Vid mina 2 förra dräktigheter har jag känt diffusa rörelser i magen vid ca 5 veckor, och vid 6 veckor lite osäkra sparkar, vid 7 veckor har det inte gått att ta miste på sparkarna.
Av mina 2 dräktiga flickor nu har Haiya gått 6 veckor idag, och Humla har gått 6 veckor i övermorgon. Inga rörelser i magen ännu.
På Haiya kände jag förra veckan små knäpp bak på ryggen, efter det helt tyst.
I Humlas mage har jag inte känt någonting alls.
Jag är ganska säker på att de är dräktiga då de har en ordentlig viktuppgång båda två, och jag kan känna små hala bullar i magen.
Tråden är egentligen helt onödig eftersom ingen kan berätta hur det står till i magen på mina flickor eller vad som är normalt, men jag kan inte låta bli att oroa mig över att något ska vara fel. Att ungarna är döda. Förra kullen var en mardröm så jag antar att jag är överdrivet hispig denna gången. :/
Jag vill bara ha en spark. Bara en endaste liten spark så jag kan andas ut för stunden. Är det så mycket begärt bebbar små?? :)
EDIT 2012-08-30: Eftersom det finns ett maxantal för hur många inlägg som kan postas i en tråd har en ny tråd startats och denna låses. Den nya tråden hittas här.