Annons:
Etikettminneslund
Läst 1686 ggr
_Charlie
2012-07-24 21:38

Plura reser i morgon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det känns lite horribelt att lägga denna tråden under "Marsvin vi minns" nu, men jag kommer nog inte vara så aktiv här inne under de närmsta dagarna.

--

Efter 24 dagar hoppandes och kämpandes båda två orkar vi inte längre mer.

Plura har tappat över 100 gram i vikt. Han har börjat gnaga av sig sin päls på bakdelen eftersom bakdelen som inte fungerar är väldigt irriterande. Och idag har han börjat bajsa väldigt ljusa pluttar, vilket betyder att han inte äter sitt viktiga hö.

Efter 3,5 vecka ger vi upp, och det känns fruktansvärt. Jag vill inte ge upp, oavsett om han någonsin får tillbaka funktionen i benen så vill jag inte ge upp, jag vill ha kvar min älskling här för alltid.

Men jag tror inte Plura vill mer… och idag har jag respekterat det.

I morgon klockan 12.20 har jag bokat en resa över regnbågsbron i älskade Flockdjurs Pluras namn, och jag vet att vår högt älskade och saknade Nums kommer stå redo vid bågens ände och ta emot honom och ta hand om honom som han gjorde förr.

Det är enormt svårt att släppa taget om en gris man älskar så högt. Enormt svårt att inte vara självisk och fortsätta för sin egen vinnings skull. För att man inte är redo att säga farväl riktigt ännu.

Men jag kommer trösta mig med att Plura och Nums får återförenas igen, denna gången för all tid.

Älskade tappra Plura Pussgurka. ♥


Annons:
Fridaaaa
2012-07-24 21:40
#1

Du tar rätt beslut. Jobbigt men bra beslut.
Puss på Plura och styrkekramar till dig!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
2012-07-24 21:47
#2

Några bilder från Pluras tid hos oss. ♥

Nums och Plura. ♥


_Charlie
2012-07-24 21:50
#3

När Plura köpte grönkål! :)

Usch vad det kommer bli svårt att säga hej då. Lilla lilla sockerbit. :(


_Charlie
2012-07-24 21:58
#4

#1 Tack!


wingren
2012-07-24 21:59
#5

ååh, lilla söta Plura Pussgurka. Men han blir nog glad när han börjar gå mot regnbågens slut och ser Nums, bakbenen fungerar igen och han kan göra popcornskutt hela vägen fram till sin fina vän! Kram på er

Eulwen
2012-07-24 22:18
#6

Ett tufft beslut, men nog det rätta för lille Plura. Han fick en god chans att bättra på sig men går det inte åt rätt håll så gör det ju inte det och det skonsammaste någon då kan göra är att avsluta på ett värdigt sätt.

Annons:
[Maijah]
2012-07-24 23:28
#7

Jag tycker precis som de andra, det är det rätta beslutet. En bra djurägare sätter alltid djuret i första hand även om det inte är lätt. Skickar massor av tröstkramar!

jezzijezz
2012-07-25 00:32
#8

Va tråkigt beslut att behöva ta…men skönt för Plura som får träffa sin vän.

Han e så otroligt söt å fin!

Styrkekramar i massor till dig! Å en puss till Plura på färden

Kramar/ Jessica

_Charlie
2012-07-25 13:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Nu skuttar Plura på de evigt gröna ängarna ihop med Nums igen.

Allt gick otroligt lungt och snabbt till. Han reagerade inte ens på sprutan, jag tror inte ens han kände den pga förlamningen. Sedan la han sig ner i mitt knä med frambenen rätt ut på sidorna, jag rättade till benen och la honom lite mer bekvämt, och han suckade djupt och somnade in.

Jag har tappat glädjen över marsvinen totalt, en efter en försvinner dom, alldeles för unga.

Bilden tog jag i helgen under en resa runt Öland.

Sov i ro älskade Sockerbit.

Låt regnbågen föra dig hem.

Flyg älskling flyg, du är fri. ♥

110910 - 120725


Jarado
2012-08-02 21:53
#10

Usch vad tråkigt för dig!

"Din lilla sockerbit" var otroligt söt!

Jag tror din glädje kommer tillbaka, men förstår att du är lite knäckt just nu!

Kram till dig!

Frida B
2012-08-02 23:42
#11

beklagar, så tråkigt när man tvingas ta det jobbiga men ändå rätta beslutet…

The Rainbow Bridge

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

ChristyHjo
2012-08-03 09:17
#12

Usch vad tråkigt! Men som de andra redan sagt, det var rätt beslut. Nu har han det bra igen!

Sköt om dig! och Kram!

Upp till toppen
Annons: