Annons:
Etiketteravelungar
Läst 9071 ggr
_Charlie
8/7/12, 4:30 PM

Inga sparkar vid 6 veckor

Vid mina 2 förra dräktigheter har jag känt diffusa rörelser i magen vid ca 5 veckor, och vid 6 veckor lite osäkra sparkar, vid 7 veckor har det inte gått att ta miste på sparkarna.

Av mina 2 dräktiga flickor nu har Haiya gått 6 veckor idag, och Humla har gått 6 veckor i övermorgon. Inga rörelser i magen ännu.

På Haiya kände jag förra veckan små knäpp bak på ryggen, efter det helt tyst.

I Humlas mage har jag inte känt någonting alls.

Jag är ganska säker på att de är dräktiga då de har en ordentlig viktuppgång båda två, och jag kan känna små hala bullar i magen.

Tråden är egentligen helt onödig eftersom ingen kan berätta hur det står till i magen på mina flickor eller vad som är normalt, men jag kan inte låta bli att oroa mig över att något ska vara fel. Att ungarna är döda. Förra kullen var en mardröm så jag antar att jag är överdrivet hispig denna gången. :/

Jag vill bara ha en spark. Bara en endaste liten spark så jag kan andas ut för stunden. Är det så mycket begärt bebbar små?? :)

EDIT 2012-08-30: Eftersom det finns ett maxantal för hur många inlägg som kan postas i en tråd har en ny tråd startats och denna låses. Den nya tråden hittas här.


Annons:
godisgrisen
8/7/12, 5:13 PM
#1

När jag läste din tråd tog jag genast upp Caps som roligt nog är parad på samma dag som din Humla. Jag tänkte att det var en bra jämförelse och jag tänkte lugna dig med att jag inte heller kände några rörelser… för det gjorde jag inte igår när jag satt med hennes mage i mina händer. Men faktiskt nu kändes de första rörelserna! :-) Fast oj så svagt det är så här tidigt jag kan fortfarande lugna dig med att säga att man ska ha tur om man känner något så här tidigt.  Ungarna måste vara vakna och sparka åt rätt håll osv.

Kul  Charlie! Nu kan vi vänta barn tillsammans. ;-)

Eulwen
8/7/12, 5:22 PM
#2

Fryla är också i v.6. och Embla tror jag är i v.7 (har inget datum för parning på henne). Ska gå ner och känna så fort jag får en lugn stund!

Glad

godisgrisen
8/7/12, 5:26 PM
#3

Åh tänk om det dimper ner fyra MiF-kullar samma dag! ;-)

_Charlie
8/7/12, 5:33 PM
#4

Men vad roligt!! Då blir det rutor för hela slanten! :D


Eulwen
8/7/12, 5:41 PM
#5

Rutor och lite smuttar. Flört Väntar en magpie/harlequin-kull och en himalaya-kull.

godisgrisen
8/7/12, 5:49 PM
#6

Här är det magpie/harlequin också mamma är nonself black magpie och pappa nonself black harlequin, kanske är båda föräldrarna chokladbärare men det vet jag inte säkert. Otålig och nyfiken som vanligt! :-) Det är den enda dräktiga hona jag har här på ett bra tag nu.

Annons:
_Charlie
8/7/12, 5:54 PM
#7

Det blir nog lite blandat här men förhoppningsvis lite Magpiue/Harlequins här också, antagligen en del semilånghårs men det gör ingenting i detta stadiet. Jag är bara glad över att det kommer komma små pluttar med Plurablod eftersom Plura inte fick stanna. Jag lär nog ha svårt att skiljas från allihopa pga det. ;)

Pluras mamma är choklad, vet inte hur det kan bli om han själv bär på det.

Jag är så otrooooligt nyfiken på vad som kommer här eftersom flickorna har annan teckning och färger bakom sig, jag hoppas så att iaf några ungars färg/teckning slår rätt och att de blir korthåriga. :)


Lyan
8/7/12, 6:02 PM
#8

Även här är det två töser som har gått 5-6veckor så det blir många kullar på en gång :-P

Har känt så "pickningar" i Aitlins mage och något diffust i Dovvs

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/7/12, 6:07 PM
#9

Så roligt med MiF-babyboom! :D

Undrar vem som blir först. :)

Det är lite märkligt faktiskt. Det kan gå lång tid utan att man ser någon ny kull här inne, kanske någon enstaka dyker upp emellanåt, och så pang ska flera ha samtidigt, trots att de inte pratat ihop sig innan. Skrattande


Sandra-B
8/7/12, 6:10 PM
#10

#0

Tycker inte att du ska vara för orolig för att du inte känner några rörelser.

Jag hade en hona som fick fem ungar för drygt 7 år sedan, i vecka sex lyckades jag inte ens känna några foster, än mindre några rörelser. Ingen fara med varken hona eller ungar den gången, allt gick precis som man önskar att det skulle gå varje gång :-)

Själv väntar jag en kull som jag räknar med ska komma runt den 9 september (det vill säga att hon har gått 5+2 veckor) och även denna gång har jag svårt att känna några foster, tror att jag kan ana foster men vet inte helt säkert än. Det som gör mig extra tveksam är att Alice hade en blödning för ungefär en och en halv vecka sedan… Normalt brukar jag kunna känna mellan vecka fyra och fem.

#7

Om Pluras mamma är choklad så är hennes ungar chokladbärare (choklad behöver komma från båda föräkldrarna för att synas och den som är choklad lämnar alltid ett anlag till sina ungar).

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

_Charlie
8/7/12, 6:14 PM
#11

#10 Vad roligt, åtta kullar på gång ungefär samtidigt då! :)

Nej jag vet att jag antagligen oroar mig i onödan, jag är bara så spänd och orolig på samma gång. Vill bara veta att dom lever. :)

Jag vet inte om flickornas mamma eller pappa bär på choklad, jag tror inte det.


Aneema
8/7/12, 7:00 PM
#12

Vilken babyboom. Här sparkas det för fullt, men jag har varit osäker tills nu, så känner du inget säkert efter 6 veckor så är det nog inte så konstigt. Wii är 7 veckor gången imorgon. Räknar man så? Hon parades onsdagen 20/6, räknar man då dag 49 idag eller imorgon? Små magpiebäbisar förväntar vi oss här. Svarta och ev choklad. Vet att pappa och mormor är chokladbärare.

juliino
8/7/12, 7:48 PM
#13

Här hemma har jag en hona som är cirka 6 veckor gången och vi väntar dalmatiner :) Känner inga sparkar än men mamma Kira har fått en rund o go mage :)

Annons:
_Charlie
8/7/12, 7:52 PM
#14

#13 Nämen, nio kullar!! :D

#12 Hmm… Jag räknar veckorna från parningsdatumet, Haiya blev parad en tisdag och jag räknar att hon går in i ny vecka varje tisdag. Men på dagarna räknar jag dagen efter parningen som dag 1, alltså det har gått 1 dygn sedan parningen.

Vet inte riktigt om det är rätt eller fel för när CB fick sina ungar dagen innan BF stod det dag 68 i papprena, fast det var dag 69. Parningsdatumet borde ju egentligen vara dag 1?


_Charlie
8/7/12, 7:58 PM
#15

Nu ska jag slå mig ner i soffan med mina damer och ett stort lass gurka och beställa lite mag-rörelser. Kom igen nu. :D


Jarlein
8/7/12, 8:06 PM
#16

Kunde inte låta bli att skriva.. Min hona här hemma var igår 6 veckor på sin dräktighet.. Så bäbisar väntas i början på september..:) Teddysar blir det härborta.. :)

Har den "svåraste" dräktigheten på g här..  På tidigare honor har bebismagen varit självklar och rätt mycket vikt uppgång. Hon som nu är dräktig ser man knappt någon mage (inga sparkar) så har länge varit osäker om hon alls är dräktig.. Men nu verkar det som att hon börjar gå upp rätt mycket i vikt så det ser lovande ut..:)

Kommer snart en massa bebistrådar här på MIF,när allas kullar börjar komma..:)

Sandra-B
8/7/12, 8:06 PM
#17

#12

Jag vet inte hur de andra räknar, men för din hona hade jag räknat 48 dygn idag (alltså att hon går in på dygn 49 imorgon).

Min Alice blev parad söndagen den 1 juli, jag räknar att hon ska få sina ungar söndagen den 9 september (+/- ett par dagar). Då har hon enligt mina beräkningar gått 70 dygn eller tio veckor.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Aneema
8/7/12, 8:28 PM
#18

#14 #17 Då tänker vi lika. Jag har också räknat så men så har jag ju förmågan att krångla till det med att man skulle ju kunna tänka annorlunda =)(parningsdagen som dag ett). 29/8 har vi beräknat datum här.

Mycket kullar på gång. Lycka till med sparkkännandet.

_Charlie
8/7/12, 8:34 PM
#19

#16 Men jösses, 10 kullar! Någon mer som väntar kull i början av september? :D

Efter en halvtimmes kännande utan resultat blev Humla kissnödig och ville gå hem så de fick hoppa ner i buren igen. Grrr. :( Nu ska jag försöka tänka på annat och vänta en vecka. DÅ måste det sparkas. :)


Aneema
8/7/12, 8:39 PM
#20

#19 Förstår precis hur du känner, så där hade jag det förra veckan och ville inte ens skriva på forumet för det kändes så osäkert. Men senaste veckan har både baktunghet, viktuppgång och sparkar blivit tydliga. Bestäm dig för att vänta en vecka du, så klarar du kanske några dagar iaf =).

Annons:
_Charlie
8/7/12, 8:42 PM
#21

#20 Ja men precis, kanske jag klarar mig till helgen i alla fall.

Jag borde egentligen inte vara osäker. Jag HAR känt knäppar en gång på Haiya för en vecka sedan, båda har stadigt ökat i vikt, de är runda om magarna båda två, baktunga och i båda magarna känner jag små hala köttbullar. De måste vara dräktiga.

Men ändå är det den där sparken som är så avgörande! Skrattande


Lyan
8/8/12, 2:10 PM
#22

Nu har jag känt ännu mer minisparkar i Aitlins mage :-D Det som rör sig långt in i Dovvs mage är definitivt inga tarmrörelser iallafall ;-)

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/8/12, 2:18 PM
#23

#22 Grr på dig! Flört


Lyan
8/8/12, 2:20 PM
#24

#23 Hihi :angel:

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/8/12, 2:21 PM
#25

Om 6 dagar har Haiya gått 7 hela veckor. Om jag bara klarar mig tills dess… Det kliar så i fingrarna efter att ta upp henne nuuuu, men jag blir besviken och hon blir sur på mitt klämmande. Haha!


Lyan
8/8/12, 2:24 PM
#26

Jag klämmer inte utan sitter bara och håller händerna dikt mot nedre delen av magen.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/8/12, 2:27 PM
#27

Såklart sitter jag inte och klämmer runt på magen hela tiden, men du fattar vad jag menar. ;) Känner jag inget på ett ställe byter jag plats på handflatorna, runt, över, under, mellan bakbenen, letar letar.


Annons:
Lyan
8/8/12, 2:29 PM
#28

Nej, det förstod jag :-P Jag byter inte plats utan bara håller helt stilla för det är så lätt att missa någon spark precis när man byter

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/8/12, 2:52 PM
#29

Jag har provat det också, satt med händerna helt stilla i en halvtimme igårkväll. Men de är inte redo ännu. :)


[jejjas]
8/8/12, 2:53 PM
#30

Jag har med två honor som väntar smått i slutet av augusti början av september Flört har nolll parnings datum, vet bara att dom är satta med hane efter Sm helgen ;)

_Charlie
8/8/12, 2:55 PM
#31

FörvånadSkrattande

#30 Så då har vi alltså 12!! kullar på gång med BF tätt. Oj vad det kommer krylla med söta bebbar här!


marsvin-90
8/8/12, 3:26 PM
#32

Jag har även 2 kullar på G, den ena borde vara i vecka 5-6 har inget parningsdatum men hon går upp i vikt o börjar synas en liten kulmage är 8 veckor sen de sattes ihop. Lika så den andra honan har suttit ihop med hane 8 veckor men tror inte hon är lika långt gången då hon nyligen börjat gå upp i vikt.

Här kommer de komma Skinny, Lakeland eller pet i båda kullarna =)

Eulwen
8/8/12, 5:25 PM
#33

Nu har jag varit ner och inventerat bland mina honor.

Embla kunde jag känna knäppningar i magen på, hon ligger på 1327g. Där kändes "klumparna" rätt stora men få, jag gissar på tre st då de kändes lite ojämt fördelat över magen.

Fryla kunde jag möjligtvis ana små små rörelser på men gissning är att hon precis som jag trodde ligger någon vecka efter Embla. 1353g.

MEN, och här kommer mitt stora men. Jag kunde också konstatera att lilla Sibel faktiskt är dräktig… Jag är så här

------ > Skrikandes arg på mig själv. Hon har blivit dräktigt under någon av rymningarna och det finns alltså TRE potentiella pappor till den här kullen. Sibel är född den 13 mars och är alltså snart fem månader gammal.

Herregud säger jag bara…. Skäms Jag kommer att svämma över av marsvin framöver.

[Maijah]
8/9/12, 12:16 PM
#34

Haha, kommer verkligen bli BabyBoom härinne..!

Spännande med ungar, men jag får nöja mig med att titta på andras ;) Dock letar jag ju två honor till, så lite spänd på att se vad som dyker upp hos er alla är jag allt!

#33 Planerar du fler Himalaya kullar framöver? De är så fina och jag har letat lite efter en hona. Svårt att få tag på bara :/

Annons:
Eulwen
8/9/12, 12:23 PM
#35

#34 Det kommer förmodligen att dröja innan det blir fler himalayor här efter denna kull, jag har fullt upp med magpie-projektet. Det har fötts få himmis-honor det här året även hos andra uppfödare vad jag förstått.

Jag har inget kösystem eller liknande så det är inte alls omöjligt att det kan komma en hona åt dig ur den här kullen om du är intresserad? Jag uppdaterar hemsidan så fort det föds ungar så du kan ju hålla utkik och höra av dig om så blir. =)

[Maijah]
8/9/12, 12:34 PM
#36

#35 Ja.. det är ju lite dåligt med Himalayor överlag verkar det som. Spännande! Då håller jag utkik :)

[PetzLinda]
8/9/12, 1:45 PM
#37

Över 12 kullar! Oj, då får jag hoppas att jag får tag på mina två honor som jag letar efter :D

Eulwen
8/9/12, 2:44 PM
#38

#36 Jag skulle gärna fortsätta med dem, men grejen är ju att de helst ska leva ganska svalt (gärna runt 15 grader) för att pigmenteringen och teckningen ska bli tillräckligt bra. Eftersom jag inte har möjlighet till det så känns det lite trist att avla fram djur som inte kan utvecka sin fulla potential. Så det blir det här kullen, beroende på vad som kommer funderar jag på att spara en hane för framtiden (utifallatt), så får vi se sen om det blir fler eller inte.

[Maijah]
8/9/12, 3:30 PM
#39

#38 Ah, okej.. Knepigt på det sättet. Lite coolt med deras annorlunda pigmentering egentligen :) Jag ska ju bara ha en mysgris så mig spelar det ingen roll ifall denne inte är helt rastypisk.

Eulwen
8/9/12, 3:56 PM
#40

#38 Rastypisk blir den, men smutten på nosen blir mindre än vad den skulle kunna vara osv. :-)

[Maijah]
8/10/12, 8:39 AM
#41

#40 Ja nu syftade jag mer på kommande kullen.. Men föräldrarna var mycket fina!

Annons:
Eulwen
8/10/12, 9:18 AM
#42

#41 Aha, då är jag med. :-)

_Charlie
8/10/12, 10:01 AM
#43

Idag har jag 25 dagar kvar till första kullen är beräknad, och jag är så nyfiken! :D

Igår var det vägning så jag passade på att känna lite, och misstänksamma små pickar kändes vid ett snabbt tillfälle vid ena bakbenet. Inga ordentliga sparkar dock. Haiya hade gått ner 25 gram på 3 dagar, det är ingen fara va?


Aneema
8/10/12, 10:15 AM
#44

Ungefär 30g tycker jag verkar vara vanligt att de skiftar under samma dag, upp eller ner, alltså utan att de egentligen har gått upp eller ner i vikt utan bara utifrån när de ätiti, kissat och bajsat. Mao kan 25g ner lika gärna betyda att hon legat stilla i vikt eller gått upp 5g. Äter hon bra?

_Charlie
8/10/12, 10:29 AM
#45

#44 Ja precis, jag tänkte det med. Jo då hon äter som vanligt och är först fram till kanten när det vankas mat. :)


Sandra-B
8/11/12, 11:45 PM
#46

Jag har fortfarande inte lyckats känns några fosterrörelser i Alice, däremot så kännerjag åtminstone ett tydligt foster (på hennes högra sida). Ökar i vikt gör damen också- ungefär 150 gram har hon ökat sen parningen.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

gnagarlover
8/12/12, 7:36 AM
#47

här väntas åtminstone en kull till.om ca en vecka så ska det komma lunkor eller peruaner då mamman e peruan o pappan lunka=))eventuellt är det en lika dan kull till på g men bara köttbullar där än=)).det blir mina sista kullar=((

millib
8/12/12, 10:27 AM
#48

Jag väntar två kullar men de kommer nog vilken dag som helst, springer redan ut i svinrummet flera ggr/dag för att kika. Tjoffsan har öppnat sig 1\ finger nu ;)

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Annons:
_Charlie
8/12/12, 10:30 AM
#49

Spännande med alla kullar. :) Här ska flickorna vägas ikväll och jag håller tummarna för lite rörelser i någon mage. :) Haiya har gått 7 veckor på tisdag så nu tycker jag att det är dags.


[jejjas]
8/12/12, 2:54 PM
#50

I dag har jag känt dom första rörelserna i magarna på mina honor :)

_Charlie
8/12/12, 2:55 PM
#51

#50 Grattis!! :)


Lyan
8/12/12, 4:35 PM
#52

Känner minst två bebbar i Dovvs mage! Kunde inte känna något på Aitlin för hennes mage är för rund men hon väger 1380g :-O

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/12/12, 5:09 PM
#53

Uppgång 171 och 229 gram och bäst av allt, Haiyas bebisar har sagt hej hej här är vi! :D Så försynta små hälsningar men ack så efterlängtade! Skrattande


_Charlie
8/12/12, 10:21 PM
#54

Men se på fanken. Tror ni inte det pickar långt ner i Humlas mage också nu bara för det! Vilken jackpotdag! Skrattande


jezzijezz
8/12/12, 11:05 PM
#55

Va spännande med massa bebbar! Älskar dessa trådar å speciellt alla bilder som kommer Skrattande

Annons:
Mirinda
8/13/12, 12:09 AM
#56

Hej Charlie!

Kul att höra om dina marsvinstjejer som går i väntans tider! Håller tummarna och kommer att försöka följa med i tråden.

Lycka till ni andra också! Suveränt att ni kan ha en tråd där ni kan dela er väntan på de nya små liven. Jag ser fram emot foton på era nytillskott när de kommit till världen.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

marsvin-90
8/13/12, 5:22 AM
#57

Igår började även ja känna sparkar på min ena hona som nu även gått upp 235 sen ihopsättningen. Hon kan dock inte ha många ungar max 2-3 tror ja.

[saphirasmarsvin]
8/13/12, 11:42 AM
#58

Ja, snacka om babyboom här inne! Jag väntar också kullar men det dröjer nog till oktober innan de dimper ner :) Lycka till allihopa!

godisgrisen
8/13/12, 2:15 PM
#59

Nu sitter Caps med sin honflock i stora buren där ungarna ska födas. Sammansättningen gick ovanligt smärtfritt hon är redan en i gänget kände två av dem men två hade hon knappt träffat förut. Nu sitter alla fem runt en gräshög och tuggar lustfyllt. Magen växer och Caps mår fint! :-)

Jättekul med denna jätte-MiF-babyboom! Skrattande

Lyan
8/13/12, 7:59 PM
#60

Aitlin är verkligen gigantisk! Hade jag inte vetat att kullen kommer tidigast om 2-3veckor (närmare 3 än 2) så hade jag trott att hon var högdräktig! Var ska detta sluta :crazy:

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/13/12, 8:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Jag tycker det är så härligt att min oro/iver-tråd ist blev en samling för kommande kullar som vi kan vänta på och längta efter tillsammans. :) Kan ni inte lägga upp bild på era blivande mammor?

Jag har inte tagit några magbilder ännu för mina flickors magar är så små så små, förhoppningsvis är det få men stora barn än många och små.

Humla döljer sin lilla bula väl under alla fina lockar.


_Charlie
8/13/12, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Haiya däremot har fått små fina bulor ut på sidorna. Här dock lite tjurig över att jag körde ner kameran i buren mitt under tomatmyset. ;)


Annons:
_Charlie
8/13/12, 8:10 PM
#63

Bilderna är tagna för en stund sedan förresten.

Det ska bli otroligt spännande att se hur pälslängden blir på ungarna. Man kan inte tro att flickorna är systrar ur samma kull men det är dom, och båda är parade med Plura som var nonself "vit magpie". Jag hoppas såklart att de flesta av dom bestämmer sig för att vara nonselfar, hur vackra sheltielockarna än är. ;)


Lyan
8/13/12, 8:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Dovv igår

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
8/13/12, 8:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Lilla bebismagen <3 Jag känner tydligt två ungar, den ena ligger dessutom väldigt långt ut så jag misstänker att det finns en tredje som gömmer sig i mitten

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
8/13/12, 8:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Aitlin, som är mycket större än vad bilden visar

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/13/12, 8:22 PM
#67

Ah så fin hon är! :) Jag känner också ungar på båda sidor om magarna så minst 2 måste det vara per mage. Jag tror där är 3 i båda. :)


Lyan
8/13/12, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Stora bebismagen <3 Jag tror att Aitlin har väldigt mycket fostervatten för jag har svårt att känna ungarna men minst tre måste det vara, tror mer på fyra

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/13/12, 8:25 PM
#69

Oj, ja det var en stor mage!! Plötsligt kändes mina små bullar som småkakor. :D


Annons:
_Charlie
8/13/12, 8:27 PM
#70

I morgon är det "bara" 3 veckor kvar tills första kullen ska komma. Känns som en hel evighet. Andra kullen är beräknad tills 2 dagar senare, men jag tror hon poppar sina samma dag som Haiya eftersom de går i samma bur. Det blir till att försöka hinna se vem som föder vem, jag är jätteorolig över att inte kunna se vilken unge som är vems. :S Vad gör jag om jag står där en morgon och de båda har fått sina ungar, och alla ser ungefär likadana ut? :D


Lyan
8/13/12, 8:33 PM
#71

Får väl tillägga att de ligger på rygg, jag lyfter dem inte i halsen som det ser ut XD

Och då är hon ännu större i verkligheten :-O

Mina går med storflocken nu men jag kommer dela av dem när det börjar närma sig just för att det inte ska bli ihopmixat med bebisarna, eller risk för att någon sätts igång för tidigt. Kan du inte sätta ett galler i mellan när de börjar öppna sig ordentligt?

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/13/12, 8:46 PM
#72

#71 Vad då, brukar inte du lyfta dina marsvin i halsen?? :D

Jo jag kanske får göra det några dagar innan det är dags, och öppna upp när jag antecknat vilka ungar som tillhör vem. Även om det inte spelar någon direkt stor roll så vill man ju veta vem som fick vilka ungar.


Lyan
8/13/12, 8:56 PM
#73

#72 Klart jag brukar, speciellt när de är extra bebistunga, men det kan jag ju inte skriva på mif :-P (jag hoppas alla fattar att jag driver nu XD)

Jag hade två (inköpta) halvsystrar (mammorna var inte släkt så som dina är) som blev ihopblandade. Bägge var reggade som chocolate/golden men den ena var orangeagouti och den andra hade vitt på nosen. Det var oerhört frustrerande att inte veta vem som var vem! Hade de varit helsystrar hade det ju inte varit problem men iom att deras mammor inte var släkt så var det ju rätt viktigt stammässigt. Nu i efterhand var det lätt att veta vem som var vem eftersom bara den ena mamman var agouti men just då visste inte ens uppfödaren vem som var vem.

Jag hade nog som sagt delat dem innan om det verkar bli stor risk att de föder samtidigt. Men så är jag ju nästan maniskt stamfixerad också ;-)

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/13/12, 9:00 PM
#74

Hahahaha! :D

Ja eftersom det bara är 2 dagar mellan dom och de går i samma bur så lär nog kullarna komma tätt. Självklart föder de på natten också när jag inte kan vara där och kolla. ;)

I stammen blir det ju exakt samma för bebisarna, men jag vill som sagt gärna veta vem som är mamma till vem, även om de säkert kommer blanda sina ungar och dia dom tillsammans.


juliino
8/13/12, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Slänger in en bild på min blivande mamma Kira som väntar dalmisar :) Inga mag bilder än då magen är så liten så :)

Lyan
8/13/12, 9:30 PM
#76

#75 Åh, vad vackert svart hon var!

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Aneema
8/13/12, 10:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Kul med alla väntade kullar! =)

Wii var inte riktigt på fotohumör. Ska försöka få till en bättre bild imorgon. 2 veckor och 2 dagar kvar till beräknat datum.

Sandra-B
8/13/12, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Alice har gått 43 dygn (v 6+1) idag och ökat ungefär 185 gram i vikt sedan parning. Lyckades även känna de första små rörelserna idag, på hennes högra sida :-)

Bjuder på en nytagen bild på tösen <3

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

juliino
8/13/12, 11:19 PM
#79

Tack Lyan! Ja hon är riktigt fin och pappan till kullen likaså så hoppas på fina ungar :)

Sandra-B
8/13/12, 11:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Lägger in en på de blivande föräldrarna ihop också, så att man kan se lite hur de ser ut :-)

Blivande pappa är Elvis (Sweet Dream's Can't Help Falling in Love) Saffron/White, teddy och blivande mamma är Alice (Sweet Dream's Lady Walice Wish) White/ Golden agouti/ Golden Roan, teddy.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

_Charlie
8/13/12, 11:24 PM
#81

Så fina alla blivande är. :) Det ska bli roligt att se vad som gömmer sig i alla goa magar. :)


godisgrisen
8/14/12, 12:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Ingen magbild men den växer för var dag nu har hon en fin kula.

Lägger in en bild på blivande föräldrarna, mamma Chokladfbrikens Caps Lock, nonself black magpie och pappa Chokladfebrikens Bill Gates, nonself black harlequin eller Bill och Capsan som de kallas här hemma. ;-)

_Charlie
8/14/12, 12:21 AM
#83

Lilla Bill Gates så stor han har blivit! :)


Annons:
godisgrisen
8/14/12, 12:30 AM
#84

#83 Ja tänk snart är han pappa! Fast han är inte så jättestor faktiskt, många handmatadae marsvin blir tydligen inte så stora som de annars skulle ha blvit. Fast Bill har inte vuxit helt klart än så han hinner bli lite större. Det är gulliga föräldrar till denna efterlängtade kull. Så nyfiken. :-)

_Charlie
8/14/12, 12:32 AM
#85

#84 Nej det är klart, exakt hur stor han är är ju svårt att avgöra på bild, men när han föddes var han ju bara en liten livsälskande plutt! :D


godisgrisen
8/14/12, 12:37 AM
#86

#85 Ja det var förfärligt är fortfarande skakad av det som hände och oerhört tacksam att Bill ville överleva. Han är min guldklimp!

(För er som inte vet så toxade Bills mamma och födde sina fem ungar på tok för tidigt. Fyra av ungarna + deras fina mamma Lemon Lace dog. Det blev bara Bill kvar efter en dygnet om insats från mig och min son).

_Charlie
8/14/12, 12:47 AM
#87

#86 Usch ja, det var ingen rolig händelse. :( Verkligen tur att lille Bill klarade sig, en liten ljusglimt i det stora tragiska. Får hoppas han sprider vidare många starka och friska bebisar. :)


[Maijah]
8/14/12, 9:26 AM
#88

#82 Caps är nästan lite för söt!

Eulwen
8/14/12, 3:15 PM
#89

Ni som räknar ut BF, hur många dagar räknar ni då? Jag räknar fortfarande i veckor men nu när det närmar sig vore det skoj att räkna fram ett bf-datum. :-)

_Charlie
8/14/12, 7:36 PM
#90

Jag räknar 70 dagar from dagen parningen skedde. Här skedde parningarna 26 och 28 juni = BF 4 och 6 september. :)


Annons:
Sandra-B
8/14/12, 8:55 PM
#91

Jag utgår också från BF på 70 dygn, sen minus tre till plus ett dygn (67-71 dygn med andra ord).

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

_Charlie
8/14/12, 9:30 PM
#92

Idag har Haiya gått 7 fulla veckor, och jag kan följa rörelserna i magen så härligt läskigt. Små söta fötter dras runt mot mina händer. Underbart. :)


Aneema
8/14/12, 9:47 PM
#93

#92 Vad härligt.

Här är det 8 veckor imorgon och jag känner någon som vänder sig och far runt med tassarna. En unge finns det helt solklart där inne. =) Har inte velat bråka och jättekänna efter fler men den jag känner så tydligt buktar då ut som en liten bulle på hennes sida. Om det bara är en brukar den ligga så på ena sidan då eller finns det orsak att tro att det är fler där inne?

Lyan
8/14/12, 10:06 PM
#94

Jag har precis fått veta att Whomp bär på choklad!!!!!! Jag har alltså 50% chans på choklad och då även beige!!!! Jippie jippie JIPPIE!

Åhhh, håll alla tummar, tår och tassar ni har!

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Denna kommentar har tagits bort.
Lixim
8/15/12, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Amy som har 26 dagar kvar om jag räknat rätt.

För att förtydliga, hon blir kliad på pannan, inte fasthållen..

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

[jejjas]
8/17/12, 2:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Så här ser mina tjockisar ut ;) hin ser uinte så stor ut uppifrån men är rätt så tjock =)

Först har vi Zuck

Annons:
[jejjas]
8/17/12, 2:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Här syns det lite bättre ;)

[jejjas]
8/17/12, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Och Akta . Va mycket sur och grinig så det blev bara vägning och ett snapt kort , så grinig att hon nöp mig :S

millib
8/17/12, 4:20 PM
#100

Kände idag på Tjoffs och hon är öppen över ett finger i framfogen så hoppas på bebisar tills imorgon, kanske redan ikväll ;) Vad jag längtar, var för längesen jag hade bebbar sist…

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

_Charlie
8/18/12, 5:37 PM
#101

Haiya 17 dagar kvar, uppgång 268 gram.

Humla 19 dagar kvar, uppgång 221 gram.

Så spännande! Hade Haiya uppe för en stund sedan och kände kullerbyttor på höger sida, medan vänster sida var helt tyst. Efter försiktigt kännande kunde jag konstatera att det var tomt på vänster sida. Märkligt eftersom hon är så rund runt om hela magen. Kan det vara så att den bara tryckt in sig lite längre in eller ner mot bäckenet?


Aneema
8/18/12, 5:55 PM
#102

#101 Precis samma funderingar har jag om Wii. Sparkar tydligt och kullerbyttor på höger sida, men ganska rund för övrigt också. Fast hon har bara gått upp ca 150g med bara 11 dagar kvar så det kanske bara är en. Men hon har också alltid varit en ganska liten och nätt tjej (för att vara marsvin =)).

_Charlie
8/18/12, 5:59 PM
#103

#102 Jag tittade hur mycket CB gick upp vid sin dräktighet. Hon var ganska liten, gick upp ca 350 gram, och fick 3 ungar. 150 är ju väldigt lite för en hel dräktighet, så det kanske stämmer att hon bara har en. Om man säger att en unge bör väga ca 70-100 gram, sedan tillkommer fostervatten och fostersäckar, och så lite extra fett på mamman.

Om man går efter de vikterna, som självklart inte måste stämma, men om de gör det, då borde mina ha 3 ungar var. Annars har de lagt på sig massor med fett och de känns inte feta alls.

Jobbiga väntan. ;)


Aneema
8/18/12, 6:26 PM
#104

#103 Kan vara så. Wii själv vägde bara 50g när hon föddes men var ändå en pigg och frisk unge, så jag förväntar mig inga jättebebisar. Jag tror på en men blir inte chockad om en eller kanske två till dyker upp. Fler har jag dock väldigt svårt att tro att det kan vara. Hon har ju en och en halv vecka till på sig att gå upp i vikt också.

3 var låter väl inte orlimligt på dina. Tänk vad spännande det ska bli att se. Sen verkar det ju vara vääääldigt olika. Vissa går upp lite och får många ungar och vissa går upp mycket och får bara en eller två. Jag gick upp 17 kilo när jag väntade min son och han var bara en och inte tung. =)

Annons:
_Charlie
8/18/12, 6:44 PM
#105

#104 Hihi jag gick upp 20 och 30 galna kilon men där kan jag lova att det mesta var fett. ;)

Ja det är såklart olika, Laptop gick inte upp någonting, som mest låg hon ca 90 gram över sin startvikt, men större delen av dräktigheten låg hon på minusvikt, hon gick ner ist. Födde 1-2 veckor för tidigt 3 ungar varav endast en gick att väga och den låg på 50 gram så de andra bör ha legat på ungefär samma. Nu är ju inte det en dräktighet att ta som exempel egentligen eftersom något antagligen var mycket galet där.

Ja det ska bli otroligt spännande att se hur många de är. På ett sätt vill jag att de ska vara få, 2 eller max 3 ungar var. Just för att det är deras första kullar, de ska ha orken att ta hand om alla, och ju färre de är ju större brukar de vara, så de inte är för små.

Sedan å andra sidan hoppas jag att de ska vara många. Eftersom chansen på färgerna jag behöver för att komma vidare är ganska små, och ju fler ungar ju mer ökar ju chansen att iaf någon ska passa in för framtida avel.

Men såklart önskar jag bara att allt går bra, och att alla är friska. ;)


millib
8/18/12, 9:33 PM
#106

Men seriöst, hur länge kan en hona vara öppen med bebis i kanalen utan att föda?

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

_Charlie
8/18/12, 9:38 PM
#107

#106 Kniper hon? ;) Vad jag förstått kan de gå öppna rätt länge innan det sätts igång?

Jag minns att jag lyckades känna ett och ett halvt finger öppet på CB på kvällen, klockan 8 morgonen efter då jag steg upp hade de preciiiiis kommit ut.

Vet dock inte skillnad på fram och bakfog, jag hittade bara en. ;)


Teddymarsvinet
8/19/12, 12:10 AM
#108

#98 Är det en gramvåg du har i bakrunden? Vart köpte du den isåfall? :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

[jejjas]
8/19/12, 8:31 AM
#109

#108 japp det är det =) dom brukar finnas i dom flästa större affärer den jag har har jja för mig jag köpte på coop =) kosta max 200 :-

_Charlie
8/19/12, 10:33 AM
#110

Jag köpte min våg på Ö&B för typ 125 kr eller något sådant, flitigt använd och troligen ett av de bästa marsvinsköpen jag gjort. :)


Teddymarsvinet
8/19/12, 12:07 PM
#111

#109 & 110 Okej! Då får jag väl ta mig till affären & köpa en. ;)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
marsvin-90
8/19/12, 12:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Här är min Lady som väntar smått räknar med att hon har ungefär 15-20 dagar kvar. O gått upp ca 300g sen ihopsättningen.

Teddymarsvinet
8/19/12, 12:19 PM
#113

#112, Hon var väldigt fin! Älskar teckningen. :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

_Charlie
8/19/12, 3:33 PM
#114

#112 Vilken tjusig "ögonskugga" hon har. :)

Usch jag blir så orolig. Stoppade in ett stort lass klöver var i alla 4 burarna för en stund sedan. 3 av burarna har länsat varenda strå, medan högen i Humla och Haiyas bur är nästintill orörd. :/


Aneema
8/19/12, 4:27 PM
#115

#114 Tycker mig ha märkt på Wii att hon är väldigt kräsen med maten nu. Kligröt kanske hon tar en tugga av tex. Hon äter hö, färskt gräs, lite havre och Lottiepellets, vitkål och paprika och ibland lite annat. Gräs kan hon äta nästan hur mycket som helst utav så det får hon påfyllning flera gånger/dag. Funkar det om du ger dem något annat istället?

_Charlie
8/19/12, 4:39 PM
#116

#115 Problemet är att jag har inte mycket annat att erbjuda idag. Fattig som en kyrkråtta och får pengar i morgon. ;) De brukar gluffsa i sig grönska glatt oavsett om det är gräs, maskrosblad eller klöver, men idag tar de bara något strå då och då. Men nu verkar dom dock ha fått i sig en hel del av klövern, sakta men säkert. De kanske bara inte var speciellt hungriga eller sugna som de glupska andra grisarna som slängde i sig allt på en gång. ;)


Jessicahagstrom94
8/19/12, 8:14 PM
#117

jag längtar efter bebistrådar! :D

_Charlie
8/20/12, 12:10 AM
#118

Nu är vi här hemma inne på de 2 sista veckorna av väntan. Jag har roat mig med att bestämma tema på kullarna. Har några riktigt skojiga namn på listan nu, det ska bli kul att se vem som passar i vad. :)


Annons:
godisgrisen
8/20/12, 7:57 AM
#119

#118 Ja namna ungarna och bestämma temat är… jag tänkte skriva halva nöjet… inte riktigt kanske men det är en viktig och väldigt rolig del.

Här är temat klart vi kör sagofigurer och bokstaven är G.

_Charlie
8/20/12, 9:39 AM
#120

#119 Ja men visst är det. :) Idag ska vi snart på road trip som avslutas med att plocka upp lilla Samsung och Ella för kommande kullar. Så spännande. :)


_Charlie
8/20/12, 10:17 AM
#121

I går kväll när jag skulle sova började någon dricka så där galet mycket. Under ca 1 timmes tid hörde jag kluckkluckkluckkluckkluck på flaskan tills jag till slut flög upp för att fylla på den vad jag trodde var tomma flaskan.

Men den var Humla som stod och fjantade vid flaskan och bara tryckte ut allt vatten, så nästan en hel 600 ml flaska låg uthälld i spånet.

Jag fick plocka bort den och ställa in en skål ist för att få somna någon gång.

Hon har aldrig gjort så förut, varför börja nu?


Teddymarsvinet
8/20/12, 11:49 AM
#122

#121 Hon kanske ville ha din uppmärksamhet? Eller så var hon lite rastlös. :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

gnagarlover
8/20/12, 7:07 PM
#123

kajsa trött idag o ser ut som en stekpanna.=))

Aneema
8/22/12, 9:07 PM
#124

# 105 Nej, den kullen är ju inte ett exempel på en sund dräktighet. Men intressant att det kunde bli 3st 50g ungar trots att hon gick ner i vikt och hon inte gick tiden ut. Samtidigt något för oss att lära oss av. Wii har en ganska jämn viktuppgång. Vi väger på morgonen men sonen "fuskvägde" igår kväll och då var hon upp över kilot mao en ökning på 200g och vi har en vecka kvar.

Håller precis med om ditt resonemang gällande hur många ungar man önskar att det ska vara. Vi kommer att behålla minst en oavsett vad det blir och man har ju inte plats för hur många som helst så visst hoppas jag verkligen på en riktigt snygg liten tös. Men en liten kull blir ju lättare för honan och med tanke på att hon inte gått upp mer i vikt så både hoppas jag och tror att det blir max 3 st.

Här har namntemat varit klart ett halvår. Har bett sonen skriva ner namnförslagen men han har dem i huvudet säger han. Pokemon blir temat och första kullen då på a.

Eulwen
8/22/12, 10:04 PM
#125

IMORGON är det 70 dagar sedan jag separerade Embla från Albin (de hade suttit ihop i 6v) så jag tycker att det borde vara på G nu. Jag har inget datum för parning men det verkar ju som de lyckades få till det i absolut sista minuten? Skrattande Hon har bara gått upp strax över 100g men har en rejäl kula, dock tror jag inte det är mer än två ungar.

Sibel har BF på måndag och har nått 884g nu, men magen ser inte stor ut. Tror faktiskt inte på mer än en unge och det hoppas jag på… Hon vägde strax under 700g vid parning men eftersom hon växer törs jag inte dra några slutsatser baserat på vikten annat än att jag är glad att den inte har skenat iväg. Plöttan.

Fryla däremot… Voj voj voj vilken tunna…. Hon har BF 5 september och har gått upp 240g redan. Där tror jag på en jättekull, helt omöjligt att känna hur många de är.

Alla tre äter och verkar må bra!

Annons:
Arinah
8/22/12, 10:25 PM
#126

Jag tror jag är "släkt" med flera kommande ungar. Det här är ju jättespännande:-) Vem blir först?

_Charlie
8/22/12, 10:28 PM
#127

#126 Du är iaf "släkt" med mina två kullar. :)

Nu är vi så nära att det pirrar till lite varje gång jag ser att tråden uppdaterats. När som borde väl första kullen kläckas! :D

13 låååånga dagar kvar för mig. ;)


Sandra-B
8/23/12, 5:53 AM
#128

Alice (dygn 53 idag) hade under kvällen igår, med 18 dygn kvar, ökat 303 gram sedan parning.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Jessicahagstrom94
8/23/12, 8:04 PM
#129

pirrar i hela mej när jag ser att tråden uppdaterats, längtar efter bebistrådar! :D

Lixim
8/23/12, 8:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

En väldigt dålig mobil bild på Amys och Geishas Bebis magar.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Eulwen
8/23/12, 9:53 PM
#131

Vad roligt stt se bebismagar på skinnys, det blir ju så väldigt tydligt då! :-)

Lyan
8/23/12, 10:12 PM
#132

Jag har nya bebismagebilder på mina tjejer men har inte lagt in dem i datorn ännu. Bägge två närmar sig nu 1400g!

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
godisgrisen
8/24/12, 7:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Capsan har ingen jättestor mage men den är väldigt hård och kompakt. Jag gissar på tre eller fyra ungar båda alternativen känns lika troliga. Tolv dagar kver till BF (dag 69) så nu börjar det dra ihop sig… vidga sig. Flört

godisgrisen
8/24/12, 7:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Extra godis titt som tätt får man av matte när man är högdräktig. Persilja mums.

_Charlie
8/24/12, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Klart man ska ha extra gott när man gör ett sådant kanonjobb åt sin matte. :)

Här är Humlas dag 57 diagram. Inte ska det väl börja gå nedåt så här nära nedkomsten? Känner inga sparkar ikväll och blir såklart helhispig eftersom det är lattjo lajbans i Haiyas 2 dagar äldre mage där det till och med syns på utsidan hur bebbarna slår kullerbyttor.


_Charlie
8/24/12, 8:49 PM
#136

Haiya är på dag 59 och har ökat 320 gram. Med tanke på hur långt ut mot skinnet alla knölar ligger börjar jag tro att det är ganska många ungar i den lilla kompakta magen. :)


Aneema
8/24/12, 10:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

#130 och # 133 Fina magar. Glad

# 135 Lite upp och ner får man väl räkna med men du får väl hålla lite extra koll. Äter hon bra? Wii har haft några nergångar men då har det först varit en lite större uppgång så jag har tänkt att det har att göra med när vi har vägt. I kurvan har jag bara lagt in morgonvikter men nån gång är hon gått ner på morgonen har jag provat att väga några timmar senare och tror jag skrivit det förrut men vid ett tillfälle hade hon då gått upp 40g på några timmar.

Bifogar aktuell kurva. Hon är nu på dag 65. Första dräktighetsveckorna är inte med på kurvan. ca 200g har hon gått upp. Har i stort sett släppt min tro på en unge. Vänster sida på magen börjar också bli rätt stor, rör sig fortfarande inte lika tydligt som på höger men…

# 136 Spännande!

Lyan
8/24/12, 10:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Lite små magar <3

Aitlin

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
8/24/12, 10:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Och Dovv

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
_Charlie
8/24/12, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

Aitlin har ett av de sötaste små creamansikten i världen! Påminner om Humla framifrån. Älskar cream. ♥

#137 Ja, jag är nog bara lite för orolig. Vill inte att förra kullen upprepas och har nu klivit in i den sista jobbiga väntan då man tar alldeles för många rundor runt buren med hoppet om att inga ungar ligger där. Jag tog ut henne ännu en gång för en stund sedan, och då var det livat i magen, så bebisarna mår bra. Andas. ;) Hon äter bra och kommer ännu fram och hämtar grönsaker och tigger godsaker, så jag hoppas vikten vänder igen snabbt.

Jag har hela tiden tyckt att hon inte har någon bula. Men ikväll lyfte jag denna härliga kaluffs i en toffs på ryggen, och där under fanns en rund och fin kula. Hon har bra kamouflage! :D Rumppälsen är dock klippt eftersom den tovar sig annars, utöver det har jag låtit hennes fina päls växa den sista tiden, annars klipper eller trimmar jag ner pälsen helt. Men jag älskar när hon är fullpälsad. Gissa antal ungar blir inte så lätt. ;)


Lyan
8/24/12, 11:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

#140 Aitlin är golden ;-) Hon har verkligen ett helt bedårande ansikte, rikigt feminint som en liten docka <3

Vilken snygg päls Humla har fått!

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/24/12, 11:30 PM
#142

Äh, golden smolden, dina röda grisar har knasfärger!! Skrattande Ja den har blivit rejält lång och tjock och är otroligt mjuk och glansig när den hålls efter. Älskar att sitta och pilla i håret på henne, hon också. Ögonen blir smalare och smalare när man sitter och drar igenom håret med fingarna. :)


Lyan
8/24/12, 11:36 PM
#143

#142 Hehe :-P Hade buff funnits som alternativ hade Aitlin definitivt varit skriven som det men hennes pappa är zobel och mamma golden så enda alternativen är golden och cream

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/24/12, 11:38 PM
#144

#143 Varför är hon inte cream om cream finns som alternativ? Hon är väldigt ljus för en golden! Men har ju fått lära mig att nyanserna inte spelar någon roll, kolla Edward. Klockren golden till utseende men en skrattretande mörk lemon i verkligheten. ;)


Lyan
8/24/12, 11:57 PM
#145

#144 Jo, extremt ljus är hon men inte tillräckligt för att vara cream. Det syns tydligare i verkligheten och det behövs blixt för annars blir hon för ljus på foton. Har inga andra bilder just nu än de jag la in men här har du flera blixtkort på henne. Hade jag inte vetat att buff var omöjligt i den kombinationen så hade jag nog inte tänkt golden om henne. Den första bilden visar ganska exakt hennes verkliga färg

Agouti tycker jag överlag är svåra, speciellt på strävhår. Det blir en synvilla som gör pälsen mörkare. Är de dessutom mörka som Edward så blir det ännu svårare.

Det ska bli spännande att se hur Aitlins ungar blir i sitt röda. I bägge kullarna är buff/saffron omöjligt

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Eulwen
8/24/12, 11:59 PM
#146

#143 Men om Aitlinns mamma bär Ccd så kan ju Aitlinn vara cream? Så hur vet du att hon är golden? Ah, såg ditt svar till _Charlie nu! :-)

Annons:
_Charlie
8/25/12, 10:25 AM
#147

Men är inte Aitlin även agouti på ena sidan? Jag vet inte om det stämmer men jag har läst att lemon och golden har mörk hud medan cream har rosa hud, hennes trampdynor är rosa. Stämmer inte det jag läste?

Färgerna är en djungel, men det är härligt när det lossnar i hjärnkontoret! :D

--

10 dagar kvar till första nedkomst, i morgon blir det äntligen ensiffrigt! :)


Lyan
8/25/12, 10:51 AM
#148

#146 :-)

#147 Aitlin är golden/orangeagouti/white.

Var har du läst det? Det låter tyvärr heltokigt för lemon är ju rödögda och därför mycket ljusa i huden. Om cream och golden är ljusa eller mörka beror på om de är choklad- eller svartbaserade och hur mycket pigment/sotning de har. Aitlin är chokladbaserad och därför ljusare i huden.

Jag vill också veta när mina ska ha! Har ingen aning eftersom jag inte vet när de blev parade :-(

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/25/12, 11:54 AM
#149

Jag minns faktiskt inte, jag kanske missuppfattade. :)


_Charlie
8/26/12, 5:14 PM
#150

Ingen som har ploppat ännu? :)

9 dagar kvar till 70 dygn här. Det betyder att de kan ju faktiskt komma om bara några dagar. ;)


Sandra-B
8/26/12, 5:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#151

Alice är rejält tjock nu tycker jag, har ökat 345 gram sedan parning.
Idag är hon på dygn 56, är med andra ord exakt två veckor kvar till BF. Normalt sett så ökar de ju rätt bra de sista veckorna, min stackars lilla tös kommer att sprängas… :-s

Hon äter med god aptit än så länge i alla fall, men nojig som jag alltid är de sista veckorna (när eventuella komplikationer ju oftast brukar inträffa) kan jag inte låta bli att oroa mig och titta till henne ofta, även ta upp och ge henne något extra någogra gånger om dagen, bara för att verkligen veta att hon äter.

Bjuder på en nytagen bild (som dock inte gör magen riktigt rättvis) på min lilla tjockis :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Teddymarsvinet
8/26/12, 5:36 PM
#152

#151 Oj, hon var verkligen runt om magen. Hur många tror du att det blir? Glad

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

juliino
8/26/12, 6:04 PM
#153

Någon som känner för att hjälpa mig? Är inte lätt med dyskalkyli att räkna ut när ett par ungar tänker titta ut :)

Min hona sattes med hane den 11 maj och särades från hanen 14 juni.

Min hona har inte gått upp så mycket och magen är mjuk borde jag inte kunna känna något vid det här laget?

Annons:
_Charlie
8/26/12, 6:06 PM
#154

Fin hon är Alice. :)

Humla fortsätter att gå ner i vikt. Inte mycket om dagen men tillräckligt för göra mig rädd. Hon ska ju gå UPP i vikt. Det känns inte alls bra, ska jag hjälpa henne?

18/8 - 1024 gram
22/8 - 1015 gram
24/8 - 1012 gram
26/8 -   984 gram


Aneema
8/26/12, 6:10 PM
#155

#153. Har du skrivit rätt och du särat dem 14 juni så tror jag inte hon är dräktig. Min Wii blev parad 20:e juni, såg parningen och ungarna väntas nu vilken dag som helst. Blev hon parad 14:e juni så är hon på dag 73 nu om jag räknar rätt.

_Charlie
8/26/12, 6:14 PM
#156

#153 Om de särades 14 juni skulle hon blivit dräktig absolut senast den 14 juni, och isf gått 73 dygn idag. Tyvärr. :/


_Charlie
8/26/12, 6:14 PM
#157

#155 Hoppsan, hade inte uppdaterat. ;)


Lyan
8/26/12, 6:17 PM
#158

Första datum här hemma är imorgon! Aitlin har börjat öppna sig och hade rejäla förvärkar igår. Nu börjar jag bli RIKTIGT nervös och är bokstavligt talat en plåga för omgivingen :-/

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

juliino
8/26/12, 6:18 PM
#159

#155 Misstänkte det men förstår inte varför. Hanen hon gick med har gått i avel hos en uppfödare och min hona har fått ungar tidigare.

_Charlie
8/26/12, 6:26 PM
#160

Någon som kan titta på Humlas siffror och hjälpa mig?


Annons:
Aneema
8/26/12, 6:39 PM
#161

#150 millibs hona var väl först med en liten den 19:e tror jag det var, men du kanske menar förutom det =).

#151 vilken mage, ungefär så där stor är Wii nu på dygn 67.

# 154 det verkar ju inte bra med viktnedgång. Någon med mer erfarenhet får svara men spontant känns det som jag skulle vilja stödmata vid det läget. För visst är du säker på att du känner rörelser?

Wii hade gått ner idag 20g från igår. Tror jag vet vad boven är jag la in en liten fleecefilt i buren igår, vet att hon älskar att göra sig en egen koja men har tagit ut den igen för det blir för mysigt hon ligger kvar istället för att äta. Nu har hon huset och tunneln och maten ligger till så att hon kan ligga kvar och äta och så mutar jag med massor med gräs som tydligen är stora favoriten, men även med lite annat. Känner tydligt en unge på varje sida som sparkar. Tror hon haft en del förvärkar idag, gissar att det också påverkar aptiten. Om jag känner rätt är hon öppen 1½finger bak och ca ½cm fram. Har insett nu att ungarna kan komma i princip när som helst. Spännande!

# 158 Spännande!

# 159 Ibland blir det bara inte..

_Charlie
8/26/12, 6:43 PM
#162

Jo då den lille tösen har jag sett. :) Vi är ju dock många som väntar ungar inom samma dagar. :)

Ja hon har stor mage och ungar som lever lajbans i den så hon är absolut dräktig. Just nu sitter hon och äter gröt, hon äter varje gång jag ger mat så jag fattar inte varför hon går ner i vikt. Så här nära födslen ska hon ju öka massivt i vikt, inte minska sakta men säkert.


_Charlie
8/26/12, 6:44 PM
#163

Nähe hon åt inte alls gröt. Hon slickade lite på den och gick och satte sig under en pall.


Aneema
8/26/12, 6:50 PM
#164

# 162 men hur känns hon i hullet då? och hur var hon i hullet innan? Wii har ju inte gått upp så mycket så det är klart att jag har varit lite fundersam men min magkänsla säger att det borde vara okej, hon har en jämn och stadig viktuppgång och om jag känner över nacken, där det inte är någon gravidmage =), så här hon vad jag kan känna inte mager på något vis och eftersom dräktiga/gravida djur/människor brukar se till att ungen får näring i första hand så utgår jag från att det finns marginal, annars hade hon själv blivit mager.

Aneema
8/26/12, 6:54 PM
#165

# 163 det låter ju inte bra. Går det att locka med något annat? Annars hade jag nog börjat tvångsmata med CC men jag har inte en massa erfarenhet. Tycker du ska skriva en ny tråd med bra rubrik så de med mer erfarenhet går in och läser så du får bra svar.

_Charlie
8/26/12, 6:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#166

#164 Båda två är små och näpna flickor. Det har de alltid varit. De föddes i en kull om 5 och har behövt lång tid på sig att växa. De hade precis prickat 800 gram när de sattes med hane vid en ålder på 8 månader. De är båda fortfarande smala, om än med en stor kula på magen.

När jag tittar på Haiyas diagram ser det jättefint ut.


_Charlie
8/26/12, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Medan Humlas dalande gör mig orolig. ?


Annons:
_Charlie
8/26/12, 7:12 PM
#168

Jag tror jag bör följa min magkänsla och hjälpa henne. Dessvärre skulle jag handlat hem fortimel i fredags men han inte till apoteket innan stängning, men ska åka dit direkt i morgon bitti. Innan dess har jag inget att ge henne. :/


Sandra-B
8/26/12, 7:34 PM
#169

#153

Jag tror tyvärr inte heller att din hona är dräktig.
Om du särade på dem den 14 juni och hon blev parad sista dagen så hade hon gått 70 dygn den 23 augusti, det vill säga i torsdags.

#154

Jag hade definitivt börjat stödmata henne!
Eftersom hon har gått ner 40 gram på nio dygn, inte upp någonting, - det skulle verkligen oroa mig om det hade varit min hona.

Jag hade gett fortimell några gånger dagligen och även kligröt varje dag. Likaså exempelvis morötter och sött äpple som innehåller lite mer fruktsocker än annat, vilket kan ge lite av en energikick som får dem att vilja äta mer och det ger mer energi till ungarna.
Sen att ge hö och små mängder av favoritmaten (om det så rör sig om sallad, gurka eller vad som - bara de äter) flera gånger om dagen är bra, eftersom det stimulerar dem att äta. Givetvis ska även nyttiga grönsaker ges, där är persilja väldigt bra - brukar vara väldigt uppskattat och det är nyttigt.

När det gäller dräktiga marsvin som tappar i vikt så försöker jag i första hand bara att få henne att äta ordentligt, oavsett vad det rör sig om, eftersom det brukar gå bra så länge hon äter av sig själv. Energi och näring får man stoppa i henne genom stödmatning, med exempelvis fortimell eller vad man nu vill mata med.

Har jag räknat rätt om jag säger att Humla har 11 dygn kvar? Det är i så fall tre mindre än Alice.

Alice ökade bara två gram mellan onsdag och fredag, sen ökade hon 32 gram tills igår och ytterligare åtta gram tills idag. Jag tycker att hon ligger på gränsen till att gå upp för lite (genomsnitt tio gram om dagen) så har börjat sticka till henne lite extra några gånger under dagen och jag ser att hon äter men tycker ändå inte riktigt om att hon inte ökar mer. Jag har dock valt att avvakta så länge hon trots allt äter och ökar, men börjar hon inte öka mer ordentligt snart så kommer jag nog att försöka ge henne lite fortimell.

Börjar hon stå stilla i vikt eller gå ner så kommer jag att ge henne fortimell omedelbart. Har hört om alldelses för många som mist sina honor för att inte ta alla små tecken på allvar. Hellre att börja mata en gång för mycket än en gång för lite kör jag efter, både när det gäller dräktiga honor och bebisar.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

godisgrisen
8/26/12, 7:43 PM
#170

Ja lite nojjiga är vi här också. Capsan äter bra och går upp i vikt men den rackaren chirpar och det tolkar jag absolut som att hon känner obehag på något sät. Fy vad jag hatar chirp.

_Charlie
8/26/12, 7:46 PM
#171

Tack Sandra, då gjorde jag rätt som oroade mig. Jo hon har 11 dagar kvar. Haiya har 9 dagar kvar så eftersom de är så täta har jag såklart jämfört deras viktuppgångar, och som du kan se skjuter Haiya fint upp i vikt medan Humla börjat dala.


Sandra-B
8/26/12, 7:53 PM
#172

#171

Ja, det tycker jag definitivt att du gör rätt i ;-)

Det är inte helt ovanligt att de sitter och slötuggar på maten, så att det ser ut som att de äter medan de i själva verket inte gör det. I de fallen kan man inte riktigt vet kan man ta och väga dem precis innan man lägger in maten och sen igen precis när de slutar äta och går och lägger sig, då ser man tydligt om de äter och i så fall hur mycket (man kan ju väga några andra på samma sätt för att ha som referenser till hur mycket ungefär de bör äka efter maten).

Läste högre upp att du inte får tag på fortimell förrän imorgon och att hon inte vill äta gröt.

Du har inte CC hemma som du kan ge henne?

Beroende på hur hon gentligen äter så kan man göra kligröt väldigt lös och ge med spruta, eller göra egen grönsakspuré som man blandar med lite vätska tills den blir lagon blaskig så spruta kan användas.

Får hon i sig någorlunda kan man troligtvis vänta tills imorgon.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

_Charlie
8/26/12, 7:59 PM
#173

Att väga innan och efter mat var en bra ide, det har jag inte tänkt på innan. Jag har ju tyckt att hon käkar ju varje gång jag ger mat, men nu när jag börjar tänka efter så har hon kräsnat sista dagarna. Kommit fram och tagit en vitkål i munnen, kastat ut den ur buren, provat en morot, kastat ut den ut buren. Persilja har gått ner.

Tyvärr har jag ingenting att ge idag. Jag skäms.

Grönsakerna fick de det sista av i eftermiddags, det som finns är hö och blandningen av havregryn och kornkross… Kanske kan jag försöka plocka ut havren från kornkrossen och blanda det till en gröt.


_Charlie
8/26/12, 8:14 PM
#174

Det gick inte att få kornkross tillräckligt löst för sprutan… Jag har löst upp en ljus mjölkfri smörgås i vatten till en bra gröt. Så får jag ta apoteket så fort de öppnar i morgon bitti.


Annons:
gnagarlover
8/26/12, 9:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

nu e de här=)) kajsas 4 bebbar=))   först ut e en gosse=)) alla blev lunkor=))

gnagarlover
8/26/12, 9:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

tösen=))

gnagarlover
8/26/12, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#177

gosse 2

gnagarlover
8/26/12, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

o gosse 3

_Charlie
8/26/12, 9:30 PM
#179

Men hallå eller? Hur söta kan man bli!! Grattis Kajsa och "mormor"! Första pojken var riktigt fin, roanet gör att han nästan ser ut som en sån där melerad stickad tröja eller något. Gull! Kyss


gnagarlover
8/26/12, 9:39 PM
#180

vet inte om han e roan eller silveraugoti hmm. en e zobel=)) helt underbara e de=))

_Charlie
8/26/12, 9:43 PM
#181

Är han agouti kan du ju lätt se det. Är varje hårstrå 3 färgat? Grått i botten, vitt i mitten, grått i toppen? Eller är hårstråna blandade helfärgade gråa och vita så är han ju roan. :)


Annons:
_Charlie
8/27/12, 8:29 AM
#182

Inatt har Humla kastat sin kull 10 dagar för tidigt. 4 ungar. 3 DEW och 1 helt otroligt underbart vacker harlequin.

Jag är så arg. Och så ledsen. Och besviken. Och hopplös. Andra kullen i rad som går förlorad.

Jag bara gråter, det blir aldrig min tur. Gråter


Lyan
8/27/12, 9:08 AM
#183

#182 Massa tröstkramar <3 Beklagar verkligen :'(

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
8/27/12, 9:14 AM
#184

Jag har börjat stödmata Aitlin nu för hon har tappat i hull. Hon äter men det går väldigt långsamt så tänkte att det är lika bra att ge extra CC. Hennes linjer har dessutom lätt att falla ur så även om hon inte skulle behöva stödmatas för att hon är slö på att äta så behöver hon den extra energin ändå. Ska köpa fortimel idag tänkte jag.

 Hon har mycket förvärkar och ligger ständigt med fälld nos så jag tror det är därför hon inte vill äta, för att det gör ont i magen. Ungarna sprallar som bara den och eftersom det kan göra rejält ont när människorbebisar sparkar mamman i revbenen så tror jag att det gör precis lika ont för små marsvinsmammor

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

godisgrisen
8/27/12, 9:14 AM
#185

#182 Nää vad tråkigt! Beklagar. Men du, det blir visst din tur ingen kan ha otur hela tiden.

Lyan
8/27/12, 9:19 AM
#186

#151 Alice är verkligen enorm :-O Större än Aitlin

#175 Agouti helt klart

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Fridaaaa
8/27/12, 9:24 AM
#187

#182 Neej vad tråkigt! :(
Alltså detta är verkligen ett skitår, inte bara på marsvinssidan :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sandra-B
8/27/12, 10:17 AM
#188

#182

Fy vad tråkigt :-(

Hur mår Humla?
Var väldigt uppmärksam på hur hon mår och äter, inte alls otroligt att du måste stödmata henne ett tag nu för att hon ska klara sig.

#186

Ja, Alice är inte liten om magen, tyvärr. Med tanke på hennes storlek och viktuppgång tror jag tyvärr på många ungar. Tycker att jag säkert kan känna tre stycken, men det brukar ju inte sällan vara någon som gömmer sig…

Var det Aitlin som du tyckte blev tjock tidigt, som du startade en tråd om?

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Annons:
gnagarlover
8/27/12, 2:43 PM
#189

känner med dig charlie.kram

Lyan
8/27/12, 2:51 PM
#190

#188 Ja, det var Aitlin. Hon är fortfarande stor men inte extremt längre så jag hoppas på att det bara var väldigt mycket fostervatten. Innan var ungarna så inbäddade att jag knappt kunde känna dem men nu känns de tydligt.

Däremot mår hon inte alls bra just nu :-( Har fått i henne två omgångar CC och lite paprika och när jag gick upp för en stund sedan satt hon och pillade i höet iallafall, innan låg hon i en hörna. Hon har jättemycket förvärkar så troligen därför. Hoppas ungarna kommer snart!

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Jarlein
8/27/12, 6:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#191

Sju dagar kvar för Amexia. Vikten går uppåt och hon äter och är pigg men har även här förlorat kullar tidigare så man är ju alltid lika orolig att nåt ska gå fel.

Lägger in en magbild tagen idag.

Håller tummarna här för Aitlin och Haiya att allt går bra både för honorna och bebisarna.. Och även till humla att hon kryar på sig..

Eulwen
8/27/12, 8:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#192

Här kommer lite magbilder.

Fryla med största magen, nio dagar kvar till BF. Vikt idag 1477g.

Eulwen
8/27/12, 8:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#193

Sibel, har BF IDAG! 956g.

Eulwen
8/27/12, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#194

Och så Embla. Jag räknade lite fel förut, på torsdag denna vecka är det 70 dagar sedan hon särades från Albin. So, any day now….

1306g.

Ingen av dem ser egentligen jättestor ut, jag tror Embla och Sibel får max två ungar vardera. Fryla kommer nog att explodera i storlek nu sista veckorna… Där blir det nog fler.

Arinah
8/27/12, 8:57 PM
#195

Vilka vackra magar, så spännande. Är så klart lite extra nyfiken på Sibel och Fryla. Här finns en massa släktingar:-)

Annons:
Eulwen
8/27/12, 9:11 PM
#196

Jag är väldigt nyfiken på vad Fryla får, där är ju antingen Qaramell eller Samsung pappa. Chansen att Qaramell är chokladbärare ser jag som mycket liten (eller vad säger du?), så det borde vara lätt att se vem av friarna som fick komma till. Går det att avgöra så kommer jag nog att spara en unge och sen får Fryla gå i pension.

Sibel väntar nog bebis efter Pralin som är chocolate/white/golden så där kan det bli vad som helst. Pralin är också pappa till Botti som bor hos godisgrisen så jag tror det kan bli pet-stjärnor av den här kullen. Sibels totalt orädda och nyfikna personlighet och Pralins maffighet. Nom nom…

ellenbellen
8/27/12, 9:18 PM
#197

tass!

/Ellen (:

Lyan
8/27/12, 9:22 PM
#198

Korkskalledator!

Vad mycket fina magar det har kommit :-D

Aitlin har petat i sig lite persilja :-D Inte så glatt som jag hade föredragit men bättre än inget!

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Arinah
8/27/12, 10:04 PM
#199

#196 Qaramell har troligtvis inte någon choklad i sig. Men man kan inte veta till 100% Han har lite knasig bakgrund

Lixim
8/27/12, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#200

Nu sparkar det hejvilt i magarna härhemma.

Amy beräknas föda den 11 september.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Lixim
8/27/12, 10:10 PM
#201

Filmade Amys mage idag där man tydligt kunde se sparkar. Tips är att välja HD på filmen och en liten varning att det kan se lite läskigt ut

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Lixim
8/27/12, 10:11 PM
#202

Och en film på Geishas mage, hon är beräknad den 14 september

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Annons:
Lixim
8/27/12, 10:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#203

Och så lilla Disa som vi först inte trodde va dräktig då Filur inte lyckats med flera honor. Men så idag kände jag tydliga sparkar :) Hon är beräknad den 17 september

Alla blivande mammor mår toppen och äter bra och går stadigt upp i vikt.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Sandra-B
8/27/12, 10:31 PM
#204

Här har det också börjat stödmatas… :-/

Upptäkte i efteriddags/tidigt ikväll när jag vägde Alice att hon tappat 35 gram i vikt sen igår, avvaktade några timmar för att se om det förändrades men när det inte gjorde det och i samband med att hon, i mina ögon, ökat lite väl dåligt den senaste tiden fick mig att omdelbart börja mata henne.

Började med att truga i henne persilja, vilket hon tuggade i sig när jag satte småkvistar i munnen på henne och strök henne över huvudet, om än lite ofrivilligt. Efter att hon fått i sig några småkvistar på det viset så började hon själv leta upp persiljebladen och tuggade i sig. Gav henne trots det 5-6ml fortimel, inte riktigt lika uppskattat som persiljan men det gick ner utan större problem.

Allt som allt ökade hon 15 gram av matningen, vilket jag tycker känns lagom.

Nu blir det kvällsmat om någon timme och jag kommer troligtvis att ställa klockan inatt och gå upp och ge henne lite mat en gång och sen får jag se hur det blir med matningen imorgon, någon gpng kommer hon säkert att få i alla fall.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Eulwen
8/27/12, 10:37 PM
#205

#199

Nä precis, svarta ungar vet jag ju att Samsung inte kan vara pappa till. Men choklad inte lika säkert eftersom jag inte kan vara helt säker på att Qaramell inte bär choklad.

Ja, spännande väntan.

Ikväll har alla damer skämts bort med löv från äppelträdet och det var populärt. Är lite orolig för Embla som är väldigt stillasittande och lite skyggare än de andra, svårare att hålla koll. Fryla och Sibel skuttar runt precis som vanligt och äter glatt även om jag står och hänger över och glor. =P

_Charlie
8/27/12, 10:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#206

Haiya (förhoppningsvis) 8 dagar kvar. Knip lilla flicka, knip!


Mirinda
8/28/12, 12:16 PM
#207

Hej Charlie!

Vad fin hon är, din Haiya. Jag är ledsen att du drabbats av bebisförlust igen. Har tidigare idag skrivit i din hjälp-tråd.

Håller tummarna för både Haiya och stackars Humla.

Trösta dig kan jag nog inte, bara fälla en sympatitår…. Och du; Haiya kan nog få dig att behålla hoppet om en lycklig nedkomst.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

_Charlie
8/28/12, 12:54 PM
#208

#207 Ja visst är hon vacker! :) Tack så mycket för tummarna, vi tar tacksamt emot alla tummar och grisklor vi får! :) Hon har klarat mer än hälften av de riskabla 2 dygnen, idag har bebisarna större chans än igår vilket ger mig hopp! :)


juliino
8/28/12, 1:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#209

Eftersom min hona visade sig inte vara dräktig tycker jag att jag iallafall ska få visa er vad mina hampisar haft för sig. Tjuvparning mellan två syskon och då kom 14 underbara små liv, idag är dom 1 vecka och är 10 kvar. :)

Annons:
Teddymarsvinet
8/28/12, 5:09 PM
#210

#209 Oj! Vilken liten sötunge ;) Är det en pojk?

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

juliino
8/28/12, 7:39 PM
#211

#210 Japp en liten pojke :)

Sandra-B
8/28/12, 8:05 PM
#212

Efter persiljan igår fick Alice grönsaker (och åt då också ungefär 15 gram), sen var jag uppe en gång och gav henne lite extra persilja och kligröt.

Vid 14-tiden idag hade hon ökat 52 gram sedan igår. Slängde in lite paprika då och hon äter, men gör det betydligt långsammare än de andra och lämnar maten mycket snabbare än de andra.

De fick sina kvällsgrönsaker för en stund sedan och nu åt hon inte lika myket som igår, bara ungefär fem gram.

Ska försöka få i henne lite persilja om en stund, sen blir det gröt inatt när jag lägger mig och persilja eller något imorgon innan jag ska till skolan.

Hon har nu ökat totalt 362 gram och har tolv dygn kvar till BF (70 dygn). Hon har även börjat öppna sig lite i bakfogen, inte ett finger eller ens ett halvt men det börjar "lossna" :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Lyan
8/29/12, 12:09 PM
#213

Inatt har Aitlin fött fem döda ungar :'( Hon är jättedålig och jag tror inte att hon kommer överleva :'( :'(

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Aneema
8/29/12, 12:25 PM
#214

#213 Usch vad tråkigt! Håller tummar för Aitlin!

*kram*

_Charlie
8/29/12, 12:33 PM
#215

#213 Nej!!!!!!! Gråter Kämpa på Aitlin och matte!! Hur mår hon dåligt, har hon toxat?


Lyan
8/29/12, 12:51 PM
#216

Jag vet inte om hon har toxat, hur ser man det? Hon är slak som en trasa och blöder mycket. Har tvingat i henne CC och hade helst velat vätska upp henne också men jag har ingen antibiotika hemma så vet inte om jag vågar det. Fast både kanylen och saltlösningen är sterila så det borde ju inte vara några problem

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
_Charlie
8/29/12, 1:04 PM
#217

Födde hon i natt och blöder fortfarande mycket håller hon antagligen på att förblöda pga inre skador. Åk till vet akut Lyan!!!!


_Charlie
8/29/12, 1:07 PM
#218

Toxande honor äter inte, sitter stilla, är hängiga, kan få kalla öron och fötter. Jag tror dock att om hon ännu blöder beror det på blodbrist.

Humla födde tidig morgon, hon var blodig när jag fann henne klockan 8, hon tvättade sig ren och blödde inte mer sedan.


Lyan
8/29/12, 1:17 PM
#219

Problemet är att vet. inte kan göra något :-( De kan vätska upp henne och ge antibiotika, eller avliva.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/29/12, 1:19 PM
#220

Men dom måste ju kunna kolla "hönan" på henne, och kanske sy ihop eventuella större bristningar. Risken är ju stor att de inte kan rädda henne, men tänk om de kan det?

Fortsätter hon blöda är det ju bara en tidsfråga innan hon inte klarar mer. :(


Lyan
8/29/12, 1:20 PM
#221

Bara för att förtydliga. Hade jag trott att vet. hade kunnat göra något för henne så hade vi redan suttit där!! Just nu tror jag bara att det gör henne sämre att ge sig ut och åka minst 40-45minuter enkel resa.

Hon har fått 15ml vätska och satt och petade lite i höet och smakade på en bit paprika, inte mycket men ändå

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
8/29/12, 1:24 PM
#222

Hon är hel på utsidan. Sitter i telefon med vet. nu

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
8/29/12, 1:39 PM
#223

De vill att jag ska komma in med henne med det är över en timmes bilresa. De sa att de kunde röntga och ev. ge antibiotika. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra! Det känns som att jag gör fel viket jag än väljer

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
_Charlie
8/29/12, 2:12 PM
#224

#224 Jag hade nog åkt in med henne. Även om de inte kan rädda henne kan de ge henne smärtstillande och se till så hon inte lider. :(


Lyan
8/29/12, 5:48 PM
#225

Hon har fått ut en moderkaka till! Jag misstänkte att hon hade minst en kvar för jag hittade bara tre innan. Den var dessutom äten på :-D Hon har varit ute och gått lite på golvet och smakat på hö. Äter det jag ger henne om än långsamt. Nyss nr jag var nere så till och med visslade hon till när jag sa hej till dem :-D

Dovv är hur pigg som helst och har börjat öppna sig :-D

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Fridaaaa
8/29/12, 5:52 PM
#226

#213 nej vad tråkigt :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sandra-B
8/29/12, 7:52 PM
#227

Lyan:

Så tråkigt att höra, Emmy :-(

Hur mår Aitlin nu då? Håller tummarna för henne!

_Charlie

Hur är det med Humla och Haiya idag?

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

_Charlie
8/29/12, 7:56 PM
#228

#227 Jag möblerade om igår Humla fick 3 nya burkompisar efter att ha gått själv ett dygn. Hon mår som vanligt nu och verkar inte hängig längre.

Haiya kniper ännu och har inte öppnat sig mer än det halva fingret sedan i måndags morse! Dag 64 idag och hoppet börjar tändas lite. Stödmatar henne fortfarande för hon går inte upp i vikt så bra. Upp går hon men det handlar om gram per dag. Hon har dock god aptit när jag matar henne och tar sprutan själv, ser också att hon knaprar både hö och havreblandning själv. Ungarna lever loppan i magen så hela magen bubblar utanpå. :)


Sandra-B
8/29/12, 8:51 PM
#229

#228

Vad skönt! :-)

Klarar Haiya att hålla ungarna tills åtminstone i övermorgon så ska det nog inte vara några problem för dem, även om de skulle komma i morgon finns det goda chanser att klara dem, även om det kan kräva lite jobb. Men det är klart att ju längre de får ligga kvar ju bättre är det, så hoppas att de inte kommer förrän på söndag :-)

_____

Alice är inte jätterolig för tillfället, har haft henne under observation när jag lagt ner maten och visst tuggar hon och äter, men det är långsamt och hon äter inte alltför mycket - några gram bara :-/

Sitter och trugar i henne persilja och fortimel ett par gånger om dagen och hon äter så länge jag stoppar in persiljan/sprutan i munnen på henne. Ungefär 15 gram får jag i henne innan hon visar att hon inte vill mer.

Har precis varit ute och plockat en del gräs till dem, hoppas på att det ska vara oemotståndligt för henne. Men det får dröja en timme eller så innan det blir dags för det (ger henne ungefär var fjärde timme).

Från igår tills idag har hon tappat tio gram, inte jättemycket men eftersom hon borde ha ökat åtminstone 20-30 gram tycker jag så blir det ju en del…

Ungarna är fruktansvärt livliga i magen på henne och när de sätter igång märks det på Alice att hon tycker att det är jobbigt/obehagligt.

Fy vad jag avskyr stora kullar, blir jobbigare på alla sätt och vis - inte minst för den stackars mamman.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

_Charlie
8/29/12, 8:55 PM
#230

#229 Ja berättade precis för henne när jag hade henne ute för matning för en stund sedan hur duktig hon är som kniper, och att om hon kan ska hon försöka hålla sig till åtminstone lördag. Men klarar hon inte det ska jag hjälpa henne så gott jag kan. Inte för att hon fattar men ifall ifall. ;)

Hoppas Alice fixar det. Jag får ungefär i Haiya lika mycket per matning, från igår till idag gick hon tex bara upp 4 gram vilket ju är alldeles för lite. Men utan min matning kanske det hade gått åt helsike ist så jag fortsätter mata henne flera gånger om dagen även om jag ser att hon äter både hö och havre själv i små mängder.


Annons:
_Charlie
8/29/12, 8:58 PM
#231

Dock har jag märkt att hennes pluttar är aningens ljusare i nyansen än vanligt. Ljusare pluttar är enligt min erfarenhet ett tecken på att de äter för lite hö. Funderar på vad jag ska göra åt det. Kan det räcka att ge några ml hövatten efter matning?


Lyan
8/29/12, 9:56 PM
#232

Det går upp och ner men så gott som oförändrat. Hon vägrar paprika men visade intresse för persilja även om hon inte åt det. Hon ligger nerbäddad i en transportbur så jag kan ha koll på henne i natt

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

_Charlie
8/29/12, 10:21 PM
#233

#232 :( Kämpa på, båda två. Håller tummarna att allt går vägen!

Här är det vemodigt. Märkte precis att H nu är öppen ett finger. :/ Då kommer de snart. Bara de inte kommer under natten, snälla kom på dagen då jag är vaken och kan hjälpa till!!!


_Charlie
8/29/12, 10:27 PM
#234

Om Haiya varit öppen ett halvt finger 2,5 dag, och sen är öppen ett finger nu ikväll. Finns det någon risk att hon föder i natt då? Det går väl inte så fort?


Sandra-B
8/29/12, 10:44 PM
#235

#232

Hoppas verkligen att det kommer att gå bra för lilla söta Aitlin, håller tummarna för det!

#233

Min Violet (mamma till Alice) var öppen 1½ finger bak och 1 fram i ungefär två dygn när hon väntade sin andra kull. Ungefär fem dygn innan ungarna föddes hade hon dessutom mjölk. Den kullen föddes på dygn 71 kan jag tillägga.

Även när hon väntade sin tredje kull (där ALice föddes) var hon öppen minst två dygn innan ungarna kom och hade även massor mjölk innan den gången också.

Det är alltså inte omöjligt att hon går ett par dagar till.
Håller tummarna för att hon gör det!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

_Charlie
8/29/12, 10:45 PM
#236

Nu har jag även hittat framfogen. Öppen 1 finger i både fram och bakfog. :/


Sandra-B
8/29/12, 10:47 PM
#237

#234

Det kan det göra, tyvärr.

Har haft honor som knappt varit öppna något alls, några timmar senare har ungarna kommit.

Hon kan principiellt klara öppingsskedet väldigt snabbt och föda under natten/tidig morgon likaså kan det ske långsamt och inte hända förrän om några dagar.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Annons:
Sandra-B
8/29/12, 10:49 PM
#238

#236

Inte jättekul :-(
Men som sagt, Violet gick öppen 1½ bak och 1 fram i åtminstone två dygn innan hennes ungar föddes, så hoppet finns att Haiya håller dem inne ett tag till.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

_Charlie
8/29/12, 10:49 PM
#239

Usch, nu vågar jag inte gå och lägga mig… jag som sovit 5 timmar i natt och är helt slut. Jag måste rädda denna kullen, den får inte gå förlorad. :(

Om jag ställer klockan… hur lång tid vågar jag ha mellan alarmen?


_Charlie
8/29/12, 10:51 PM
#240

Hon ligger ner med huvudet ner i spånet mest hela tiden ikväll, och har även börjat kurra igen. Känns som att det är på gång nu. Eller..?


Sandra-B
8/29/12, 10:52 PM
#241

#239

Helt omöjligt att säga, tyvärr :-/

Jag har flera gånger varit inne hos marsvinen och kollat till högdräktiga honor utan att se något vara på gång, när jag kommit tillbaka mindre än en timme senare har det varit mer eller mindre färdigt…

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Sandra-B
8/29/12, 10:55 PM
#242

#240

Kan vara, men det är otroligt svårt att säga.

Ligger hon och kisar med ögonen? Fäller hon fram nosen? Ligger hon avslappnad/på sidan eller spänd/ "rakt" på magen? Är hon raslös (ligger ner en liten stund innan hon reser sig och försöker hitta något bättre sätt att ligga på) eller ligger hon på i princip samma sätt hela tiden?

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

_Charlie
8/29/12, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#243

Dålig och kraftigt inzoomad bild men jag fick smyga eftersom hon reser sig om jag kommer nära.

Detta är en nedfälld nos va? Hon ser inte vanlig ut.


_Charlie
8/29/12, 11:41 PM
#244

Nej detta går inte, jag somnar sittandes. Flyttar in hennes bur bredvid min säng och ställer klockan en gång i timmen bara för att kolla till och somna om om inga bebbar kommit. Bara hoppas jag vaknar av alarmet. ;)


Annons:
jezzijezz
8/29/12, 11:55 PM
#245

# 244

Håller tummarna å tårna att allt går bra å inga bebisar kommer än! Sov gott! = )

godisgrisen
8/30/12, 8:17 AM
#246

Lyan. Fy så trist! Beklagar.Gråter

Jobbigt att vår roliga tråd som blev "vänta barn tillsammans tråd" innehåller så många tråkigheter.

Capsan mår åtminstone bra. Hon är pigg och matglad och ungarna sprattlar busigt i magen. Men även jag oroar mig (för det gör man alltid) för jag tycker att hon tappat lite mycket massa på framvagnen och hon chirpar då och då vilket jag ser som ett tecken på att hon känner sig obkväm. Om men vecka ska de komma. Spänningen är olidlig!

Sandra-B
8/30/12, 10:26 AM
#247

Hur är det med Haiya idag, håller hon fortfarande ungarna inne?

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

_Charlie
8/30/12, 1:01 PM
#248

#247 Det gör hon! :D

Jag å andra sidan har sovit 9 timmar på 2 dygn och börjar nu längta väldigt mycket efter ungarna så jag får sova. Snark. ;)


Abico
8/30/12, 5:26 PM
#249

#239 - Kan du inte sova i samma rum som henne? Jag har marsvinen i mitt rum och har vaknat varenda gång när det varit bebisar på gång. Nu har du visserligen sagt att du sover rätt hårt, jag vet inte riktigt vart jag är på en skala - kanske sover jag rätt lätt. Men jag upplever att jag är ännu mer lättväckt när det är marsvinsungar på gång, vaknar ofta flera gånger varje natt de sista dygnen och brukar vakna när det blir stökigt i buren eller honan börjar gnälla.

Hanna 

_Charlie
8/30/12, 5:29 PM
#250

#249 Hehe hennes bur står nedanför min säng. ;)

Tror trådarna låser sig vid 250 kommentarer va? Lägger in länken till nya tråden jag skapade här om någon vill fortsätta följas åt. :)


_Charlie
8/30/12, 5:30 PM
#251

Jaha, 300 var det visst. Aja, nu ligger länken där ändå. :)


Annons:
Abico
8/30/12, 5:40 PM
#252

#250 - Jaha, men dåså ;)

Hanna 

Sandra-B
8/30/12, 8:40 PM
#253
Eftersom _Charlie har startat en ny tråd då den här snart blir låst automatiskt(länk till den i #250) låser jag nu denna tråden manuellt och hänvisar istället till den nya.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: