Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 5130 ggr
[Jessica-B]
2011-03-10 09:02

Virkad tunnel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Lite inspiration till ett mjukare marsvinsliv - Jag tänkte bara visa en test som jag gjorde igår. Jag virkade en tunnel i egentillverkat fleecegarn. Billig lösning (ca 10kr), med riktigt hög mysfaktor! Den är sååååå uppskattad här. Tänkte bara visa den för jag och marsvinen är så nöjda med resultatet. :)

Fler mysartiklar åt folket!

Annons:
[Jessica-B]
2011-03-10 09:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

-

[Jessica-B]
2011-03-10 09:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

-

[Jessica-B]
2011-03-10 09:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Just det ja! - Nu kapar jag min egen tråd ;)
Jag sydde en fleece tunnel för hand i punktstygn här om dan. Den är minst lika uppskattad som en virkade!

[Jessica-B]
2011-03-10 09:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Frejsman godkänner den genom att håra ner den ;)

liliane
2011-03-10 09:29
#5

Hihi så fina tunnlar och så fina marsisar!!

[Sicali83]
2011-03-10 09:45
#6

åh vilka snygga tunnlar, det ser så proffsigt ut. Förstår att de var uppskattade.

Annons:
dumlekola
2011-03-10 09:56
#7

Tjusigt! Skrattande

[exsh]
2011-03-10 10:23
#8

Oj oj oj! Förstår att det är uppskattat! Nästan så att man önskar att de fanns för oss människor ;) såg riktigt mysig ut! Bra jobbat :)

[Jessica-B]
2011-03-10 10:42
#9

Tack! vad gulliga ni är! :)

Mari
2011-03-10 10:55
#10

Jättefina, speciellt den virkade! Jag vill också kunna vara händig och göra egna saker Skäms

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Sandra-B
2011-03-10 14:26
#11

Oj vilka fina tunnlar, Jessica!
Gillar speciellt den virkade- rätt annorlunda, men den andra är också riktigt snygg :-)

Man får kanske sätta sig och försöka virka ihop några tunnlar… *hmm*
någon gång i framtiden åtminstone ;-)

Love och Frej ser verkligen ut att trivas dessutom- underbara bilder på dem <3

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[Jessica-B]
2011-03-10 15:23
#12

Tack så mycket! Ja den virkade är inte bara fräsig ;) den är helt ofarlig också! Inga trådar eller nått. Sen är den så pass tätt virkad att det i stort sätt är omöjligt att fastna med tassar å klor. Kan i mitt tycke få en CE märkning. ;)

Jag köpte 3,2 kg fleece tidigare idag. Orkar inte räkna ut hur mycket jag köpte i meter, så jag ställde kassen på vågen å vägde istället. *lat* Gissa vem som ska virka vidare ikväll. (a)

[Tisslibiie]
2011-03-10 15:29
#13

Ååååh så fina :D Speciellt den virkade ^^ Synd att jag inte kam virka. Mina får nöja sig med mina egensydda av vetbed : )

Annons:
Charlotta-B
2011-03-10 20:41
#14

Kommer du att sälja dom virkade sen? Eller är det bara för privat bruk? =)

Hur får ni dom att hålla sej runda och lixom inte slappa ihop när det inte ligger en gris i?

:)

Charlotta-B

FeliciaS
2011-03-10 22:46
#15

Vilka fina! Har du något annat material inne i fleecetunneln?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Jessica-B]
2011-03-11 06:25
#16

#14 Nej jag har inga planer på försäljning, men om du är intresserad kan jag virka ihop en åt dig. Jag behöver i så fall 13 kronor för materialet, och frakten vet jag inte vad den går på. Men den får du i så fall också stå för. ;) För "besväret" vill jag ha ytterligare 13 kronor. Så 26kr + frakt om du är intresserad. :)

Den virkade är väldigt fast i formen. Det beror på att garnet är väldigt tjockt och att den är virkad väldigt tätt.

Fleecetunneln som är sydd håller formen bra då det är vadd i. Vaddet består inte av lösa tussar som man stoppar tunneln med. Vaddet är i min tunnel sammanpressat till ett tjockt fast stycke man kan köpa i metervara, som är fastsytt i tyget, så att det inte kan fara runt på något sätt. Det är nog de som gör tunneln så stabil. :) Gör man en för stor tunneln säckar den gärna ihop. Satsa istället på en mindre så håller den formen bättre. :)

#15 Vet inte vilken tunnel du syftar på, men både den virkade och den sydda tunneln består av 100% fleece materialmässigt. Så det är med andra ord inget annat tyg på insidan av tunnlarna. :)

Atensia
2011-03-11 06:58
#17

Vad snygga! :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Denna kommentar har tagits bort.
FeliciaS
2011-03-11 22:11
#19

#16 Ah, okej ;) Jag tyckte det såg ut som om tunneln är fodrad på bilden i #4 eftersom den var så tjock. Men då vet jag :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Snuttgrodan]
2011-03-29 18:42
#20

Älskar dina tunnlar och har en del fleece här hemma. Får jag fråga breda remsor du klippt och virkat med? och hur många maskor du lägger upp?

Skulle så gärna vilja pysssla med det ikväll …… Tungan ute

Annons:
[Jessica-B]
2011-03-31 14:25
#21

#20 Tack, vad gullig du är :) Jag avslöjar inte detaljer kring tillverkningen av garnet, och heller inte mönstret, eftersom att jag nu mer börjat sälja tunnlarna. Du får med andra ord gärna köpa tunnlar av mig. :) Tanken med försäljningen är att 20% skall gå till ett specifikt omplaceringshem för marsvin i Sverige. Om du, eller någon annan för den delen, är intresserad så finns det snart en webbutik publicerad på nätet. Jag återkommer med länk till den så fort allt är i sin ordning och på plats. ;)

Loverabbits
2011-03-31 19:20
#22

#21 Men gud vad kul! Jag kommer absolut att beställa minst en!

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta


 

[Jessica-B]
2011-03-31 19:32
#23

#22 Sjutton så kul! Jag och mor min jobbar just nu lite på design av annan mysig burinredning i fleece också. Givetvis virkad sådan. ;) Virkomaner som vi är hehe. Jaa, så jag kan avslöja att det även kommer att finnas en virkad marsvinsbädd i webbutiken. å självklart kommer det att finnas tunnlar till salu också, det är ju liksom tunneln som är "basen" och som ska ha all credit, för det är ju tunneln som skapat alla idéer faktiskt. :) Och givetvis ni då som kommit med så fin feedback som lett till att jag faktiskt trott mer å mer på idéen om en webbutik a'la donation. :D Nu ska jag återgå till mitt….. Återkommer som sagt med länk till hemsidan. Om allt går enligt planerna öppnar butiken någon gång i April månad. (Antagligen mot slutet.)

Blomkrukan
2011-03-31 19:54
#24

Spännande!

[Snuttgrodan]
2011-04-02 00:55
#25

#21 Jag förstår att du inte delar med dig, så det är helt ok. Skrattande Din idé om att sälja för donation är en superbra idé. Lycka till!

Men jag har själv snart gjort klart en tunnel som jag virkar, fast den blir inte lika bra som din, Har för liten virknål och virkar för hårt …

Och sytt en tunnel i fleece har jag gjort till dotterns kompis marsvin Bertil. Ska göra en till mina flickor. Även två stycken cozy sack har jag gjort… ska visa bild i egen tråd strax.

Jag syr eller stickar/virkar mer eller mindre varje dag och blev alldeles till mig när jag kom på att göra något till flickorna.

chickwheels
2011-04-02 01:22
#26

Hur mycket kommer de kosta då ? :)

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

[Jessica-B]
2011-04-02 16:46
#27

#24 hihi, tycker jag mä

#25 Visst e de kul med handarbete! :) Håller också på så gott som varje dag, fast jag är lite dålig på att slutföra mina projekt ;) För jag har minst 5 st saker igång samtidigt haha. Just nu en axelremsväska och två halsdukar och en sjal - utöver beställningarna då förstås som kommer först. ;)

#26 Jag har inte satt några priser ännu. Har lite annat som det är högre prioritet på just nu. :) Men som sagt kommer priser att finnas på hemsidan, å den är väl uppe snart hoppas jag.

Annons:
[Snuttgrodan]
2011-04-02 20:23
#28

#27 Gjorde nyss 5 sjalar och har nu gett mig på strumpor men det vilar nu … Marsviner måste gå före …. Skrattande

[SMF193 Sagan]
2011-04-02 23:04
#29

Supermysiga och jättefinaGlad

Fleece är verkligen ett härligt och användbart material till marsvinGlad

Jupiter10
2011-07-21 13:02
#30

Hej!

Hur går det med hemsidan. Har du skaffat dig en?

Fleecetunnlarna ser verkligen jättemysiga ut Glad

[Jessica-B]
2011-07-21 15:14
#31

Jag börjar tyvärr inse att denna form av burinredning inte är den allra bästa. Majoriteten har någon form av bottenmaterial som antingen är eller liknar spån, vilket inte dessa tunnlar måste kämpa mot. Det tar i princip 20 minuter att få bort allt spån, efter att tunneln legat i buren i en vecka eller så. Så det kommer tyvärr inte att bli någon hemsida, hur mycket jag än kämpat med den. Om det är någon som verkligen VERKLIGEN vill ha någon tunnel så kan vi diskutera det via PM. :)

Man kan alltså fortfarande köpa via PM, men det sker helt och hållet privat, pengarna går inte vidare någonstans så att säga, då jag som sagt nu "lägger ner" detta projekt. (Där emot går dem pengarna jag hittills samlat in, precis som lovat, till något omplaceringshem i sverige.)

Hade tänkt att höra av mig i tråden om detta… var det i förrgår kanske… men det kom någon annat emellan, och jag glömde totalt bort det, så det var tur att du skrev/påminde mig #30 :)

Upp till toppen
Annons: