Annons:
Etikettmånadens-marsvin
Läst 3885 ggr
Moderator_Marsvin.iFokus
2012-02-04 07:57

[Bidrag] Månadens marsvin januari 2012

**REGLER (de bidrag som inte följer reglerna blir diskvalificerade)
**

  • Du måste vara medlem på Marsvin.iFokus för att delta i tävlingen.
  • Endast ett marsvin per bild
  • En beskrivning av marsvinet (och eventuell koppling till temat) ska finnas med varje bidrag (de gånger det är mer än ett marsvin på bilden ska en beskrivning om varje marsvin finnas).
  • Samma marsvin får inte tävla mer än en gång per månad.
  • Ett marsvin som vunnit en månadstävling under året får inte tävla fler gånger under det året.
  • Samma bild får endast delta en gång per år.
  • En bild som tidigare vunnit Månadens marsvin något år får inte delta igen.
  • Sista dag att lämna in bidrag är den 17 februari klockan 18.00
Eventuella frågor om tävlingen hänvisas till den här tråden!
Tema: Nytt

Året är nytt. Har du kanske ett nytt marsvin, har marsvinen en ny bur eller kanske en ny favoritleksak?
Vad innebär det nya för dig och dina marsvin?

Moderator_Marsvin.iFokus
- sajtvärden och medarbetarna på Marsvin.iFokus

Sandra (Sandra-B), sajtvärd
Felicia
(FeliciaS), medarbetare
Louise (Creation), medarbetare
Charlotta (Charlotta-B), medarbetare
Sara-Noomi (imoon), medarbetare
Simona (Isnona), medarbetare

Hanna (Abico), medarbetare (inaktiv för närvarande)

Annons:
Sandra-B
2012-02-06 19:13
#1

Ni missar väl inte att även Månadens marsvin januari 2012 pågår nu!? Samma tävlingstid som för februari, sista dag att skicka in bidrag är alltså 17 februari klockan 18.00.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Fridaaaa
2012-02-06 19:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

**Bidrag 1

**Benzo & Enzo är mina nyaste familjemedlemmar :)
Trevliga och underbara marsvin som förgyller vardagen ännu mera:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
2012-02-06 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bidrag 2

**Att vara ny.

**Chivas kom till oss som liten bebis då Charlie behövde en vän.
Jag var orolig över hur jag skulle ta känslorna till det nya marsvinet. Charlie var ju mitt allt. Kunde jag älska en till? Eller skulle han för alltid förbli "Charlies kompis"?

Chivas kom och all min oro försvann. Han vann allas våra hjärtan i samma sekund han hoppade ur sin låda.

I början var det ofta så här vi spenderade mys-stunderna. Med Chivas inlindad i en handduk där han njöt och njöt och åter njöt.

Jag tror till och med att denna bilden togs under Chivas första dag i sitt nya hem. :)


Misarn
2012-02-06 20:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Som en julklapp fick jag Mirra av Sambon. Hon är otroligt pratglad och charmig och det är så skönt att ha en fullt fungerande flock. Hittade Mirra ligga bredvid Zooie och sova djupt, mitt hjärta smälte direkt av att kunna se Zooie ligga så nära ett annat marsvin och vara så lugn, jag tror faktiskt att man kunde se ett leende hos båda tjejerna Glad

dermot
2012-02-06 20:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bengt-Anton är ju ny för i år Skrattande

Han är en otroligt söt och mysig pojke, inte så gammal dock, men oj så duktig! Han kan gå på låda, vilket är bra då han äter som en häst, roffar åt sig grönsakerna med en gång! Stackars lilla burkompisen Rusty får vara snabb Flört

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Piff & Puff
2012-02-10 20:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Är ingen expert på att fotografera men vill ändå lägga med denna bild då jag tycker den passar så bra i temat "nytt".

Det är mitt barnbarn Lovis i soffan tillsammans med Teddymarsvinen Piff & Puff och allting är nytt både för oss och marsvinen. Hittade dem i en annons på blocket där tidigare ägare inte hade tiden att ta hand om dem, de är sju månader gamla. Marsvinen som inte hade några namn har fått helt nya och egna namn, de har fått ett nytt hem eftersom de flyttat till oss och alltihop är nytt för oss eftersom vi aldrig haft marsvin tidigare.

Piff som sitter i famnen på Lovis är den försiktige av de två grabbarna som också är syskon medan Puff är tuffare och mer framåt. Men de båda verkar ha vant sig bra vid allt det nya och älskar att mysa med sin nya lillmatte Lovis i soffan  Kyss

Annons:
[Quickeman]
2012-02-13 15:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Bidrag 6

Här hemma har honorna nyss fått en ny bur, men det var inte den som Almira uppskattade mest. För i den nya buren fanns något annat…. Nämligen ett nytt kartonghus!

Detta hus blev Almiras nya favvoställe för en stund, innan hon gick tillbaka till sin älskade barnpall Flört

kodex
2012-02-13 16:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Bidrag 7

Det här är ett av mina nya marsvin, Paisley. Mina två marsvin har jag väntat på nu i ca 5 år och de var mycket efterlängtade! Jag har nu haft dem i ca 2 veckor.

Paisley på bilden är min lilla mysgris. Hon har verkligen förmågan att slappna av och är lugn i alla situationer! Hon älskar att gosa in sig mot mitt bröst när vi ligger i sängen när jag tar en tupplur eller innan jag ska lägga mig för kvällen! Även fast hon bara funnits i mitt liv i 2 veckor har hon redan funnit en speciell plats i mitt hjärta. Dessa små liven har verkligen förgyllt min vardag <3

[bettiebus]
2012-02-13 17:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Bidrag 8

Tilly med bebbarna Blixten och Vallmo…dom är alldeles nya i världen föddes nämligen den 1/1-2012 och det var alldeles nytt för mig matte att få en kull.

[linneasandberg]
2012-02-13 21:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Att vara ute för första gången är alltid nytt!

här hemma längtar vi till sommaren så vi får komma ut igen :)

Liv tuggar och tuggar! Kyss

Sandra-B
2012-02-17 17:42
#11

Ungefär en kvart kvar på att lämna in bidrag till Månadens marsvin januari 2012!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Fridaaaa
2012-02-17 17:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

**Bidrag 10

**Inte lätt att vara ny :)
Här är Pepsi, någon dag efter att han kom hem till oss.
Liten och söt. Men han blev snabbt kompis med sin nya kamrat i nya hemmet hos oss.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: