Annons:
Etikettmånadens-fråga
Läst 2547 ggr
Lixim
2011-11-23 21:32

Månadens fråga november 2011

Om du skulle föda upp marsvin, vilket uppfödarnamn skulle du välja då Redan uppfödare: Varför valde du det namnet du har?

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Annons:
Fridaaaa
2011-11-23 21:37
#1

Det har jag faktiskt inte funderat på bara. Hade velat ha något som är lätt att komma ihåg.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lixim
2011-11-23 21:39
#2

Jag har valt namnet Lixim, tanken är att jag ska uppfylla kriterierna och tillslut kunna regga mig med det namnet.

Varför det namnet? jag vet inte riktigt, det dök upp i mitt huvud och sen dess har jag andvänt det i t.e.x online spel m.m

De flesta känner mig som Lixim på internet, så de blev helt enkelt det namnet.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Sophey
2011-11-23 21:41
#3

Poffertjes hollandska sma fluffiga puff pannkakor hur gulliga som helst och ordet ar bara for gulligt och muffligt att saga.

uttalas som pofferches med ett sch ljud

Medarbetare på matlust

[Catfight]
2011-11-23 21:45
#4

ja skulle ha valt namnet Skorpan.

bara för att mitt första marsvin hette så .

HumlanochJuvel
2011-11-23 22:02
#5

Skulle valt namnet Humlan (mitt marsvin heter så) :) eller namnet Humlan & Juvel eftersom mitt marsvin heter Humlan & min ponny Juvel(men man kanske inte får ha ett uppfödarnamn som är mer än ett ord…^^? Så det skulle nog bara bli Humlan isf…)

sandraedlund
2011-11-23 22:10
#6

Tidigare när jag gick på gymnasiet var jag väldigt inne i detta. 
Ville då att min uppfödning skulle hete Picaboo!

Efter ett tag när jag blev mer insatt i marsvin märkte jag att det redan var upptaget xD Efter det har jag inte funderat på något mer. Tanken är att jag skall starta en liten uppfödning någon gång i framtiden - namn har jag ännu inte funderat på:p

Annons:
Binajis
2011-11-23 22:13
#7

#6 Det där var intressant! Peek-a-boo finns ju som sagt. Men vad gäller vid annorlunda stavning?

Någon som är väldigt insatt i SMF och deras regler kanske kan svara?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

[jejjas]
2011-11-23 22:15
#8

Mitt upfödarnamn är Chocopop´s Tungan ute.

Anledningen till det är att det födes en hel del choklad eller chokladbärande grisar här, och även för att marsvinen popar  som små popcorn Flört.

så Choklad+pop = Chocopop´s Oskyldig

sandraedlund
2011-11-23 22:15
#9

#7 Det var intressant måste jag säga!! Om man kan ha annorlunda stavningar så kommer jag ju absolut köra på det om jag inte kommer på något annat! Men Picaboo har jag alltid funderat på ;)

Isnona
2011-11-23 22:22
#10

Jag skulle välja namnet Isnona's, som jag använder som användarnamn på de flesta internetsidor.

Just det namnet kommer efter när jag var liten och inte kunde säga mitt namn riktigt. Jag sa Isnona istället för Simona och jag har skämtsamt fått leva med det namnet sedan dess, haha Tungan ute

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

godisgrisen
2011-11-23 22:45
#11

Vår uppfödning heter 446 Chokladfabriken. Det är inte för att vi ofta får chokladmarsvin eller för att vi gillar godis även om det också är sant. Vi heter Chokladfabriken för att vår uppfödning är en plats där man tillverkar sötsaker ;-).

Namnet är lite väl långt annars är jag väldigt nöjd.

Lyan
2011-11-24 00:03
#12

Är inte reggad uppfödare men min uppfödning heter Lyans. Ett extremt tråkigt namn som jag egentligen inte är alls nöjd med utan det kom till bara för att typ, hade rätt bråttom när jag hjälpte en kompis som skulle iväg, hon skulle ha med ett marsvin från mig som hette Pojken och hon tyckte inte att han bara kunde heta Pojken så jag sa bara att hon kunde väl kalla honom för Lyans Pojken om hon kände för det :-P Det är många år sedan nu så kommer inte ens ihåg var hon och marsvinet skulle Skäms Själva namnet Lyan är vad jag planerade att min ev. zoobutik skulle heta, Zoo-Lyan, och om det blir en butik i framtiden så är det fortfarande det namnet som är aktuellt.

Så även om jag tycker namnet är dötråkigt på en uppfödning så får det hänga kvar, det är dessutom så inarbetat både med hemsidan, husen och allt annat så känns som överkurs att byta. Vet inte ens vad jag skulle hetat annars, har inte ens tänkt på det (men nu kommer jag inte kunna sluta tänka på det antagligen Skrikandes)

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Mari
2011-11-24 08:29
#13

Jag har två förslag, ett som jag kom på när jag var mindre och tog min första kull. Norrvägen's. Detta för att jag då bodde i ett hus som kallades Norrvägen, då mina föräldrar bor kvar och det är lite av ett släkthus så funderar jag fortfarande om det vore ett aktuellt namn.

Mitt andra förslag är Stirrup's, för det kallar jag mig överallt på nätet. Betyder stigbygel på engelska. Nu när jag skriver och funderar så poppar det upp ännu ett förslag och det är Osis, det var mitt allra första "internetnamn" men som jag sedan skippade då det blev upptaget överallt på de nyare sajterna men det är fortfarande ett namn jag gillar.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
[Alexis78]
2011-11-24 11:11
#14

#10# Vad gulligt.

Vår treåring heter Rasmus men det kan han fortfarande inte uttala, när han var mindre lade han till ett A efter alla ord han sa. När han började benämna sig själv blev det därför de sista tre bokstäverna i hans namn plus a, det lät som Mösa, så han själv och alla i hans omgivning (även peronal på dagis), kallar honom bara för Mösa och kommer nog göra det tills han blir vuxen :)

Abico
2011-11-24 12:04
#15

Min uppfödning heter Abicos, och det var ett ganska självklart val eftersom det är det namn som jag är känd under på internet och på marsvin.ifokus (där jag först fick kontakt med en himla massa marsvinsfolk, både i och utanför SMF). Abico har hängt med länge och kom till när jag skulle skapa ett konto på någon sajt, slog ihop favorithästarnas namn Abbi+Piccolina=Abico och där var det :)

#12 - Vilken rolig historia ändå, haha :P

Hanna 

Lyan
2011-11-24 12:11
#16

#15 Jo, fast nu pga denna tråden så håller jag ju på att bli tokig för att jag inte kan komma ihåg var de skulle någonstans Skrikandes Ditt uppfödarnnamn har jag alltid gillat! Det är kort, snyggt och fastnar (även om jag inte har en aning om hur det uttalas :-P)

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Cola&Bacardi
2011-11-24 12:17
#17

Intressant tråd!

#16, 15 Hehe Har heller aldrig vetat hur det ska uttalas :) Men snyggt är det. Glad

Mvh Linnea 

Abico
2011-11-24 12:36
#18

#16 & #17 - Men som det låter :P Hur många sätt kan man uttala det på? C låter som k.

Hanna 

Lyan
2011-11-24 12:43
#19

#18 Jag kan komma på två sätt, AbIco och AbiCo

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Cola&Bacardi
2011-11-24 13:03
#20

#18 Jag utalar det AbicO

Mvh Linnea 

Annons:
Binajis
2011-11-24 13:09
#21

#18 Jag lägger betoning på I:et… Abico… men har ingen aning om det är rätt Obestämd

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Abico
2011-11-24 13:43
#22

#19-#21 - Aha, det har jag inte ens tänkt på haha. Jag lägger betoning på i tror jag.

Hanna 

_Charlie
2011-11-24 15:24
#23

#22 Och jag har i mitt huvud uttalat ditt alias som Abicko hela tiden. Hoppsan! :D


Lyan
2011-11-24 15:35
#24

#22 Jag tror det beror mycket på var man kommer ifrån, min bror och två systrar har partners som kommer från mitten av landet och de lägger betoningen på början av orden medan vi här lägger på slutet. Så ska man vara riktig petig med hur man säger här i stan så blir det Abicåå XD

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Abico
2011-11-24 15:47
#25

#23 & #24 - Jag bestämmer att alla får säga precis som dom vill ;) Klaaart!

Hanna 

Sanni
2011-11-24 17:01
#26

Om jag skulle föda upp skulle mitt uppfödarnamn troligtvis vara Lupinus. Tycker det är fint. Om inte annat vill jag ha ett marsvin som heter så :P

#25 Jag uttalar ditt namn Abiicå, men det beror säkert på att jag är finsk. Det är mer naturligt att uttala "främande ord" med å än o :)

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Lexxi
2011-11-25 02:37
#27

Det namn som jag förhoppningsvis kommer att regga i början på 2012 är Lexxi's. Helt enkelt för att det är Lexxi alla känner mig som.

Jag började kallas Lexxi av en kompis redan när jag var liten, sen har det hängt kvar.

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Annons:
Misarn
2011-11-25 06:04
#28

Liljeroth skulle jag döpa den till, det är mitt efternamn och jag är väldigt stolt och glad över att heta det. Tycker det skulle vara det perfekta namnet på uppfödningen eller omplaceringshemmet i sådanna fall, men jag tror inte att jag kommer starta ett. Intresset finns inte att avla på djur utan det är bara mysgrisar allihopa Glad

Cavia
2011-11-25 07:52
#29

När jag valde mitt uppfödarnamn hade jag två som jag valde mellan. Det första var Coppermines, eftersom jag bor i Falun och vi har Falu Koppargruva här. Men det blev till slut SMF 337 JumJums, som är en sammansättning av första bokstaven i min familjs namn…Jennie, Ulle, Micke och Johanna. Då hade jag inte fått min son Daniel ännu, så kanske det hade det blivit ett annat namn då =)

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Upp till toppen
Annons: