In Memoriam- marsvin vi minns

Sov sött Essie

2013-03-21 22:09 #0 av: Lyan

När jag var nere och skulle ge kvällsmat så låg Essie död :'( Jag har anat att det var nära men det gör inte mig mindre ledsen direkt. Till sommaren skulle hon fyllt sju år.

Lilla fina tant Essie, så sprallig och levnadsglad! En riktig godisråtta och vid godisdags skulle hon bara ha och ha och ha. Det var mata Essie, ge Nellie, mata Essie, ge Elsa, mata Essie, ge Sanna, mata Essie osv XD

Hon har bott här med sin syster Elsa i 2,5år. Det var meningen att de bara skulle mellanlanda men de var så charmiga att de bidde kvar <3

En tröst är att hon har dött bara pang för hon låg i höhörnan med ett ännu halvtuggat höstrå i munnen.

Sov så sött Essie, du är saknad <3

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Anmäl
2013-03-21 22:12 #1 av: Lyan

En riktig linslus och jag vet inte hur många "pussa nosen" bilder jag har. För att inte säga alla förstörda bilder där jag har försökt fota någon annan men hela tiden har det dykt upp en suddig brindlenos i vägen XD

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Anmäl
2013-03-21 22:18 #2 av: HumlanochJuvel

Sov gott, söta Essie <3

Anmäl
2013-03-21 22:25 #3 av: juliino

Åh vilken liten go tant! Vad skönt att hon somnade in i sin bur medans hon tuggade på hö.

Sov sött fina Essie <3

Anmäl
2013-03-22 00:02 #4 av: Sandra-B

Fin liten gammal dam.

"Att få somna i frid det passar

Ett litet marsvin med trötta tassar"
Marsvinspsalm nr 1, ur Adjö herr Muffin

En tröst i det hela måste ändå vara att hon haft ett långt och fint liv samt att hon lämnade jordelivet riktigt, riktigt fort - när hon sysslade med en av de saker som marsvin gör både helst och bäst, ätande.

//Sandra, sajtvärd på Marsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
SMF 237 Sweet Dream's 
Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Anmäl
2013-03-22 05:39 #5 av: [rumelle]

Sov gott vackra Essie! <3

Anmäl
2013-03-22 07:38 #6 av: BellaDonna2

Blomma

Anmäl
2013-03-22 08:41 #7 av: Fridaaaa

Vila i frid!Blomma

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.