Annons:
Etikettmånadens-fråga
Läst 3165 ggr
FeliciaS
2011-09-14 20:52

Månadens fråga september 2011

Hur tror du att ditt marsvinsliv har förändrats om 10 år?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Annons:
[CatsOnMars]
2011-09-14 21:07
#1

Kommer förmodligen ha massa mer små grisar och förhoppningsvis ha börjat med en mindre uppfödningsrörelse! Så många jag kan ta hand om då jag är allt för sentimental för att kunna sälja dem.

Fridaaaa
2011-09-14 21:36
#2

Vart försvann mitt inlägg Förvånad Skrev för ca 15 min sedan.
Jaja…

Om 10 år vill jag ha en liten uppfödning av någon marsvinsras :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nicolew
2011-09-14 21:41
#3

Jag tror nog inte jag kommer ha Marsvin om 10år då jag har planer för hunduppfödning, kommer säkert (förhoppningsvis) flyttat och kommer antagligen inte ha den tiden.

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

[Prutten]
2011-09-14 21:46
#4

Ja ska det fortsätta som det gör för oss så har marsvinen tagit över vårt hem ;-)

Sandra-B
2011-09-15 04:36
#5

Det kommer väl att vara ungefär som det är nu skulle jag tro, dock med lite färre antal grisar :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

flocken
2011-09-15 07:25
#6

Om 10 år? Då har  jag en godkänt omplaceringshem för grisar. har burar för mina egna djur, för omplacerings djuren & ett karantän rum. Just nu är mitt hus för litet. Väntar på svärföräldrarnas hus med källare. Sen kommer jag köra hårt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Svea-
2011-09-15 12:53
#7

jag har mer tid och mer tid,tid,tid!kommer kunna planera och kommer kunna genomföra mera utav mina marsvinsdrömmar!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

godisgrisen
2011-09-15 12:54
#8

Ja jag bor väl kvar fast sonen har flyttat hemifrån… så oj vad med marsvin jag kan ha då! Nej då faktiskt hoppas jag att jag har lite färre djur då att min uppfödning är lite mer kontrollerad. Självklart vill jag och tror jag att jag fortfarande föder upp marsvin. Kanske och det är absolut inte omöjligt fortfarande harlequin/magpie för jag älskar verkligen min variant.

Jag har haft marsvin i stort sett hela mitt liv och det är något jag absolut tänker fortsätta att ha. För fyra och ett halvt år sedan köpte jag mitt första rasdjur med planen att börja föda upp marsvin det är något jag aldrig ångrat! Det här är det roligaste, intressantaste och kännslomässigt mest engagerande jag gjort i mitt liv. Jag är fortfarande nybörjare men nu börjar jag nå några mål så jag känner mig inte "klar" med detta på långa vägar så jag är väldigt säker på att jag fortfarande håller på med detta om tio år.

Sanni
2011-09-15 14:15
#9

Om tio år kommer jag troligtvis att ha fler marvin. Inte en stor mångd, men så att jag har i allafall ett ordentligt flock med en kastrat i ett stort, stort bur. Och förståss kommer de flesta att vara cream, de ska inte försvinna någonstans! Jag har säkert tagit några kullar så några av dåvarande marsvinen kommer att vara egenuppfödda. Jag kommer inte att ha någon uppfödning, men vill gärna vara med och se marsvin växa upp och bli stora.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Blomkrukan
2011-09-15 16:43
#10

Då har jag en liten marsvinsflock och plats för några omplaceringsgrisar.

Dorthy
2011-09-17 13:40
#11

Om 10 år hoppas jag att jag har ekonomi och ett hus för att kunna öppna upp mitt hem för omplacering av marsvin, ta hand om marsvin som har farit illa, marsvin som har blivit utkastade osv.

Så hoppas jag själv att jag med åren vågar skaffa mig en Skinny igen. Jag har dåliga erfarenheter kvar i mitt minne för att våga köpa en Skinny till nu.

VilmaKristina
2011-09-17 13:43
#12

OM jag fortfarande är intresserad när jag är 21.

Så vill jag ha en virvel och teddy uppfödning (:

Älskar teddysar och virvel :D

  • Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.


[Maijah]
2011-09-18 16:40
#13

Om 10 år, då har jag förhoppningsvis marsvin igen! En harmonisk flock på 6-8 honor och en kastrat, i blandande åldrar, samt raser & färger som jag gillar :-) (men jag sitter förhoppningsvis med iaf två grisar om bara några få år..)

Ett pensionärshem för äldre marsvin är även något jag ev skulle vilja syssla med men det lär dröja ett x-antal år innan jag har ekonomi och tid för det.

Annons:
RosaKiwi
2011-09-18 18:48
#14

Om 10 år så är jag förhoppningsvis registrerad uppfödare. Jag hoppas på att jag bor i ett större hus där jag kan ha ett eget marsvinsrum. Men fortfarande kommer jag inte att ha för högt antal marsvin eftersom jag vill kunna ge var och en den tid som dem behöver ^^

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

 

Min hemsida &   Min blogg

FeliciaS
2011-09-20 19:16
#15

Om tio år kommer jag ha haft marsvin i 21 år, haha! Det känns väldigt konstigt att tänka på det så, men inte omöjligt :P Jag tror och hoppas verkligen att jag kommer ha minst två grisar varje år fram tills dess. Jag önskar att jag kommer ha ett rum för marsvinen där de kan gå som de vill, en stor flock med en kastrat och runt åtta honor. Eller kanske en hanflock och en honflock. Vore inte fel om ett par stycken av dem är American Crested saffron, majoriteten Crested i vilket fall. Det är även så jag tror att läget kommer se ut då.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

ho0mii3z
2011-09-25 21:45
#16

Om tio år, ser jag mig själv ha ett hus och mycket större plats för grisarna. Och säkert en eller två grisar till. Skulle vilja testa ha en virvell och en golden. :D

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Fabiola
2011-09-25 21:56
#17

Om 10 år så tror jag att jag skaffat mig marsvin igen. Men då ska de inte bo i samma hus som mig då jag har svårt att vistas för länge i miljö med pollen.

Upp till toppen
Annons: