Annons:
Etikettfoder
Läst 14567 ggr
Rajas
4/7/11, 2:16 PM

Kan dom äta denna grönsak?

Tänkte fråga om Marsvin kan äta Zucchini (Squash)

Är de nyttigt osv :P

Mvh Millan

Annons:
Blomkrukan
4/7/11, 2:18 PM
#1

Jo, jag ger mina zucchini iaf och dom älskar det!

Sofieproppan
4/7/11, 2:22 PM
#2

Mina gillar det inte, men de är visserligen väldigt kräsna. Tror dock att det inte är så mycket c-vitamin i och mestadels vatten. Men tycker du ska prova att ge det om du vill.

Rajas
4/7/11, 2:29 PM
#3

Mina älskar alla grönsaker dom fått äta så jag tror detta kommer gillas; ville bara vara säker så den inte var giftig eller nått.

Mvh Millan

elsasputte
4/7/11, 4:37 PM
#4

Lånar tråden lite, någon som vet om sockerärter är nyttiga för marsvin?

FeliciaS
4/7/11, 9:44 PM
#5

De kan äta Zuccini, men det innehåller näringsmässigt ungefär detsamma som gurka och bör alltså enbart ges som godis. Som grönkost behöver de grönsaker och rotfrukter med mer fibrer och vitaminer, som broccoli, vitkål, rotpersilja, palsternacka, rotselleri, paprika och morötter.

#4 Det går bra att ge som godis emellanåt :) Mina är inte så förtjusta i det, men äter lite.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Rajas
4/8/11, 2:25 PM
#6

#5 jo de känns lite som gurka, dom kommer få endel ikväll då ingen här hemma tänker äta dendär :P Men dom får varierad kost varjedag så en kväll med mer av de "onyttiga" är väl ingen fara?

Mvh Millan

Annons:
LolloOchBaltaz
9/5/17, 10:09 PM
#7

Måste också låna tråden lite, kan marsvin äta ruccola? Ingen stor mängd såklart. Men, är det farligt för dem?

Ljungåsen
9/6/17, 6:11 AM
#8

#7 Ruccola är okej, i små mängder. Det innehåller ganska mycket kalcium. http://www.humlansmarsvin.se/marsvin/skotsel/foder/naringstabell.html

Upp till toppen
Annons: