Annons:
Etikettmånadens-fråga
Läst 3062 ggr
Lixim
10/11/11, 4:32 PM

Månadens fråga oktober 2011

Hur ser din drömbur ut?

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Annons:
Fridaaaa
10/11/11, 4:43 PM
#1

Ett helt rum i huset, enbart till marsvinen, uppdelat i 2 flockar, med 4-5 honor i var och 1 kastrat i var. Minst 3-4kvm/"bur"
Hade varit något det :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[donkeyqueen]
10/11/11, 7:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Som den jag har nu faktisk! :) Möjligtvis en liknande fast större.

[JennyNorgren]
10/11/11, 7:59 PM
#3

Min drömbur ser också ut som 2# haha :D Jag är sjukt avundsjuk och skulle vlja ha en lika dan. Helst två =).

Lyan
10/11/11, 10:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Som min gamla bur! Dte är bara drygt 2/3 som syns

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

*Lena*
10/11/11, 10:05 PM
#5

Jag skulle vilja ha en liknanade bur som 2# som sträcker sig över en hel långsida i ett rum, om väggen är lång så skulle buren vara uppdelad i två eller tre olika burar så jag kan ha flera flockar. =) 

Får bli när jag inte längre bor på 22 kvadrat ;)

[SallysPigge]
10/11/11, 10:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Säger som #2 Som den buren jag har nu fast en aningen större. :-D

Annons:
Wilmazz
10/27/13, 8:25 AM
#7

Drömburen skulle inte få plats. Är annars ganska nöjd med den jag har, en vanlig kaninbur 120 storlek, (storleken hade fått vara större om jag hade haft plats(Allergiker i huset så jag kan inte ha dem var som helst)

Det jag gillar med buren är att man kan öppna på så många olika sätt. Sedan är den inte så tung som ett hemmabygga(Som är helt ok om den inte behöver lyftas på.

På sommaren har jag en hundbur för en gammal volvo, med tätt och starkt nät (Krocktestad!) Hade en kaninbur en gång med hönsnät, grannens hund bet sig igenom och bet ihjäl min kanin…

Efter det minknät eller som i detta fall en färdig bur som går att dala på mitten och ändå ha en "riktig" dörr till varje sida.(Så stor att man kan gå in på knä.

Hade kunnat vara större…

Förr hade jag velat ha automatiserat med vatten tillgång, men känner nu att det hör till med pysslet att göra det, så det vill jag inte längre:)

Ja, så ser mina tankar ut just nu!

Så fina byggen ni har här på sidan!

hanna12351
10/30/13, 10:33 PM
#8

att de ska få springa fritt i huset:) tyvär går inte det i det huset jag bor nu:(

Upp till toppen
Annons: