Annons:
Etikettminneslund
Läst 2499 ggr
Lyan
9/3/12, 1:38 PM

En ängel till låns

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kväll gav Aitlin upp. Hon slutade tugga när jag gav henne mat och gjorde allt för att slippa, fick nästan panik så fort hon märkte att det var dags för mat så jag valde att inte tvinga henne mer. Hon började få ödem och hade så ont. Hon fick ligga invirad i en varm handduk och klockan elva idag fick hon somna in i min famn. Hon sa ingenting när sprutan gavs men eftersom hon hade så dålig blodcirkulation var hon tvungen att få en spruta till när hon blivit medvetslös för den första tog för lång tid att verka.

Jag kan verkligen inte fatta att hon inte finns mer, att jag aldrig kommer bli mött av en liten ängel med dockansikte som står på bakbenen för att få uppmärksamhet och godis.

Det känns som att allt är mitt fel trots att jag innerst inne vet att det inte är det. För om jag inte hade satt henne till hane så hade hon fortfarande levt. Samtidigt har Aitlin och Dovvs kullar varit planerade sedan långt innan de föddes.

Jag kände redan i vecka fem att detta skulle inte komma att bli en enkel dräktighet och redan en vecka innan ungarna kom började Aitlin må allt sämre.

Så efter en lång tids lidande har min älskade flicka återvänt till där hon kom ifrån. Hon var endast en ängel till låns och var inte ämnad för livet hos mig.

Jag är djupt tacksam för tiden jag fick och jag kommer aldrig glömma henne. Genom Dovv och Dovvs ungar kommer hon leva kvar, min fina ängel med dockansiktet <3

Sov gott Aitlin, vi ses igen på andra sidan regnbågsbron

Xaitlin  100723 - 120902

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Lyan
9/3/12, 1:40 PM
#1

Jag kan inte fatta att jag fortfarande har tårar kvar. Jag saknar dig flickan!

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

juliino
9/3/12, 1:55 PM
#2

Sov sött fina lilla gris. Beklagar lyan att du blev tvungen att ta farväl av din älskade vän. Styrkekramar till dig

Fridaaaa
9/3/12, 2:12 PM
#3

Vila i frid :(
Ännu ett marsvin i marsvinshimlen, skuttandes med alla marsvinskompisarna.
Vet hur det känns att ta farväl av en riktigt marsvinsvän, med fått uppleva samma sak iår :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Atensia
9/3/12, 2:55 PM
#4

Sov sött fina Aitlin <3

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

jezzijezz
9/3/12, 4:10 PM
#5

Åhhh Emmy!!!! <3

Beklagar att det inte gick vägen….önskar jag kunde säga nått för att lätta din sorg. Gråter

Mängder av styrkekramar till dig!!!

Sov sött Aitlin!

godisgrisen
9/3/12, 5:05 PM
#6

Det är absolut utan tvekan det är jobbigast att mista honor i dräktighetskomplikationer. Det finns inga värre marsvinsförluster. Förutom den vanliga sorgen att mista ett älskat djur så ger det även så mycket skuldkänslor och man mister även ungarna och den härliga tiden när de är små söta och glada. Jag vet vad du går igenom det är hemskt. Tröstkramar till dig.

Kom ihåg att det blev så här fast du gjorde allt rätt. Hon hade det bra och var i bra skick annars hade du inte parat henne. Nya marsvin måste komma till jorden och det är bara de honor som har det bra och mår bra som Aitlin gjorde som kan få ha den uppgiften. Du viste inte att det skulle gå så här. Du har även gjort allt du kunnat för att hjälpa henne. Du är en duktig marsvinsmatte men det kan hända ändå.

Annons:
Sandra-B
9/3/12, 5:23 PM
#7

Gråter

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Jarado
9/3/12, 9:18 PM
#8

Beklagar :'(

Lyan
9/3/12, 9:38 PM
#9

Tack alla <3

#6 Det är så sant allt du säger. Förhoppningsvis kan även jag tänka så till slut.

Aitlin ligger nu begravd på stora gräsplockarängen

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

kodex
9/3/12, 9:43 PM
#10

Sov gott Aitlin!

Creation
9/5/12, 12:31 AM
#11

Usch, så sorgligt Gråter Jag beklagar verkligen. Det måste vara jättejobbigt! Som ni kämpade…

Vila i frid, Aitlin!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Lyan
9/5/12, 12:53 PM
#12

#11 Mm, kul är det inte :-( Aitlin var fruktansvärt speciell för mig, likaså Dovv. Det är svårt att förklara…

Hon ligger begravd i kanten av vår gräsplockaräng

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Upp till toppen
Annons: