vilken tid startar det? Kostar det att komma in? Aldrig varit på Marsvinsutställning förrut, kunde vara kul att titta o kanske dra med sig lite folk.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Myosotis
2009-10-13 11:27
#36

Här är annonsen.

Gratis inträde.

Bedömningarna brukar väl komma igång ungefär vid 10-tiden.

Här kan du läsa om hur det går till på utställning. Sedan är det bara att fråga någon när du kommer, vi förklarar gärna.

idipidi
2009-10-15 11:27
#37

Kul att det verkar vara så många som planerar att komma!

Jag har äntligen anmält nu och det blev ett lite större gäng än vanligt:

* Idefix Jazza, alpacahona go/goag/wh, 5 mån.

* Idefix Lilja, alpacahona chocolate, 4,5 mån.

* Idefix Lotus, texelhane choc/white, 4,5 mån.

* Idefix Ninja-Panda, texelhane black/white, 2,5 mån.

* Happy Day's Ninda Varnë, nonselfhona saffronagouti, 6,5 mån.

Alla i rasklass. :)

Svea-
2009-10-15 12:10
#38

Nu går jag in å kikar vilka jag kan ta med dårå…men det blir bara i petklass denna ggr…

tror det blir 3 stycken…hahahhaah….jjjjjjjaaaaaaa…men det e kul att komma i väg oxå…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Ireth
2009-10-15 12:34
#39

#37 Åh vilket stort roligt gäng =D

Jag har anmält Idefix I Scream Ice Cream i rasklass. Texelhane, black/white/buff, 6 mån.

Arcticas
2009-10-16 01:58
#40

Ja, då har jag fått iväg anmälan.
Det blir tre stycken:

Arcticas Taste i pet (min dotters, men jag tar med henne. Fick lite blodad tand sedan i lördags)

Arcticas London, crested black himalaya i ras

Arcticas Microsoft, rex i ras

Vilket kort minne man har egentligen. I lördags kväll orkade jag inte tänka tanken "utställning" men nu har jag anmält iaf.

Creation
2009-10-16 02:04
#41

Ingen kallhäll-utställning för min del tyvärr :/ Marsvinen är inte i kondition för det alls och jag har en hel del skolarbete och sånt igång just nu. Jag tar nog tag i utställningarna igen nästa år istället.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Annons:
Cavia
2009-10-16 08:52
#42

För er som bara ska komma och titta, observera att utställningen är på en SÖNDAG Skrattande

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Svea-
2009-10-16 12:33
#43

Anmälde 2 så töser i pet & en hane i pet.

Underbara,gosiga Isoldes Vauxhall Bridge (kallas här hemma Billy the Kid)

Sockersöta piggelintösen Damtorps Röllika.

Och min egen uppfödda Stars of Sveas Cupe Cake.Hon är så söt!

För Röllika & CupeCake är det första gången.För Billys är det längesen han hängde med på en utställning.

Lycka till allihopa!Ska bli kul å se alla fina marsvien!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

godisgrisen
2009-10-16 13:06
#44

Nu är det bestämt, nu kan jag inte vela längre…

Chokladfabriken´s Luckybucket nonself black magpie i Ras.

Chokladfabriken´s Lily nonself black magpie i Ras-jr

GP Chokladfabriken´s Ginny nonself buffagouti i Pet

Chokladfabriken´s Jordan nonself brunzobel magpie i Pet

Chokladfabriken´s James nonself black/cream i Pet

Chokladfabriken´s Zezima self de white (rutbärare född i en magpiekull) i Pet.

Ett härligt gäng som vi är mycket stolta över. Det ska bli så roligt att träffa alla marsvin och deras trevliga människor igen! Jag är taggad till tänderna och nu borde jag nog sätta mig och trimma lite…

Vi tar med oss ett gäng fantastiska hanar som är till salu också som vi hoppas att vi hittar goda hem till.

YlvaW
2009-10-16 14:39
#45

Jag har anmält i ras rexarna;

Marslett, hane

Yack, hane (till salu till rätt person, se annons här på Mif)

Pärlemors Thorhildur

Skulle vilja ha med fler, men antingen har dom fel ålder, är dräktiga eller går med hane. Men nästa år blir det fler som kommer få åka…….

VikkanSpike
2009-10-16 16:32
#46

har nog sagft det förut men jag tycker det e jätte skoj att få träffa er alla, hoppas jag inte blir ståendes ensam hela dagen

Svea-
2009-10-16 20:43
#47

hhhmmm…kanske ska ha en skylt med mig,,,hahahaha… närå.. jag e oxå en aningen vilse i pannkakan å " blyg "  i det här sammanhanget.. å det var ett tag sen jag var på utställning..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Muszimba
2009-10-27 08:44
#48

Jag har visserligen inga gulliga marsvin, men ska dit. SVEMUS(Svenska Musklubben) håller Minnesutställning samma dag i ett av rummen på plan 3. Kom in och kolla läget. Hittar ni någon som försöker vara Cruella deVille(101 dalmatiner) i knubbisversionen så är det bara jag. Har då dessutom svarta naglar med röda toppar. Allt för halloween. ;)))

Annons:
VikkanSpike
2009-10-27 11:16
#49

Jag undrar om det finns nån som vet hur man gör om man ställer marsvin på båda våningarna?

Blir det en massa spring och kan det va så att det kommer krocka att jag kanske ställer ena i pet och den andra ska ställas under samma ögonblick på rasklass?

förstår ni mina funderingar?

Cavia
2009-10-27 11:29
#50

Det brukar bli en massa spring, ja. Man får nästan ha nån med sej som håller koll åt en, när det är ens tur…

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

VikkanSpike
2009-10-27 11:43
#51

#50 och det har jag inte :( kommer gå åt pepparn kanske lika bra att stanna hemma

Cavia
2009-10-27 11:46
#52

men kolla i inchecket med nån, ifall nån kan hjälpa dej?

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

godisgrisen
2009-10-27 12:00
#53

Ja en massa trappmotion blir det jag hade jätteont i mina eländiga knän efter förra Kallhäll. Det är lite stressigt faktiskt men det brukar lösa sig. Folk hjälper varandra också och springer bud hit och dit. Nu blev jag lite nervös då min fantastiske handler (min son) som är den av oss som är minst vimsig och håller bäst ordnig på det hela kanske inte kommer med. Så jag vet inte hur det ska gå med sex marsvin både i pet och ras och skitknän… oj oj men det ordnar sig nog.

Hur är det med maskerad för er? Vi har aldrig varit med på det förut men nu har jag en massa ideer tyvärr inte så mycket tid så jag kanske inte hinner genomföra dem alla men en tävlande kanske vi får ihop…!?

Myosotis
2009-10-27 13:07
#54

#51 Det är klart att du ska komma! Stina kan säkert hjälpa dig att hålla koll. Ifall hon inte är domarsekreterare, då kan någon annan hjälpa.

Det är inte så att du blir helt strandsatt, det brukar ropas upp vilken som är på tur om den saknas, och vi brukar hjälpas åt att leta.

Jag tror det är lite extra förståelse när utställningarna hålls på olika plan.

CamillaS
2009-10-27 13:39
#55

Ni som har mif knappar, varför inte använda dom nu. :P

Annons:
Lunkamia
2009-10-27 15:06
#56

Hej allihopa

Först och främst önskar jag alla er välkomna till utställningen i Kallhäll.Jag vet att det kan kännas lite jobbigt att det är på två plan.Vi kommer tex att tala om när det är dags för klippta långhår nere på plan 2.Då många petägare ställer i Klippt också.

Annars får ni hemskt gärna be mig om hjälp.Jag är där för att hjälpa till.Jag är den lite äldre tant/mamman med långt mörkt hår.

Ni kommer att känna igen mig då jag hälsar er välkomna på plats om inte annat.

För att inte finalerna ska krocka kommer vi att hålla alla finaler nere på plan 2 sedan på em.

Så hugg gärna tag i mig om ni vill ha hjälp på plats.

Handlers brukar alltid gå att ordna!

Varmt välkomna och glöm inte att det är på  Söndag!!

Mvh Mia Bring

Kommisarien

Ps det finns hiss om än lååångsam

VikkanSpike
2009-10-27 15:33
#57

allt löser sig nog på plats om inte innan, men när det bara e 2gången man ställer så e man lite nervös hur man ska hinna

godisgrisen
2009-10-27 17:17
#58

#57 Det är klart att det löser sig även för oss som har talang för att bli nervösa innan! Vi får hjälpa varandra helt enkelt! Mest av allt ska det bli hur kul som helst!

Tina
2009-10-27 17:28
#59

Längtar till söndag. Skrattande

Blev också lite fundersam över de olika våningarna man måste springa mellan. Dock ska vi bara ställa ut ett marsvin i ras & pet då Vanilla slagit ut en bit av sin tand.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Cavia
2009-10-27 19:03
#60

#59 Jag åker själv i egen bil från Falun, ifall ni vill samåka Skrattande

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

luneas
2009-10-27 19:04
#61

#60 Kommer inte Jenny?

Tina
2009-10-27 22:16
#62

#60

Tackar för erbjudandet. Glad

Dock planerar vi att åka här ifrån Ludvika och ska även transportera ned ett par kaniner till Enköping i samma veva.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Annons:
YlvaW
2009-10-28 11:19
#63

Hej allihopSkrattande

Jag skulle behöva en handler till en av mina rexhanar, har ju två i samma klass. Den enna är lite livlig, så jag har svårt att kontrollera bägge…..Vanligtvis brukr jag ha nå´n av mina barn med, men denna gång är jag ensam. Förstår om det inte går att bestämma nå´t redan nu, eftersom vi inte vet vilken ordning och så det är, men ni kan ha det i bakhuvudetGladiallafall. Hjälper gärna nå´n annan om det behövs, jag har ju bara mina tre rexar, så jag lär ha tid………

CamillaS
2009-10-28 16:50
#64

#63 Om jag inte är helt upptagen med Vikkanspikes grisar så kan jag kanske hjälpa dig. Ska ändå bara dit som besökare själv. ^^,

YlvaW
2009-10-29 16:41
#65

#64Glad Vi får se om alla vi här hittar varandra!

YlvaW
2009-10-31 13:21
#66

SkrikandesÄr sjuk, kommer inte imorgon. Har åkt på magkatarr, gått ner nästan 4 kg på 1½ v, sovit helt uselt och troligen därför dragit på mig en rejäl förkylning (hoppas jag att det är, och inte nå´n flunsa). Har bara trimmat ett marsvin, av tre och ska nu försöka släpa mig iväg till jobbet. Känns som om det inte är någon ide att åka imorgonRynkar på näsan Lyck till ni andra, håll mig uppdaterad. Så ses vi på nästa utställning istället!

Arcticas
2009-10-31 16:45
#67

Alldeles snart så sätter jag mig på tåget ner till Stockholm. Trots det så blir jag sen och kommer tidigast vid 10.30-tiden till utställningen.

Petten Taste stannar hemma så jag har bara med mig två ner, men tre hem Glad.

Boken, stickningen och DVDn är nerpackade. Jag älskar att åka tåg, total avkoppling.

Arinah
2009-11-01 00:42
#68

Nu är det putsat, badat och filat och fixat med mina 4 PET-grisar.

Funderar på transporten så det inte blir för kallt, det blir förmodligen fleece och hö runt ikring dom.

Om en stund skall jag bada mina 3 tillsalu-killar. Hoppas någon faller för dessa charmörer, annars badar jag natten lång förgäves.

Sen sova. Godnatt

Abico
2009-11-01 01:24
#69

Lycka till senare idag allesammans!

Hanna 

Annons:
CamillaS
2009-11-01 14:30
#70

sitter just nu på utställningen och väntar på att dom ska dra igång maskeradtävlingen. Men håller samtidigt på att somna för jag är så trött. :p

Cuyi
2009-11-01 16:20
#71

Kom precis hem efter marsvinsutsällningen. Var inte där sålänge, kollade lite på maskeraden :) Så söta! Särskilt marsvinet som typ somnade i en tygpumpa! Okej, jag e väl inte så bra på att förklara men aja. :)

CamillaS
2009-11-01 19:05
#72

#71 ja, den var söt! :p nu sitter jag på pendeltåget påväg hem. :) jag hade en jätte trevlig dag. Tack så mycket Linda och din pojkvän för sällskapet, jag hade väldigt trevligt. :)

Creation
2009-11-01 20:42
#73

Hur har det gått för alla nu då? Glad

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

VikkanSpike
2009-11-01 20:47
#74

för mig gick det sådär 89 -90 poäng i pet placerade sig som bäst 3 av 6

Cavia
2009-11-01 21:23
#75

Filip blev 4e bästa klippta långhår…och GP JumJums Hilda blev BIS pet  8 Skrattande

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

godisgrisen
2009-11-01 22:14
#76

Hemma! Jag är helt utmattad men nu har jag fått mat och djuren är virkonade och tillbaka i burarna… så skönt! Rolig dag såklart!

I ras vet jag ju inte exakt hur det gick eftersom det var poänglös bedömning men det blev väl ungefär som jag trott att det skulle bli. Sådär alltså. Luckygucket och Lily är ju inte perfekta någon av dem och det såg domarna.

Jordan 92p 2/8 silverkort.

Zezima 90p 5/8 HP för mest ovanliga färgvariant.

Ginny 91p 2/6 Silverkort Bis PET 5 och HP för mjukast tassar.

Så det gick rätt bra för Chokladsfabriksgrisarna i allafall i pet. Lupin och Mundungus fich flytta till nya hem. Lycka till småpojkarna!

Annons:
Cavia
2009-11-01 22:21
#77

Resultaten från dagens utställning finns redan upplagda på SMFs hemsida =)

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

FeliciaS
2009-11-01 22:30
#78

#77 Åh, det var snabbt gjort!
Nu vet jag hur det gick för Gizelle och Krokas Skrattande

Grattis alla!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ireth
2009-11-02 00:10
#79

Äntligen hemma och färdig med allt som måste tas om hand! :P Idefix I Scream Ice Cream fick 89 p och cert. Jag är mycket nöjd med resultatet och en i övrigt trevlig dag :)

luneas
2009-11-02 09:36
#80

#78 Ja det gick bar för de crestade saffronen trots att det var hela 14 crestar anmälda. :-) Gizelle blev alltså BIR med cert och Krokas BIR-R med cert. I finalen blev Gizelle BIS 9!

För resten av gänget gick det väl sådär. Ett pälsriktningsfel upptäcktes på lilla söta Katinka… :-( Högt uppe vid ena frambenet på magsidan, fattar inte hur jag har kunnat missa det. För buffen Vanilla gick det väl okej, hon blev 3/5 i buff juniorklassen men hon fick iaf ett CK. Kokostopp blev 2/2 i sin klass, tyvärr har han börjat få antydan till fatty eye. Inte så konstigt med tanke på att han väger 1440g nu vid 8,5 mån ålder. Nu är det hårdträning som gäller, mycket motion på golvet och förhoppningsvis lite viktnedgång. Dock är han inte fet utan bara väldigt stor och muskulös, som en jättestor tegelsten.

Svea-
2009-11-02 11:22
#81

För mig gick det bra i går.Jag orkade ta mig dit,och jag stannade kvar och gjorde mitt bästa för att våga vara social å ta kontakt.

Min två töser jag ställde i pet,blev placerade som nummer 8 i sin åldersklass.Inte så bra alltså.Men jag är nöjd men dom ändå,dom har visat att dom kan hänga med på en utställning och sköta sig ;)

CupeCake blev inte såld trots att jag gick omkring å visade upp henne för allt å alla tror jag.Så nu måste jag fixa en kamera igen å fota om henne å ut till salu igen.

kram på er alla…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

idipidi
2009-11-02 11:32
#82

För mig gick det kanonbra! Ställde fem djur och alla skulle upp i resp. final!

Idefix Jazza, alpaca, 5 mån: 90p, Cert, BIR-R, BIS4

Idefix Lilja, alpaca, 4,5 mån: Cert, BIRjr-R

Idefix Lotus, texel, 4,5 mån: Cert, BIRjr

Idefix Ninja-Panda, texel, 2,5 mån: Cert BIRjr-R

Happy Day's Minda Varnë, nonself saffronagouti, 6,5 mån: Cert, BIR-R - färdig champion!

[Liinda]
2009-11-02 12:34
#83

För mig gick det bra :D Min Caivecares Beata blev 4 best in show i Pet och min colan fick hederspris för hennes söta uttryck i ansiktet. Det har aldrig gått såbra för mig förut så jag blev jätteglad =)

Och tack själv CamillaS för sällskapet! =)

Annons:
miasmarsvin
2009-11-02 13:17
#84

Finns det någon som var duktig med kameran och som vill dela med sig av sina bilder på maskeraden (som var rekordstor med 25 fantastiska utstyrslar!)?

Miamia

godisgrisen
2009-11-02 17:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

#84 Ja jag fotade men är kanske inte så duktig för bilderna blev väl sådä'r… Jätterolig maskerad iallafall!

Här är den som vann.

godisgrisen
2009-11-02 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Tvåan…

godisgrisen
2009-11-02 17:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

godisgrisen
2009-11-02 17:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Lägg märke till den härliga texten!

godisgrisen
2009-11-02 17:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Så mina älsklingar Fladder-Ginny och Zombie-Jordan som blev utan pris.

godisgrisen
2009-11-02 17:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

En bild från ras junior finalen med en undran. Varför blir det nästan alltid så att marsvnsägarna står med ryggen ut mot rummet så publiken inte ser marsvinen? Det blir så trist kan man inte bara ändra på det?

Det var en jätterolig utställning! Nu laddar vi för Badelunda!

Annons:
trocadero
2009-11-02 20:43
#91

För mina skinnys (och lakeland) gick det helt okej.

Morris Xanti blev BIRjr-R och fick ett cert.

Sch Morris Nimbus blev BIR, cert. Fick även ett HP men hörde inte varför.

Morris Undra blev BIR-R och cert.

Och Morris Qvintus blev bästa ostandard.

idipidi
2009-11-02 21:27
#92

#90 För att annars krävs det någon typ av avspärrning för att domaren ska kunna gå igenom djuren utan att ha åskådare flåsande i nacken eller kikandes över axeln - eller att de rent av står i vägen. Jag har själv försökt döma petfinal med åskådare i ryggen. jag fick klämma mig fram till djuren eftersom att det stod så mycket folk ivägen.

godisgrisen
2009-11-02 22:05
#93

# 92 Ja naturligtvis det går ju inte det blir ju jättejobbigt för domaren. Jag vet att det behövs massor koncentration i det där sista bedömningsmomentet. Men kan man inte fixa en enkel avspärrning, knyta plastband mellan några stolar bara, kan inte det funka? För jag tycker att det skulle vara roligt om marsvinsutställningar kan bli mer publika som ett led i att höja marsvinets värde. Det vore bra tycker jag om det kommer mycket folk på utställningarna, tittar och lär och köper sina marsvin av uppfödrna istället för att köpa dem på zooaffärerna. Så tycker jag ju själv att det är kul att kunna se finalerna bättre.

idipidi
2009-11-02 22:11
#94

#93 Jo, det är ju bara att göra! Du kan säkert få vara avspärrningsansvarig på nästa utställning. ;) På Kista brukar vi ju se till att ha med koner och rep för att göra så, eftersom att det är så mycket publik. Men om du kan ordna någon enklare avspärrning även för våra "vanliga" utställningar och se till att den kommer upp, så borde väl det vara helt okej.

godisgrisen
2009-11-02 22:25
#95

#94 Det kan jag gärna fixa med om jag får och alla tycker att det är en bra idé!

idipidi
2009-11-02 22:27
#96

Jag bestämmer ju ingenting numera vet du ju. Så hör med den som är kommissarie när det närmar sig!

Arinah
2009-11-02 22:43
#97

Det var jättetrevligt och kul på utställningen. 8-åriga dottern hanterar våra marsvin som ett riktigt proffs, ställde 2 grisar i PET på egen hand. Så blev det kanonresultat oxå:-)

Resultat för våra 4 pettisar:

Indra 89 p 8/9 i sin grupp. Lite för tjock och lös i hullet

Imperio 90 p 1/2 i sin grupp Silverkort och finalplats

Bainbridge 90 p 1/6 i sin grupp (Hanar 2-5) Silverkort och finalplats

Climp 92 p 1/8 i sin grupp (Honor 2-5) Silverkort och BIS PET 9

Först idag inser jag att det ju var alldeles strålande, och jag är så glad. Bainbridge och Climp är egenuppfödda. Imperio kommer från Chokladfabriken och är pappa till båda

Annons:
godisgrisen
2009-11-02 22:50
#98

#96 Det kan jag göra.

Det är ju så att jag är ju fortfarande ny i utställningssammanhang så jag vet inte riktigt varför saker görs på ett visst sätt (nu anade jag ju varför det var så här med just detta) det är lite svårt att komma med förslag när man inte vet om det är tänkbara förslag. Det är svårt att veta om det blivit så här bara för att det blivit så här eller om det är så här för att ett praktiskt och genomtänkt beslut har tagits. Så vet jag ju inte om saker ska beslutas om på föreningsmöten heller innan de kan genomföras. 

Ja, jag vet att du slipper bestämma numera.

Arcticas
2009-11-02 23:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Jag kom hem först idag vid 15.00-tiden.
Det har väl gått "sådär". Jag hade bara med mig två st. Microsoft gick i championklassen för rexar och när jag tittade i katalogen vilka som var med där så förstod jag att det skulle bli tufft. Jag tror inte att jag ljuger om jag säger att det var i dagsläget Sveriges bästa rexar där. Microsoft fick 89p med CK och blev inte helt oväntat 5/5.
Min crested black himalaya som blev BIS 3 och BIS 4 för 3 veckor sedan fick inte ens cert den här gången. Lite snopet kändes det allt. Det positiva med det är väl det att då har jag forfarande något att ställa ut.

Jag fotade lite från maskeraden också. Det var rätt trångt bland åskådarna  så bilderna blev inte de bästa. Tur att man inte var domare där. Måste ha varit hur svårt som helst att utse någon segrare.

Arcticas
2009-11-02 23:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

En till

Arcticas
2009-11-02 23:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

En sista

miasmarsvin
2009-11-03 08:34
#102

#99 Det var ju precis den jag ville ha på trollet Stråla.Om det är ok med dig lånar jag gärna det kortet!

Vad glad jag blir!

Kul och träffa dig igen förresten,hoppas du får tag i tågbiljetter till Kista så kanske vi hinner prata mer då…

#98 Det är bara att komma med hur mycket förslag och hjälp man vill till utställningarna.Allt är välkommet.Oftast är det ju så att man bara kör på som vanligt eftersom det foftast ungerar så bra,men det behövs verkligen nya idéer!

I Kista har vi ju som Ida sa koner och rep framför domarborden vid finalerna för att få mer publikvänligt så att alla kan se,och visst vore det trevligt även vid dom andra utställningarna också.

Ta kontakt med Maria W eller mig som kontaktperson i Norrort så tar jag med det till styrelsen.

godisgrisen
2009-11-03 14:57
#103

#102 Jag ringer dig. Vill ju gärna hjälpa till.

CamillaS
2009-11-06 03:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Nu kommer mina bilder från utställningen. Har inte kunnat lägga in dom tidigare då jag visst råkade bli sjuk efter utställningen. :(

Lite maskerad bidrag.

Annons:
CamillaS
2009-11-06 03:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

.

CamillaS
2009-11-06 03:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

.

CamillaS
2009-11-06 03:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

.

CamillaS
2009-11-06 03:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

.

CamillaS
2009-11-06 03:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

.

CamillaS
2009-11-06 03:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

.

CamillaS
2009-11-06 03:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

.

Annons:
CamillaS
2009-11-06 03:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

.

CamillaS
2009-11-06 03:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

.

CamillaS
2009-11-06 03:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

.

CamillaS
2009-11-06 03:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

.

CamillaS
2009-11-06 03:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

.

CamillaS
2009-11-06 03:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Maskerad vinnaren. :)

CamillaS
2009-11-06 03:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Lindas söta, men lite tjocka tjej. ;)

Annons:
CamillaS
2009-11-06 03:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Pet finalen

CamillaS
2009-11-06 03:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Lindas Beata som blev BIS Pet 4.  :)

CamillaS
2009-11-06 03:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Avslutar med en bild På Linda och Beata. ;)

Cavia
2009-11-06 12:25
#122

#119 Iiiih där är ju jag med på bild, och min söta Hilda förstås (jag i kort hår och glasögon)

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Caspia
2009-11-06 14:23
#123

Det är så roligt att titta på hur människorna ser ut på bilderna vid finalerna. De ser så sjukt uttråkade ut och gör därför så roliga miner att jag får kämpa för att hålla mig för skratt. Det vore väl elakt att peka på vem jag syftar på så jag gör inte det.

Envishet och drömmar

CamillaS
2009-11-06 15:59
#124

#122 he he jasså. Trevligt. Hilda var en riktig sötnos. :)^^

[Liinda]
2009-11-07 21:27
#125

Vilka fina bilder du tagit på Beata och Eivy Camilla! =) Dom var verkligen jättefina =)

#123 haha känner igen mig, jag var så trött efter hela den dagen och så känns det så konstigt att stå sådär uppradad när alla bara kan glo på en. Så jag kan tänka mig att jag gjorde en hel del konstiga miner i hopp om att se normal ut ^^

Annons:
CamillaS
2009-11-08 14:16
#126

#125 Tack. :)

Grodan
2018-07-07 21:47
#127

Aw, maskerad ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: