Annons:
Etikettlekar
Läst 7670 ggr
Emmetem
2013-08-21 22:14

Varulvsleken 4 - Frågor och anmälningar

Hur lång tid leken tar varierar beroende på antal deltagare (minst tio stycken) men också på hur snabba deltagarna är på att avslöja vilka som är varulvar.

Leken kräver att man är online minst en gång om dagen (givetvis kan saker inträffa som gör att man inte kan logga in någon dag och det är okej, men vet man med sig att man under några dagar inte kan vara online så kanske det inte riktigt fungerar - men hör av dig via PM till mig först så kan vi diskutera det där).

Det kräver lite tanke och diskussion medlemmarna mellan, vilket är en av orsakerna att man bör vara någorlunda aktiv.

Hur det går till kan vara lite rörigt till en början, därför avvaktar vi med att starta leken ett tag, men beroende på hur intresset ser ut hoppas jag att vi kan köra igång förhållandevis snart ändå.

Reglerna (tagna från originaltråden).

Läs reglerna noga, gärna mer än en gång.
Har du frågor, ställ dem i tråden (alternativt via PM till mig).

  • Minst tio deltagere
  • Alla deltagare kommer att få en roll av den som är lekledare.
    Rollerna (varulvar, siare, ängel, bybor) är hemliga.
    Endast de som är varulvar kommer att få veta vilka de övriga varulvarna är.
  • För varulvarna går leken ut på att "döda" byborna, siaren och ängeln.
    Om de lyckas med det så vinner de.
  • För byborna, ägeln och siaren går leken ut på att hitta och "lyncha" varulvarna så snabbt som möjligt.
    Om de lyckas med det så vinner de.

De olika rollerna

  • Varulvarna jobbar tillsammans via PM (de vet ju vilka de andra varulvarna är) med att utse vem av byborna (ängeln eller siaren) som blir nattens varulvsoffer.
  • Varulvsdemon är en varulv som övriga - men när denne blir lynchad så ska denne utse en av byborna som blilr ny varulv.
  • Siaren har förmågan att upptäcka vilka roller de övriga deltagarna har - dock bara en per natt.
  • Ängeln har förmågan att skydda en bybo (sig själv, siaen eller till och med en varulv!) per natt.

Två faser (natt och dag)

På natten väljer:

  • Varulvarna ett offer att döda - det meddelas lekledaen via PM senast den deadline som är satt. Om deadline inte hålls så blir lekledaren "övervarulv" och lottar bland byborna vem som blir offer.
  • Ängeln en bybo att beskydda (kan även välja sig själv) - det meddelas lekledaen via PM senast den deadline som är satt. Om deadline inte hålls så blir lekledaren "överängel" och lottar bland byborna vem som blir skyddad (även varulvarna är med i lottningen!).
  • Siaren en deltage den vill veta rollen på - det meddelas lekledaen via PM senast den deadline som är satt. Om ingen deltagare väljs så blir ingen siad den natten.

På dagen:

Byborna vaknar och finner liket efter den bybo som varulvarna dödade under natten. Byborna är ute efter hämnd och bildar en pöbel och ska lyncha den som de tror är varulv.

  • Omröstningen sker öppet i tråden (även varulvarna är med och röstar på den som de vill se lynchad!).
  • Alla deltagare (förutom den/de döda) ska prata öppet i tråden och försöka påverka varandra om vem som ska lynchas - vem som är misstänkt, varför är denne mistänkt, varför är man själv inte misstänkt och så vidare.
  • Alla röster ska fetmarkeras för att vara giltiga (om de inte är fetmarkerade är det endast spekulationer).
  • En röst kan ändras fram till den deadline som är satt av spelledaren (eller tills alla deltagare har lagt sin röst och en majoritet är nådd).
    Om du ändrar din röst skriv då 'Jag ändrar rösten i #XX till XXX istället' (eller något liknande - för att underlätta rösträknandet).
  • Den som får flest röster blir lynchad och dennes roll avslöjas för deltagarna i tråden.
  • Den som har blivit ett offer för varulvarna eller lynchad av byborna får inte längre vara med och skriva.

I början är det slumpartat hur det blir, men efterhand så blir det mer och mer intressant och en tanke bakom varje val av offer (både varulvarnas och lynchmobbens).

Spelets gång

Så fort en deltagare är lynchad blir det natt och så börjar det om igen. Varulvarna väljer en person att döda, siaren får reda på en annan deltagares roll, ängeln skyddar en deltagare. Solen stiger, byborna hittar en deltagare död, kvarvarande spelare diskuterar vem som ska lynchas härnäst. Så fortsätter det tills en sida vinner. 

Viktigt att tänka på!

  • Ingen vet vem som har vilken roll förutom varulvarna som vet vilka andra som är varulvar.
  • Det är endast varulvar som får kommunicera med varandra via PM (eller på annat sätt utanför lektråden, exempelvis MSN).
    Som deltagare får man även kommunicera med lekledaren - kommunikation mellan övriga deltagare via PM (eller liknande) är FUSK!
  • Man får avslöja sina roller i lektråden på sajten (man bör insistera på att man är "god" även om man inte är det)- man får dock passa sig lite när man gör det, den som påstår sig vara ängel eller siare kan förmodligen räkna med att bli ett lätt offer…

Några dagar innan spelet börjar skickar lekledaren ut ett PM till samtliga deltagare som har anmält sig. Anmälan är 'bindande' om den inte dras tillbaka innan sista anmälningsdag!

 Så, vilka vill vara med och leka och ha lite kul?! ;)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Annons:
Emmetem
2013-08-21 22:16
#1

Ni ska få ta den här listan, och sedan kommer ni få fylla på den allt eftersom ni anmäler er. Så ni fyller alltså bara på listan om ni vill vara med :) Om det blir fler än 10 deltagare så får ni självklart fylla på mer ändå.

Jag är inte lekledare - men kommer finnas med som stöd till den nya lekledaren om denne har frågor eller dylikt så ska jag försöka besvara de så bra jag kan.

LEKLEDARE:

DELTAGARE:


  1. 10.

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Swadika
2013-08-21 22:21
#2

Om ingen annan skriver upp sig som lekledare så kan jag vara det, skriver upp mig så länge, men om någon annan vill så lämnar jag ifrån mig rollen som lekledare :)

LEKLEDARE:
Swadika (lämnar gärna över till någon annan)

DELTAGARE:


  1. 10.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Candy123
2013-08-22 06:38
#3

DELTAGARE: 1. Candy123 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Sackum
2013-08-22 09:12
#4

DELTAGARE:

1. Candy123 
2. Sackum
3. 
4. 
5. 
6. 
7. 
8. 
9. 
10.

Emmetem
2013-08-22 09:35
#5

#3 #4 Ni glömde Lekledaren ;)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Candy123
2013-08-22 10:26
#6

#5 glömde :) LEKLEDARE: Swadika (lämnar gärna över till någon annan) DELTAGARE: 1.Candy123 2.Sackum 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Mirinda
2013-08-25 14:31
#7

☀️Hej alla!

Hoppas sommaren varit skön. Det har min varit. Och när solen gassade blev det inte lika mycket tid för att sitta vid datorn. Men nu drar höstterminen igång i skolorna och snart blir kvällarna mörkare.

Då skulle det vara jätteroligt om vi kan leka igen.🙂

Som jag skrev i senaste lektråden så vill sajtledningen göra en liten genomgång av reglerna. Den är redan påbörjad. Sandra-B, som är varulvslekens initiativtagare och (tycker jag) obestridliga drottning (förlåt Abico - det var ett tag sen du var med :), är tillfrågad av mig för att vi tillsammans ska kunnna dra igång leken. Jag väntar på att vår Sajtvärd ska få tid att titta över de dokument hon arbetar på, med tydligare regler än i det som finns i den gamla regeltråden.

Det kommer inte att bli så stora förändringar; snarare en "återställare". För under den varulvsleks-intensiva våren uppstod det ett och annat frågetecken och bristen på lekledare blev skriande stor.

Beroende på hur snart leken kan starta, så finns det en möjlighet att jag kan ta rollen som lekledare. Men jag ska börja plugga retorik på halvfart nästa vecka och tror inte att det kommer att finnas tid och ork de första veckorna av terminen. Jag har inte pluggat på många år, så jag är väldigt ringrostig.

Fortsätt och skriv upp er på listan om ni har lust att leka!👍Men försök ha tålamod med oss i sajtledningen, för det finns mycket att göra bakom kulisserna för såväl oss Medarbetare som för vår värd Sandra.

Varma hälsningar

Mirinda

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-08-27 01:49
#8

ANMÄLNINGSLISTA TILL NÄSTA OMGÅNG AV LEKEN

Jag, Mirinda, kan tänka mig att leda nästa omgång, förutsatt att lekstarten blir förlagd minst en till två veckor fram i tiden. Före dess har jag lite väl mycket att stå i. 

LEKLEDARE:
Swadika (lämnar gärna över till någon annan)

DELTAGARE:

1.Candy123
2.Sackum


  1. 10.

Kopiera listan (ta med rubriken) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Swadika
2013-08-27 09:37
#9

#8, ta mer än gärna över platsen som lekledare :) Är osäker på om jag kommer hinna som lekledare i alla fall.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Svarttusch
2013-08-27 10:18
#10

ANMÄLNINGSLISTA TILL NÄSTA OMGÅNG AV LEKEN

Jag, Mirinda, kan tänka mig att leda nästa omgång, förutsatt att lekstarten blir förlagd minst en till två veckor fram i tiden. Före dess har jag lite väl mycket att stå i. 

LEKLEDARE: 
Swadika (lämnar gärna över till någon annan)

DELTAGARE:

1.Candy123 
2.Sackum 
3. svarttusch
4. 
5. 
6. 
7. 
8. 
9. 
10.

Kopiera listan (ta med rubriken) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Swadika
2013-08-27 10:20
#11

ANMÄLNINGSLISTA TILL NÄSTA OMGÅNG AV LEKEN

Jag, Mirinda, kan tänka mig att leda nästa omgång, förutsatt att lekstarten blir förlagd minst en till två veckor fram i tiden. Före dess har jag lite väl mycket att stå i. 

LEKLEDARE: 

DELTAGARE:

1.Candy123 
2.Sackum 
3. svarttusch
4. Swadika
5. 
6. 
7. 
8. 
9. 
10.

Kopiera listan (ta med rubriken) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sandra-B
2013-08-27 15:56
#12

Precis som Mirinda skriver i #7 så håller vi "bakom MiF" på att göra en genomgång av reglerna och så. Precis som hon säger är det inga stora förändringar på gång utan en återgång till "Varulvsleken à la MiF-style" om man kan säga så. Runt årsskiftet (om jag kommer ihåg rätt) blev det rätt många olika viljor och dragningar åt olika håll och då även lite mindre trevlig stämning, vilket är vad vi vill försöka återställa - så att Varulvsleken blir den roliga och avslappnande lek som den är tänkt att vara :-) Jag hoppas att många vill vara med och leka, men att ni samtidigt har tålamod att invänta att vi hinner ha den här genomgången av reglerna. Jag har, på grund av strul med dator eller rättare sagt internetuppkoppling, tyvärr inte varit aktiv sedan i maj (och innan dess var där också en inaktiv period av samma orsak). Detta gör att det är rätt mycket för mig att komma ifatt när det gäller sajtens administrativa arbete i övrigt och jag har gjort lite av en prioriteringslista som jag försöker ta mig genom så fort jag kan. Varulvsleken ligger rätt högt så det borde inte ta alltför lång tid. Jag vet dock inte hur mycket jag kommer att hinna och orka just nu, har en väldigt sjuk hund som kräver rätt mycket och det tär rejält att TS hand om honom och även denna ständiga oro, vilket gör att effektiviteten inte är riktigt på topp oavsett vad det gäller och övriga djur samt familj måste få sitt i första hand. Jag hoppas att ni alla som är taggade för att köra igång leken igen har förståelse och överseende med detta.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Elin-Li
2013-08-27 16:14
#13

ANMÄLNINGSLISTA TILL NÄSTA OMGÅNG AV LEKEN

Jag, Mirinda, kan tänka mig att leda nästa omgång, förutsatt att lekstarten blir förlagd minst en till två veckor fram i tiden. Före dess har jag lite väl mycket att stå i. 

LEKLEDARE: 

DELTAGARE:

1.Candy123 
2.Sackum 
3. svarttusch
4. Swadika
5. Elin-Li
6. 
7. 
8. 
9. 
10.

Kopiera listan (ta med rubriken) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

// Elin-li, 

Annons:
Mirinda
2013-09-02 14:46
#14

Hej alla som är sugna på att leka!

Nu är vi halvvägs till 10 anmälda deltagare. Vad kul att se både "gamla" och nya namn på listan!🙂

Jag kan säga att Sandra-B verkligen slitit för att hinna ifatt med det administrativa arbetet, som gör att den här sajten flyter på. Det har ju dessutom varit sommar med allt vad det innebär för oss "bakom kulisserna" på sajten. Vi har haft sommarlov och semestrar allihop. Men det har hela tiden funnits någon/några som läst trådarna på MiF och modererat så gott de hunnit med.

Jag är den nyaste medarbetaren i gänget. Så har vi också fått två medlemmar till, som just nu provar på medarbetarrollen. Det känns kul att det rör på sig. Själv har jag varit en doldis som medarbetarprao. Jag har funnits med i bakgrunden ett tag, men har bara skrivit inlägg i trådarna som Mirinda.

Mitt största engagemang var från början varulvsleken. Det är mig ni sett och hört mest av i varulvslekssammanhang, under de senaste lekomgångarna.

Jag vill gärna få igång leken snart. Men det kräver att flera saker funkar.

Först och främst; allra viktigast av allt är att tillräckligt många vill leka. Många deltagare som vill ha lite kul ihop i höst är vad vi behöver. Så kom igen ni som läser och tvekar!👍 Nybörjare har vi alla varit en gång.

Vi behöver en lekledare - det har vi - för jag kan leda leken.

För övrigt har det varit lite ont om lekledare under våren och försommaren. Några modiga har testat att leda. Det är ju så man lär sig. Jag har lärt ut lekledning till Candy 123 i början av sommaren (på BiF) och Emmetem ledde sist vi lekte här på MiF. Så det går framåt.

En 🌺 och ett stort tack till Emmetem och en smarrig tack- 🎂till Candy123 för att ni hjälpt till att hålla leken vid liv.Det är en förutsättning att det finns några som vill och kan leda. Då kan man turas om med det.

Den tredje förutsättningen för att vi ska dra igång nästa omgång; säsongens första, är att vår Sajtvärd Sandra tillsammans med oss andra i sajtledningen, avslutar genomgången av reglerna.

Det ska vara lätt att komma med och leka för första gången. Det låter betydligt krångligare än det är om man sätter sig och läser reglerna. Det vet alla vi som en gång hoppade med för första gången. När man väl deltar är det inte alls så svårt.

Man ska kunna välja hur mycket tid och kraft man lägger på leken. Som Sandra-B skrev i #12 ska varulvsleken vara rolig och avslappnande. 

Om vi kan få ihop en blandning av erfarna och oerfarna deltagare blir leken som bäst.

Ha tålamod ett tag till, ni som väntar på anmälningslistan! Tipsa gärna kompisar om att vi har en lekomgång på G! Och blir vi fler än 10 så blir det ännu roligare. Jag har lekt många gånger och har fastnat för leken av alla möjliga skäl. Mest för alla glada skratt vi delat.

Tack för ordet! Vi hörs snart igen.👋

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-09-04 15:58
#15

Nu lägger jag anmälningslistan sist i tråden. Om ni har frågor om leken skriv gärna här i tråden så ska jag svara så snart jag kan.

ANMÄLNINGSLISTA TILL NÄSTA OMGÅNG AV LEKEN

Jag, Mirinda, kan tänka mig att leda nästa omgång, förutsatt att lekstarten blir förlagd minst en vecka fram i tiden. Före dess har jag lite väl mycket att stå i. 

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

1.Candy123 
2.Sackum 
3. svarttusch
4. Swadika
5. Elin-Li
6. 
7. 
8. 
9. 
10.

Kopiera listan (ta med rubriken) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Chocopops
2013-09-05 14:27
#16

ANMÄLNINGSLISTA TILL NÄSTA OMGÅNG AV LEKEN

Jag, Mirinda, kan tänka mig att leda nästa omgång, förutsatt att lekstarten blir förlagd minst en vecka fram i tiden. Före dess har jag lite väl mycket att stå i. 

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

1.Candy123 
2.Sackum 
3. svarttusch
4. Swadika
5. Elin-Li
6. chocopops
7. 
8. 
9. 
10.

Kopiera listan (ta med rubriken) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Mirinda
2013-09-16 10:14
#17

Hej!👋

Nu börjar det bli hög tid att få lite fart på varulvsleken. Ni som tittar in och undrar saker; fråga här i tråden!

Leken är inte så svår som den kan verka när man läser de detaljerade reglerna. Jag har gjort en kortfattad lathund med det viktigaste om lekens gång. Den kommer jag att lägga in här i anmälningstråden i veckan, så får ni som inte lekt förut  se hur leken går till steg för steg.

Alla har varit nybörjare och lärt sig genom att leka med. Det är inte hela världen om det blir lite fel heller. Sånt löser vi. Man kan alltid PM:a lekledaren och fråga ifall man blir osäker. 

Vitsen med varulvsleken är att ha kul och skratta tillsammans.  🥳

Dessutom kan det bli riktigt spännande i denna laglek, där både taktik och magkänsla är av betydelse. Att vara snabb kan behövas ibland. Flexibilitet och fantasi är andra egenskaper som kan vara till glädje. Men också lugn och eftertänksamhet på rätt ställe i leken kan vara ett vinnande koncept.

Kort sagt; Alla kan vara med. Barn som vuxna, erfarna som nybörjare.🎈

Vi hjälps åt att hitta varulvar eller lura bybor. Det är genom sammanhållning man kan vinna, vare sig man är god bybo eller hungrig varulv.

Så skriv upp er på listan nu, vare sig ni lekt förr eller ej; testa en omgång!👍

ANMÄLNINGSLISTA TILL NÄSTA OMGÅNG AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

1.Candy123 
2.Sackum 
3. svarttusch
4. Swadika
5. Elin-Li
6. chocopops
7. 
8. 
9. 
10.

Kopiera listan (ta med rubriken) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lurvas11
2013-09-16 19:53
#18

Vilka roller är det som kommer vara med? 🙂

Hälsningar Lurvas11Glad

ivrigs
2013-09-17 09:43
#19

ANMÄLNINGSLISTA TILL NÄSTA OMGÅNG AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

1.Candy123 
2.Sackum 
3. svarttusch
4. Swadika
5. Elin-Li
6. chocopops
7. Ivrigs
8. 
9. 
10.

Kopiera listan (ta med rubriken) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Mirinda
2013-09-17 21:43
#20

#18 Det har jag inte bestämt ännu. Först ska vi få ihop tillräckligt med deltagare. Finns det önskemål om specialroller förutom de vanliga?

#19 Hej Ivrigs! Kul att se dig!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
chokladtassen
2013-09-17 22:03
#21

ANMÄLNINGSLISTA TILL NÄSTA OMGÅNG AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

1.Candy123 
2.Sackum 
3. svarttusch
4. Swadika
5. Elin-Li
6. chocopops
7. Ivrigs
8. chokladtassen
9. 
10.

Kopiera listan (ta med rubriken) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

hoppas jag kommer ha tid

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

Mirinda
2013-09-17 22:36
#22

Nu börjar det närma sig 10 deltagare.🙂 Ju fler som vill vara med, ju roligare blir det. Det får gärna bli fler. 10 är bara minimiantalet för att leken ska fungera bra.

Till er som har funderingar på om ni har tid kan jag säga att ni kommer ha gott om tid på er mellan deadlines. Lekens natt kommer att vara c:a ett IRL-dygn. Den deadline behöver bara deltagare med en specialroll passa. Lekens dag kommer att vara c:a två IRL-dygn. Detta innebär att ni kommer att ha god tid på er, särskilt om er roll är vanlig bybo. Jag kommer att lägga deadline rätt så sent, för att alla ska hinna in i tråden och skriva/rösta. Det går alldeles utmärkt att rösta långt före deadline om man inte kan vara vid datorn strax innan. Man kan ju också ändra sig, ända fram till deadline.

Det viktigaste är att hänga med och läsa i tråden. Minst en gång per dygn rekommenderar Sandra-B att man är skriver något i lektråden. Det där beror alldeles på vilken spelstil man har och hur mycket tid och engagemang man vill/kan lägga ner på leken. Det ska inte kännas betungande och stressigt (förutom den oliiidliga spänningen innan uppdateringen förstås😉). Detta är en lek, bara en kul lek. Det är inte SM i något. Inte blodigt allvar utan bara på skoj.😜

Jag återkommer inom kort med lathunden. Den kan underlätta för er som aldrig lekt varulvsleken förut och även ni som funderar på att hoppa med. I lathunden står det viktigaste för att komma igång och leka.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lurvas11
2013-09-18 06:49
#23

#20 Jag tycker det är roligast att köra med ängel, siare o varulvsdemon och kanske någon mer roll. Jag tycker de är roligast när de inte är allt för många special roller :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Mirinda
2013-09-18 22:42
#24

#23 Eftersom det är första gången på länge som vi ska leka och vi har nya namn på listan, så är det kanske bäst att börja med bara grundrollerna:

Siaren och ängeln på de goda bybornas sida och naturligtvis varulvsdemonen i "de lurvigas" lag.

Då får alla värma upp sig lite. Sen är ju det roliga med leken (tycker jag personligen) att försöka hitta sina goda bybo-kompisar i lektråden utan att varulvarna förstår vilka som är ängel och siare. Och för varulvarna går det ju ut på att låtsas vara så goda och oskyldiga de bara kan.

Förr eller senare så råkar ju någon avslöja sig. Frågan är bara vem som genomskådar vem först. Och inte att förglömma: Vem får med sig vem när det ska röstas? Och vilka skrattar bäst och sist när leken är över? Jag skrattade nog mest de gånger jag blivit grundlurad (även om jag ibland småfräste för mig själv på vägen dit).

Att bara ta med grundrollerna första gången blir en bra mjukstart för mig som lekledare också. Ju fler specialroller man har, ju mer blir det att hålla reda på för såväl deltagare som för lekledaren. Även om man har en vanlig bybo-roll, bör man ju ha ett hum om vad de med specialrollerna har att bidra med.

Vi hörs snart!👋

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lurvas11
2013-09-19 06:54
#25

#24 Okej 🙂

-------------------

ANMÄLNINGSLISTA TILL NÄSTA OMGÅNG AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

1.Candy123 
2.Sackum 
3. svarttusch
4. Swadika
5. Elin-Li
6. chocopops
7. Ivrigs
8. chokladtassen
9. Lurvas11
10.

Kopiera listan (ta med rubriken) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Hälsningar Lurvas11Glad

Mirinda
2013-09-19 12:44
#26

Nu börjar nedräkningen… Nu behövs bara någon eller några lekkompisar till som vill följa med till fantasins och myternas outforskade trakter. När deltagarna har samlats kan vi starta resan till en by långt härifrån.

Blir din roll god eller ond? - Ja, olika faller lekledarens lotter.

Följ med oss till en tid och en plats där sagoväsen ännu trampade vår jord! Visst tvivlar många på att de finns: "Varulvar, änglar och demoner, vad snackar ni om?"

Det får du se om du hänger med.😎

ANMÄLNINGSLISTA TILL NÄSTA OMGÅNG AV VARULVSLEKEN 

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

  1. Candy123
  2. Sackum
  3. svarttusch
  4. Swadika
  5. Elin-Li
  6. chocopops
  7. Ivrigs
  8. chokladtassen
  9. Lurvas11

Kopiera listan (ta med rubriken) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Snart, mina tålmodiga deltagare, kan vi börja. Tack, ni som står överst på listan, för att ni orkat vänta så länge!🌺 Sprid ut bland era kompisar att höstens mest spännande tidsfördriv snart drar i gång! 

Alla är välkomna att hänga med!👍

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Emmetem
2013-09-19 14:33
#27

ANMÄLNINGSLISTA TILL NÄSTA OMGÅNG AV VARULVSLEKEN 

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

  1. Candy123

  2. Sackum

  3. svarttusch

  4. Swadika

  5. Elin-Li

  6. chocopops

  7. Ivrigs

  8. chokladtassen

  9. Lurvas11

  10. Emmetem

Kopiera listan (ta med rubriken) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Annons:
lizzie20
2013-09-19 15:49
#28

ANMÄLNINGSLISTA TILL NÄSTA OMGÅNG AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Mirinda DELTAGARE: 1. Candy123 2. Sackum 3. svarttusch 4. Swadika 5. Elin-Li 6. chocopops 7. Ivrigs 8. chokladtassen 9. Lurvas11 10. Emmetem 11. lizzie20 12. Kopiera listan (ta med rubriken) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

//Lisa :)

Gogrisen
2013-09-20 16:24
#29

ANMÄLNINGSLISTA TILL NÄSTA OMGÅNG AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

1. Candy123
2. Sackum
3. svarttusch
4. Swadika
5. Elin-Li
6. chocopops
7. Ivrigs
8. chokladtassen
9. Lurvas11
10. Emmetem
11. lizzie20
12.Gogrisen

13.

14.

Kopiera listan (ta med rubriken) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

                      Hund Animals are all you need.Katt

Mirinda
2013-09-20 17:02
#30

Vad kul att se att listan fyllts på!🙂 

Vad tror ni om att börja på söndag 22/9?

Det ger alla lite tid att läsa sina roll PM och hinna ställa frågor om några uppstår. Eller är det någon som tycker att det är för kort om tid?

Nu klistrar jag in lathunden i nästa inlägg (p g a den nya textsorleken känns det bättre att ha den i ett separat inlägg).

Jag ska se om det går att gå via word och göra texten mindre. Är rädd att den inte blir så lättöverskådlig med jättebokstäverna man nu ser i de redan publicerade inläggen (i a f i min dator).

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-09-20 18:31
#31

LATHUND - SÅ HÄR LEKER MAN VARULVSLEKEN

1. Alla får sin roll i ett PM

2. Läs introt i # 1! Här får ni också veta vad som ska hända och den första deadlinetiden.

3. Skriv i tråden! Du kan hitta på en person i byn som du låtsas vara om du vill.

4. Först är det natt.

Då väljer varulvarna ett offer bland byborna. De får skriva PM eller någon annan sorts interna meddelanden (via e-post eller MSN t ex) till varandra för att komma överens om vem de vill ta.

Ängeln väljer någon att skydda. Siaren väljer vem den vill sia (frågar vilken roll en av de andra har).

Alla deltagare med specialroller ska PM:a sina val till lekledaren innan deadline.

5. Deadline. Tiden för deadline står alltid i den senaste uppdateringstexten.

6. Lekledaren uppdaterar. Då får ni veta vem som dött. Den personen är ute ur leken. Har ängeln skyddat den person som varulvarna tänker ta, så dör ingen.

7. Det blir dag

Under lekdagen (som jag brukar låta vara c:a två verkliga dygn) diskuterar byborna vad som hänt och vem/vilka som kan vara varulv. Varulvarna deltar i diskussionen och låtsas vara goda bybor.

8. Röstning i lektråden om vem som ska lynchas. Man skriver namnet med fetstil. Röstar man med en telefon skriver man ***namnet***.

t ex: Jag röstar på Mirinda eller ***Mirinda***

Rösterna måste vara inne före deadline. Man får ändra sin röst ända fram till deadline. Obs! Namnet ska skrivas på sättet som beskrivs här ovan, för att ändringen ska gälla.

9. Deadline

10. Uppdatering. Och sen blir det natt igen.

De viktigaste reglerna

Alla roller är hemliga. Bara varulvarna får veta om varandra.

Byborna får inte prata med varandra utanför lektråden. (all kontakt via mail, telefon eller annat är fusk.)

Efter två missade röstningar i rad blir man diskad (borttagen ur leken). Om man ska resa bort eller inte kan rösta av annat skäl kan man PM:a lekledaren och berätta i förväg. Då blir man inte diskad.

Demonen får inte berätta för de andra varulvarna att den är demon.

Rollerna - alla roller utom varulvar + demon är goda

Bybor - alla goda kallas bybor när man pratar om den goda och den onda sidan i leken. De som inte har en specialroll ska bara delta i diskussionerna och röstningarna. Alla goda hjälps åt att jaga varulvarna.

Siare - får varje natt fråga (i PM till lekledaren) vilken roll en annan deltagare har. Svar i PM.

Ängel - ska skydda någon varje natt (PM till lekledaren).

Varulvar + Varulvsdemon - Varulvarna ska försöka äta upp alla bybor och låtsas vara goda i lektråden.

När demonen dör får den deltagaren utse en ny varulv. ( via PM till lekledaren.)

Den nya "förvandlade" varulven (om det blir någon i lekomgången) får PM från lekledaren och ska sen kämpa på varulvarnas sida tills leken är slut. Ska PM:a till övriga varulvar när den fått veta sin nya roll.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lurvas11
2013-09-20 20:15
#32

Jag tycker att de blir bra på söndag :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Svarttusch
2013-09-20 20:30
#33

jag håller med Lurvas11 :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

lizzie20
2013-09-20 21:03
#34

Söndag blir bra ;)

//Lisa :)

Annons:
Candy123
2013-09-20 21:09
#35

Söndag låter toppen :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

chokladtassen
2013-09-21 11:01
#36

Attans, jag kommer inte kunna vara med 😕

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

Mirinda
2013-09-21 14:02
#37

#36 Är det fel dag att starta på för dig chokladtassen?

Skicka mig ett PM, så kanske vi kan ordna det!

Man måste ju inte passa tiden vid datorn första dagen; alltså när vi startar. Den första deadline kommer att vara rätt sent på måndag kväll. Före dess är det inte tvunget att ens vara hemma vid datorn om man har något som hindrar. De som kan kommer att sätta igång och skriva i lektråden under söndagskvällen. Men det är att läsa i tråden och hänga med som är viktigast mellan deadlines.

Om man får en specialroll är varje deadline viktig. Om man är vanlig bybo är det bara röstningsdeadlines som ska passas. De kommer att infalla ungefär vart tredje dygn.

Leken roligare ju fler som är riktigt aktiva i tråden.🥳 Det är ni och er fantasi och samarbetsförmåga som skapar leken. Jag leder er bara. Sen är det upp till var och en hur ofta man skriver, hur långt eller kort man skriver och till vilka man skriver vad i vår påhittade by.

Det finns olika stilar. Vi människor är ju olika när vi uttrycker oss. En del får in mycket i några få ord. Andra (som babbeltanten här😉) kan breda ut oss ordentligt, ifall vi är på det humöret. Ni vet väl hur olika det är IRL?

Alla kan vara med. Hur mycket bestämmer ni själva. Allt går att diskutera och lösa om ni tillfälligt blir upptagna och riskerar att missa en deadline eller två. Skriv ett PM till mig om ni undrar. Varulvarna bör så klart meddela varandra om de inte kan vara med och diskutera vem de ska välja att ta vid nästa leknatts deadline.

Om någon kommer att vara AFK (away from keyboard=borta från datorn/smarta telefonen) i mer än tre dygn - då fungerar det inte. I så fall kanske den personen ska vänta med att delta till en omgång längre fram, när den har mer tid och möjlighet.

En gång per dygn är väl ett minimum att titta in och skriva en rad i lektråden om man ska kunna undvika att bli utröstad p g a passivt = "misstänkt" beteende. Det är i alla fall en erfarenhet vi gjort tidigare.

Om man ska resa bort eller inte kan vara med i röstningsdiskussion och röstning kan det vara smart att meddela det i de andra deltagarna.

Då skriver man ett kort meddelande i lektråden med kursiverad stil (betyder att man kliver ur sin roll en stund) om saken, så att ingen kan anklaga en för att "gömma sig".

Man ska alltid meddela lekledaren om man kommer att vara borta från röstningsdeadline två ggr i rad, eftersom att man blir diskad annars.

Jag hoppas att ni har en riktigt skön och avkopplande helg!

☀️Livet IRL är alltid viktigare än varulvsleken!☀️

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-09-21 14:42
#38

Hej!

**Klockan 12.00 i morgon söndag 22 september är sista tiden att anmäla sig till leken.
**

Lathund med kortfattad lekbeskrivning finns här: http://marsvin.ifokus.se/discussions/52151f8fce12c458a5000e90-varulvsleken-4-fragor-och-anmalningar?discussions-1#31

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.1 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

1. Candy123 2. Sackum 3. svarttusch 4. Swadika 5. Elin-Li 6. chocopops 7. Ivrigs 8. chokladtassen 9. Lurvas11 10. Emmetem 11. lizzie20 12.Gogrisen.

13.

14.

15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Nu börjar nedräkningen!⏰

Ni som anmält er får ett PM med er roll (jag gör lottningen) under senare delen av söndagen - troligen framåt kvällen. Jag startar en lektråd och skriver en introduktionstext och sen kan leken börja.👍

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lurvas11
2013-09-21 15:33
#39

Toppen!👍

Hälsningar Lurvas11Glad

Sandra-B
2013-09-21 18:07
#40

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.1 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Mirinda DELTAGARE: 1. Candy123 2. Sackum 3. svarttusch 4. Swadika 5. Elin-Li 6. chocopops 7. Ivrigs 8. chokladtassen 9. Lurvas11 10. Emmetem 11. lizzie20 12.Gogrisen. 13. Sandra-B 14. 15. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Mirinda
2013-09-21 19:56
#41

Nu börjar det att dra ihop sig. Och vilket startfält…

Ja, några av er har ju lekt med varandra förut, så ni vet redan att ni är i gott sällskap. Men de som redan kan leken ska inte vara för säkra på varifrån det svåraste motståndet kan komma. Vi har några alldeles nya med också och de leker inte efter någon välbeprövad metod. De hittar på alldeles egna metoder och är väldigt oförutsägbara.

Det här kommer att bli superspännande.

Berätta gärna för en kompis eller två att det fortfarande går att anmäla sig till leken.Glad

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Mirinda
2013-09-21 19:58
#42

**Klockan 12.00 i morgon söndag 22 september är sista tiden att anmäla sig till leken.
**

Lathund med kortfattad lekbeskrivning finns här: http://marsvin.ifokus.se/discussions/52151f8fce12c458a5000e90-varulvsleken-4-fragor-och-anmalningar?discussions-1#31

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.1 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

1. Candy123 2. Sackum 3. svarttusch 4. Swadika 5. Elin-Li 6. chocopops 7. Ivrigs 8. chokladtassen 9. Lurvas11 10. Emmetem 11. lizzie20 12.Gogrisen.

13. Sandra-B

14.

15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Nu börjar nedräkningen!Väckarklocka

Ni som anmält er får ett PM med er roll (jag gör lottningen) under senare delen av söndagen - troligen framåt kvällen. Jag startar en lektråd och skriver en introduktionstext och sen kan leken börja.Tummen upp

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-09-22 13:09
#43

Hej alla varulvslekare!

Nu kommer jag att göra en lottning. Chokladtassen har dragit tillbaka sin anmälan, så ni kommer att bli 12 deltagare i leken.

Det kommer att ta ganska lång tid, för jag har en del att fixa med här hemma också. Men håll utkik efter lektråden! Den kommer att heta Varulvsleken 4.1.

Var och en av er kommer att få ett PM med er roll. Ni har möjlighet att PM:a mig och ställa frågor om något är oklart kring er egen roll eller om det är något annat ni inte vill diskutera öppet här. Det gäller ju att hålla sin roll hemlig, utom de tre varulvarna (varav en demon) som ska PM:a varandra.

Allmänna frågor om leken är det jättebra om ni ställer här, för då får ju alla som eventuellt undrar över samma sak svar.

Överst i lektråden kommer lathunden att finnas. De detaljerade reglerna (gamla versionen) finns överst här i tråden. Den nya versionen av reglerna kommer att publiceras, när vi bakom sajten är helt klara med det.  Det är korrekturläsningen och en sista kontroll av att vi inte missat något, som eventuellt var oklart i den gamla versionen.

När intro-texten i lektråden är publicerad i inlägg #1, så är leken igång. Flytta in i byn och skriv som om ni befinner er i den miljö som beskrivs i Intro-texten!

En sista sak bara: Leknatt är inte samma sak som en verklig (IRL-natt) och lekdagen kan pågå ett par IRL-dygn. När det är natt respektive dag i leken står i uppdateringstexterna, som det kan vara lönsamt att läsa extra noga.

Ha en skön söndag!👋

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-09-22 16:33
#44

Hej!

Dåliga nyheter: Min stationära dator fick ett anfall när jag just börjat PM:a rollerna till er och det började låta väldigt konstigt i "burken". Den behöver göra ett besök hos dator-fixaren som en gång monterade ihop den med såväl hårdvara som mjukvara. Min dator är antagligen döende. Det är i nuläget oklart när detta data-doktor-besök kan bli av.

Goda nyheter: Jag har fått låna en laptop. Den kan jag ha tillgång till ikväll och även senare i veckan. Tyvärr inte alltid, men ägaren är snäll så vi kan köra varulvsleken som planerat.

Om jag måste avvakta med en uppdatering bör jag kunna meddela er via familjens androidtelefon. Jag klarar dock inte av att skriva många meningar i taget på den. Så uppdateringarna måste jag skriva på laptopen.

Jag är rätt tafflig på detta tangentbord. Bland annat hoppar markören plötsligt iväg och det jag skriver hamnar fel. Nu får man betala priset för att man suttit och surfat på en dator som borde stått på museum.🥵

Jag hoppas att ni har tålamod med mig ikväll.

Hälsar lekledaren som funderar på att söka extraknäck som installation på Tantmuseumet utanför Sveg.😉

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-09-27 10:34
#45

Hej alla varulvslekare!👋

Här i frågetråden är det väldigt tyst sedan leken började. Det tolkar jag som om ni är på banan allihop. Eller?

Är det någon som är osäker på något, så fråga hellre en gång för mycket än en gång för lite! Allmänna frågor här och frågor om er roll, eller annat, som riskerar att avslöja hemligheter i PM till mig.

Jag vill göra er lite extra uppmärksamma på att nästa deadline är i morgon lördag 28/9 kl 16.00.

Att jag lagt deadline på eftermiddagen har flera skäl. Dels har vi som leklett på MiF gjort den erfarenheten att många av våra äldre tonåringar och singelvuxna ofta är ute på fredag och lördag kväll och gör något roligare än att lyncha ihjäl folk vid datorn. Så uppslutningen i diskussioner och röstningar fredag- och lördagkvällar har varit lite dålig. Det är lätt gjort att missa deadline om man har fullt upp IRL.

Alla har olika tider och vanor. Ligger deadline väldigt sent på kvällen kan skolbarn (som behöver lägga sig tidigt) och kvällströtta få svårigheter när det ska lynchas. Ligger deadline å andra sidan tidigt på kvällen drabbas föräldrar med snärjiga kvällsrutiner. De kan behöva natta barn, vara läxstöd eller vill helt enkelt hinna umgås med familjen just de där tidiga kvällstimmarna. Även de som jobbar eller pluggar på kvällar får problem med tidig kvällsdeadline.

Att ha deadline på lördag eftermiddag har funkat bra förut. Så nu prövar vi det. Det har även den fördelen att nästa deadline (nattvarianten) kommer att hamna kl 16.00 på söndag eftermiddag. Det innebär att nästa lynchningsdiskussion kan börja på söndag kväll, då det brukar vara många som är aktiva i MiF´s trådar i allmänhet och i varulvsleken i synnerhet.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-09-29 01:37
#46

Nu har det tråkiga inträffat att två deltagare lämnat leken: Elin-Li och Swadika. Deras roller kommer att tas över av deltagare som redan blivit uppätna eller lynchade.

Den första som blev erbjuden att ta över en roll var Lurvas11, eftersom hennes roll var det första "offret"  i leken (åts upp natt 1). Lurvas11 har tackat ja och är alltså med i leken igen.

Den andra som erbjuds att ta över en roll är Sackum, vars roll var det andra "offret" (lynchades dag 1) . Jag väntar på svar från Sackum.

Om Sackum skulle tacka nej går erbjudandet vidare till Emmetem, vars roll blev det tredje offret (åts upp natt 2).

Om gången i detta står att läsa i Lathunden som innehåller de viktigaste reglerna.

Jag återkommer med en uppdaterad deltagarlista i lektråden så fort jag kan ge besked om vem som övertar Swadikas roll.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Sandra-B
2013-10-09 22:51
#47

Nu är snart omgång 4.1 färdig.

Vem vill vara med och leka i omgång 4.2?

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: 

Sandra-B (om ingen annan vill)

DELTAGARE:

01. (Sandra-B - om någon annan vill vara lekledare)

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Svarttusch
2013-10-09 22:55
#48

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: 

Sandra-B (om ingen annan vill)

DELTAGARE:

01. (Sandra-B - om någon annan vill vara lekledare)
02. Svarttusch

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Annons:
Emmetem
2013-10-10 09:19
#49

Kan inte låta bli! Så svårt att hålla sig ifrån leken🤪**

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN**

LEKLEDARE: 

Sandra-B (om ingen annan vill)

DELTAGARE:

01. (Sandra-B - om någon annan vill vara lekledare)
02. Svarttusch
03. Emmetem

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Candy123
2013-10-10 10:47
#50

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Sandra-B (om ingen annan vill) DELTAGARE: 01. (Sandra-B - om någon annan vill vara lekledare) 02. Svarttusch 03. Emmetem 04. Candy123 05. 06. 07. 08. 09. 10. 11. 12. 13. 14. 15. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Mirinda
2013-10-10 13:31
#51

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

Sandra-B (om ingen annan vill)

DELTAGARE:

01. (Sandra-B - om någon annan vill vara lekledare)
02. Svarttusch
03. Emmetem
04. Candy123
05. Mirinda


  1. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Onyxia
2013-10-10 13:40
#52

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

Sandra-B (om ingen annan vill)

DELTAGARE:

01. (Sandra-B - om någon annan vill vara lekledare)
02. Svarttusch
03. Emmetem
04. Candy123
05. Mirinda
06. Onyxia


    1. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

Binajis
2013-10-10 13:50
#53

Jag är osäker på om jag kommer ha tid. Just nu ser det lovande ut men jag kan inte veta säkert. Men jag gör gärna ett försök ändå! :)

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

Sandra-B (om ingen annan vill)

DELTAGARE:

01. (Sandra-B - om någon annan vill vara lekledare)
02. Svarttusch
03. Emmetem
04. Candy123
05. Mirinda
06. Onyxia
07. Binajis


  1. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Swadika
2013-10-10 17:18
#54

Jag hoppas verkligen jag har tid denna gång, förra gången föll jag ut men nu jobbar jag inte längre så nu hoppas jag att jag kan vara med :D

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

Sandra-B (om ingen annan vill)

DELTAGARE:

01. (Sandra-B - om någon annan vill vara lekledare) 
02. Svarttusch 
03. Emmetem 
04. Candy123 
05. Mirinda
06. Onyxia
07. Binajis
08. Swadika 
09. 
10. 
11. 
12. 
13. 
14. 
15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Chocopops
2013-10-10 17:30
#55

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Sandra-B (om ingen annan vill) DELTAGARE: 01. (Sandra-B - om någon annan vill vara lekledare) 02. Svarttusch 03. Emmetem 04. Candy123 05. Mirinda 06. Onyxia 07. Binajis 08. Swadika 09. Chocopops 10. 11. 12. 13. 14. 15. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Mirinda
2013-10-11 22:18
#56

Vad kul att så många anmält sig!🙂

Nu behöver vi bara några deltagare till. Den pågående omgången är snart slut, så jag tror att vi kan börja omgång 4.2 väldigt snart.

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

Sandra-B (om ingen annan vill)

DELTAGARE:

01. (Sandra-B - om någon annan vill vara lekledare)
02. Svarttusch
03. Emmetem
04. Candy123
05. Mirinda
06. Onyxia
07. Binajis
08. Swadika
09. Chocopops


  1. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Toffsen
2013-10-13 20:46
#57

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Sandra-B (om ingen annan vill) DELTAGARE: 01. (Sandra-B - om någon annan vill vara lekledare) 02. Svarttusch 03. Emmetem 04. Candy123 05. Mirinda 06. Onyxia 07. Binajis 08. Swadika 09. Chocopops 10. Toffsen 11. 12. 13. 14. 15. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn! Medarbetare på Marsvin i Fokus

Binajis
2013-10-13 21:32
#58

Hej alla glada! Måste bara få komma med en reflektion över den senaste omgången i leken. Det var väldigt mycket aktivitet tyckte jag, många körde på en story och det var fin sammanhållning… förutom vid lynchning!! Då det är som viktigast. Jag tror att ska man vara med, måste man fundera på om man har tid och engagemang att sätta sig in i leken lite och delta vid lynchningarna. Komma med funderingar osv, för att skapa lite action. Iaf jag upplevde att leken gick i stå under perioder. Sedan blev någon lynchad eller uppäten och vips var det lite aktivitet igen en liten stund innan det blev dags för beslut igen. Är det någon som hänger med i hur jag menar? Är taggad på att spela men skulle tycka det vore skönt om fler ville "ge gärnet". Annars kommer jag tamejsjutton sticka ut vare sig jag är god eller ond :P 

Alla har sin spelstil och jag menar inte att man nödvändigtvis måste skriva km-långa inlägg eller så, men bara att man är lite mer engagerad och inte bara följer strömmen vid röstning och så. Kanske inbillar jag mig, men min uppfattning är att man följer strömmen om man inte har tid eller intresse att sätta sig in mer. OBS! Inte kritik - bara en tanke för att få igång spelet lite. Det blir roligare för alla I think :)

Så… lämna mig nu inte här ute helt själv. Please, någon förstår mig väl? 😊

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Mirinda
2013-10-13 22:37
#59

#58 Självklart förstår jag dig och jag håller med. Du kommer inte att vara ensam om att sticka ut. Jag brukar oftast skriva rätt mycket i lektråden.

Jag gillar när det är fart i lektråden och mycket diskussioner. Precis som du säger behöver man inte skriva jättelånga inlägg. Det viktiga är att hänga med och skriva något då och då, annars vågar ju till slut ingen skriva, av rädsla för att sticka ut och dra på sig för mycket uppmärksamhet.

Det jag saknade lite i förra omgången var att inte alla motiverade sina val vid röstningarna och så blev det en lite trist tendens att alla som försökte peka ut någon och drev på råkade illa ut. Det gjorde naturligtvis att att alla blev mer och mer försiktiga. Ingen vill ju bli nästa offer.

Men jag kan förstå att inte alla har samma engagemang. Ibland hinner man bara inte delta så aktivt i diskussionerna. Jag tror också att det är lite trögt så här i början, eftersom vi inte har spelat på länge. Börjar några vara mer aktiva så tror jag att det sprider sig.

Nu hoppas jag att några till anmäler sig snart, så vi kan börja nästa omgång. Jag är så leksugen.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Elin-Li
2013-10-14 14:49
#60

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Sandra-B (om ingen annan vill) DELTAGARE: 01. (Sandra-B - om någon annan vill vara lekledare) 02. Svarttusch 03. Emmetem 04. Candy123 05. Mirinda 06. Onyxia 07. Binajis 08. Swadika 09. Chocopops 10. Toffsen 11. Elin-Li 12. 13. 14. 15. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv ditt namn!

// Elin-li, 

Frida B
2013-10-14 17:26
#61

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Sandra-B (om ingen annan vill) DELTAGARE: 01. (Sandra-B - om någon annan vill vara lekledare) 02. Svarttusch 03. Emmetem 04. Candy123 05. Mirinda 06. Onyxia 07. Binajis 08. Swadika 09. Chocopops 10. Toffsen 11. Elin-Li 12. MelvinMimmiLufsen 13. 14. 15. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv ditt namn! Nu var det länge sedan jag var med, men ska försöka så gott jag kan… :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sandra-B
2013-10-14 18:55
#62

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Sandra-B DELTAGARE: 01. Svarttusch 02. Emmetem 03. Candy123 04. Mirinda 05. Onyxia 06. Binajis 07. Swadika 08. Chocopops 09. Toffsen 10. Elin-Li 11. MelvinMimmiLufsen 12. 13. 14. 15. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv ditt namn! Nu är vi tillräckligt många för att köra igång den här omgången! Antingen startar vi imorgon eller så startar vi på fredag (jag hinner inte fixa det på onsdag och torsdag, framför allt så hinner jag inte med en uppdatering på torsdag då jag är borta mer eller mindre hela dagen och kvällen). Vilket tycker ni blir bäst? Blir lite mer tid för fler att anmäla sig om vi väntar tills fredag, å andra sidan är säkert flera av er taggade att köra igång så snart som möjligt :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Annons:
Frida B
2013-10-14 19:38
#63

Tycker vi kör igång på Fredag!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mirinda
2013-10-14 20:43
#64

Fredag låter bra.

Kanske någon av er har en kompis som skulle tycka att leken är kul? Uppmuntra gärna de ni känner att anmäla sig! En del tror att det är så mycket svårare att delta än det är.

Ju fler vi blir ju roligare är det.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Sandra-B
2013-10-15 10:58
#65

Då blir det så att jag startar upp leken och skickar ut rollerna under fredagkväll. DEADLINE FREDAG KLOCKAN 17:00. Kom igen och anmäl er nu då, ni som inte gjort det än. Hade varit kul att se lite nytt folk också så var inte rädda att kom med - det är kul! :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Lurvas11
2013-10-15 19:17
#66

Haha jag kan inte låta bli att anmäla mig 😃

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

Sandra-B

DELTAGARE:

01. Svarttusch 
02. Emmetem 
03. Candy123 
04. Mirinda 
05. Onyxia 
06. Binajis 
07. Swadika 
08. Chocopops 
09. Toffsen 
10. Elin-Li 
11. MelvinMimmiLufsen 
12. Lurvas11
13. 
14. 
15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv ditt namn!

Hälsningar Lurvas11Glad

[[tjattehonung]]
2013-10-16 19:14
#67

Kan man fortfarande anmäla sig? Jag vet inte om jag kan logga in varje dag men jag får väl försöka. ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Sandra-B DELTAGARE: 01. Svarttusch 02. Emmetem 03. Candy123 04. Mirinda 05. Onyxia 06. Binajis 07. Swadika 08. Chocopops 09. Toffsen 10. Elin-Li 11. MelvinMimmiLufsen 12. Lurvas11 13.Tjattehonung 14. 15. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv ditt namn!

Sandra-B
2013-10-16 20:57
#68

#67 Absolut! Deadline att anmäla sig är på fredag klockan 17:00 och någon gång därefter startar jag upp leken och skickar ut rollerna. Det är viktigt att man försöker att logga in och vara delaktig varje dag. Om man är inaktiv för länge (normalt brukar det vara två dygn) eller om man missar att delta i två röstningar (i rad) så blir man borttagen ut leken. Om man däremot vet med sig sedan tidigare att man kommer att vara inaktiv så kan man meddela lekledaren detta via PM - innan man är borta - och då kan man få fortsätta i leken. Med andra ord så är aktiviteten i leken väldigt viktig, så det är jättebra om du försöker att vara delaktig i tråden åtminstone en gång per dag.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Sandra-B
2013-10-16 20:59
#69

Tycker ni att det känns lagom att generellt ha deadline vid 21:00? Tidsschemat ser ut så här den här omgången: Fredagen den 18/10 klockan 17:00 - deadline för anmälning; senare under kvällen startas leken upp och rollerna skickas ut. Söndagen den 20/10 (klockan 21:00?) - deadline för natten (specialrollerna ska ha PMat mig sina respektive val). Tisdagen den 22/10 (klockan 21:00?) - deadline för dagen (röstningen ska vara klar) Onsdagen den 23/10 (klockan 21:00?) - deadline för natten Fredagen den 25/10 (klockan 21:00?) - deadline för dagen Söndagen den 27/10 (klockan 21:00?) - deadline för natten Tisdagen den 29/10 (klockan 21:00?) - deadline för dagen Onsdagen den 30/10 (klockan 21:00?) - deadline för natten Fredagen den 1/11 (klockan 21:00?) - deadline för dagen Söndagen den 3/11 (klockan 21:00?) - deadline för natten Och så vidare… Det vill säga deadline för natten på söndagar och onsdagar samt deadline för dagen på tisdagar och fredagar - åtminstone de första veckorna. Detta dels för att det blir lite lättare att komma ihåg för de som deltar, fels för att aktiviteten i leken är lite sämre på helgerna men framförallt för att jag själv är uppdragen varje torsdag och ett par lördagar nu och därför inte vill ha någon deadline liggande dessa dagar - för jag vet att uppdateringen kommer att bli väldigt försenad och få kan deadline istället vara senare. När det är färre deltagare kvar så kommer jag troligtvis att minska tiden mellan, så att det blir deadline oftare. Men så här i början blir det längre perioder så att alla verkligen ska få möjlighet att hinna delta och aktiviteten förhoppningsvis ska komma igång.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Annons:
[[tjattehonung]]
2013-10-17 15:35
#70

Ska försöka vara så aktiv jag kan, det borde gå alla dagar

Ssjostedt
2013-10-17 16:44
#71

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.2 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

Sandra-B

DELTAGARE:

01. Svarttusch
02. Emmetem
03. Candy123
04. Mirinda
05. Onyxia
06. Binajis
07. Swadika
08. Chocopops
09. Toffsen
10. Elin-Li
11. MelvinMimmiLufsen
12. Lurvas11
13.Tjattehonung
14. Ssjostedt
15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv ditt namn!

Sandra-B
2013-10-18 21:08
#72

Nu startar jag snart leken, ska bara duscha, mata marsvinen och lite så innan jag startar datorn. Håll utkik i era inboxar om ungefär en timme eller två! ;-p

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Sandra-B
2013-10-19 00:38
#73

Nu (äntligen!) är lektråden uppstartad och alla rollerna utskickade.

Har du inte fått ett PM med en roll (samt bland annat lite kort information om din roll) trots att du har anmält dig - hör i så fall av dig till mig.

Lektråden för Varulvsleken omgång 4.2 hittas här.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Swadika
2013-10-22 22:26
#74

Är det så att vi bara har en dag mellan? Eller är det bara nu i början? Blev tyvärr helt upptagen idag men hade sett fel och trodde inte lynchningen var förs imorgon så tänkte att det inte spelade någon roll :) Haha så fel jag hade ;)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Mirinda
2013-10-22 23:19
#75

#74 Hej Swadika! Om du rullar tillbaka till #69 så kan du läsa schemat som Sandra skrev där.

Det kan ju vara så att man inte kan vara vid dator eller använda smartphone alldeles innan röstningen. Då är det bättre att lägga en slumpröst tidigt än att inte rösta alls. För man kan ändra sin röst ända fram till deadline.

Jag tar hellre risken att rösta "fel" tidigt än att råka missa tiden två gånger och halka ur leken p g a det.

Ibland kan tidiga röstare som ändrar sig röra om rejält i grytan så att det blir jättespännande strax före deadline.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Sandra-B
2013-10-22 23:27
#76

#74 Dag-deadline är alltid två dagar (deadline för dag är tisdagar och fredagar) natt-deadline är en dag en gång i veckan och två dagar en gång i veckan (deadline för natt är onsdagar och söndagar) - åtminstone så här till en början (de första två veckorna i alla fall). Den här omgången startades i fredags, första natt-deadline var i söndags och första dag-deadlinen var tidigare denna kväll, det vill säga tisdag. Nästa deadline är natten (för ulvarna, ängeln samt siaren) imorgon onsdag (klockan 21:00 (vilket är den tid jag sätter på var deadline tillsvidare - så att det blir enklare för alla, inklusive mig själv, att komma ihåg).

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Annons:
Swadika
2013-10-23 09:49
#77

Ah okej :) Ja jag tänkte helt att jag hade en dag till haha hade inte tid att logga in på iFokus förs efter 21 haha men men :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sandra-B
2013-11-02 01:47
#78

Då omgång 4.2 förmodligen kommer att avslutas kommande vecka tycker jag att det är dags att börja anmäla sig till nästa omgång! :-)

Jag hoppas att även ni som hoppat av/blivit utbytta denna omgång vill vara med och leka igen!

Jag anmäler mig till lekledare även kommande omgång då jag just nu är osäker på om jag kommer att ha tid att vara en aktiv deltagare i leken. Om någon annan kan tänka sig att leda leken så anmäl gärna intresse, om det skulle vara så att jag kommer att ha möjlighet att leka istället!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Sandra-B
2013-11-02 01:47
#79

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.3 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

01. Sandra-B 
02. Anmäl gärna om du är intresserad av att leda leken, om Sandra-B kommer att ha möjlighet att leka istället!

DELTAGARE:

01. 
02. 
03. 
04. 
05. 
06. 
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 


  1. 13. 

  2. 15.

SÅ HÄR ANMÄLER DU DIG:

  1. Kopiera listan (hela det här inlägget!).

  2. Klistra in listan i ett nytt inlägg.

  3. Skriv in ditt namn på den första lediga platsen.

  4. Posta inlägget.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Onyxia
2013-11-02 15:01
#80

Tänkte bara förklara lite vad som hände igår i leken. Jag la min röst 2-3 minuter innan deadline, men tydligen kom det inte iväg från min dator och jag dubbelkollade inte eftersom det hade kommit nya inlägg samtidigt som jag läste med stor spänning. Mycket tråkigt så klart!

Nu blir det nog inte fler lekar för min del. I alla fall inte på ett tag. Lycka till ni som är kvar!

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

strindberg07
2013-11-02 18:01
#81

När man PMA:ar lekledaren, hur gör man då? Skulle vilja vara med, men vet inte riktigt, det känns som att jag skulle göra fel… vad tycker ni ska jag prova att vara med en omgång? 🙂

Elin-Li
2013-11-03 22:15
#82

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.3 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

01. Sandra-B 
02. Anmäl gärna om du är intresserad av att leda leken, om Sandra-B kommer att ha möjlighet att leka istället!

DELTAGARE:

01. Elin-Li
02. 
03. 
04. 
05. 
06. 
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 


  1. 13. 

  2. 15.

SÅ HÄR ANMÄLER DU DIG:

  1. Kopiera listan (hela det här inlägget!).

  2. Klistra in listan i ett nytt inlägg.

  3. Skriv in ditt namn på den första lediga platsen.

  4. Posta inlägget

// Elin-li, 

Svarttusch
2013-11-03 22:21
#83

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.3 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

01. Sandra-B 
02. Svarttusch kan tänka sig att vara lekledare om Sandra-B vill (byt bara bort mig i listan isf)

 Anmäl gärna om du är intresserad av att leda leken, om Sandra-B kommer att ha möjlighet att leka istället!

DELTAGARE:

01. Elin-Li
02. Svarttusch
03. 
04. 
05. 
06. 
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 


  1. 13. 

  2. 15.

SÅ HÄR ANMÄLER DU DIG:

  1. Kopiera listan (hela det här inlägget!).

  2. Klistra in listan i ett nytt inlägg.

  3. Skriv in ditt namn på den första lediga platsen.

  4. Posta inlägget

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Annons:
Sandra-B
2013-11-04 07:06
#84

#80 Jag är verkligen hemskt ledsen att det blev så på grund av ett tekniskt fel, Onyxia :-( Tyvärr kan jag inte göra något åt det nu när jag lämnat över din roll till en annan deltagare. Kanske var jag för snabb i att byta ut dig, men det var för att jag visste att jag skulle vara upptagen i helgen och inte ha tid att leta ersättare senare. Även om reglerna säger en sak så kan saker inträffa som gör att man måste gå ifrån dem lite, trots att jag normalt håller hårt på reglerna. Jag ska verkligen tänka på att inte vara så snabb framöver när jag känner att en frånvaro är konstig, vilket jag faktiskt tyckte i det här fallet då du skrivit så pass nära deadline utan att avge en röst. Som sagt så är jag hemskt ledsen, men kan inte göra något åt hur det har blivit just nu. Jag hoppas dock verkligen att du kommer att vilja vara med och leka framöver, du tillför mycket i leken! :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Sandra-B
2013-11-04 07:14
#85

#81 PM står för "personligt meddelande" och det är bara de som innehar någon specialroll (en av varulvarna, varulvsdemonen, ängeln samt siaren bland de ordinarie rollerna) som ska ha kontakt med lekledaren via PM. Uppe till höger finns en ruta för PM, det är där man trycker för att läsa och skriva PM. Om du är sugen på att vara med så tycker jag att du ska prova. Om du funderar över något under lekens gång så kan du diskutera saken med lekledaren via PM. Lekledaren kan dock inte hjälpa till med funderingar eller annat som rör själva lekomgången, däremot det tekniska i leken om frågor uppstår. Även om Varulvsleken består av ett rätt omfattande regeldokument så är det inte en alltför svår lek och jag tror att de flesta brukar komma in i den rätt fort. Alla som leker har vid något tillfälle varit nybörjare, vissa som deltar nu gör det för första gången. Det är väl egentligen bara om du inte vill bli beroende och fastna i leken som du bör avstå! ;-p

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Mirinda
2013-11-04 08:20
#86

#81 Så klart du ska komma med nästa gång!👍 Nya deltagare sätter fart på leken.

I varulvsleken får man göra fel. Det fixar sig. Huvudsaken är att ha kul tillsammans. Man skrattar och stönar om vartannat. Och leken är så spännande.

Dessutom ser det mycket svårare ut än det är, när man bara läser lektråden. Lekledaren skriver i varje uppdatering vad man ska göra härnäst.

Nya lekdeltagare kan bli väldigt svåra motståndare. Den som inte är så insnöad som jag - en riktig inventarie -  tänker många gånger i sina alldeles egna banor och blir därför svåra att gissa var man har.

Säger som Sandra; Leken är beroendeframkallande. Vi borde nog sätta en varningstext på den.😉

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lady P
2013-11-04 09:58
#87

Tycker det låter kul så skulle vilja testa :)

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.3 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

01. Sandra-B 
02. Svarttusch kan tänka sig att vara lekledare om Sandra-B vill (byt bara bort mig i listan isf)

 Anmäl gärna om du är intresserad av att leda leken, om Sandra-B kommer att ha möjlighet att leka istället!

DELTAGARE:

01. Elin-Li
02. Svarttusch
03. Lady P
04. 
05. 
06. 
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 


  1. 13. 

  2. 15.

SÅ HÄR ANMÄLER DU DIG:

  1. Kopiera listan (hela det här inlägget!).

  2. Klistra in listan i ett nytt inlägg.

  3. Skriv in ditt namn på den första lediga platsen.

  4. Posta inlägget

Only the dead fish follow the stream...

Onyxia
2013-11-04 15:26
#88

#84; Nej, nej, det var absolut ingen kritik mot dig Sandra! Jag förstår helt och hållet att du var tvungen att byta ut mig. Det vore förödande om folk tror att man kan slippa undan vid röstningarna för att inte avslöja sin ståndpunkt.

Ville mest bara berätta för de andra deltagarna eftersom jag verkligen trodde att mitt inlägg hade gått iväg och blev besviken när jag insåg att det inte hade det. Jag kan avslöja vem det var jag röstade på när leken är slut ;)

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

Frida B
2013-11-04 17:37
#89

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.3 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

01. Sandra-B 
02. Svarttusch kan tänka sig att vara lekledare om Sandra-B vill (byt bara bort mig i listan isf)

 Anmäl gärna om du är intresserad av att leda leken, om Sandra-B kommer att ha möjlighet att leka istället!

DELTAGARE:

01. Elin-Li
02. Svarttusch
03. Lady P
04. MelvinMimmiLufsen
05. 
06. 
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 


  1. 13. 

  2. 15.

SÅ HÄR ANMÄLER DU DIG:

  1. Kopiera listan (hela det här inlägget!).

  2. Klistra in listan i ett nytt inlägg.

  3. Skriv in ditt namn på den första lediga platsen.

  4. Posta inlägget

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mirinda
2013-11-04 18:02
#90

#88 Så trist att det blev så här, Onyxia! Jag kommer att sakna dig jättemycket i leken. Du är så bra på det här och rolig att leka med.

Att åka ur leken för att någonting krånglar så att ens röst inte gick iväg som man trodde. Jag kan tänka mig hur jag själv skulle ha känt mig då.

Önskar att jag kunnat skriva mer eller PM:a. Men det går inte utan att avslöja saker i leken. Det får vänta tills omgången är klar. Jag hoppas att du kan tänka dig att vara med igen, även om det inte känns så just nu.

Stor kram

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Toffsen
2013-11-04 20:20
#91

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.3 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: 01. Sandra-B 02. Svarttusch kan tänka sig att vara lekledare om Sandra-B vill (byt bara bort mig i listan isf) Anmäl gärna om du är intresserad av att leda leken, om Sandra-B kommer att ha möjlighet att leka istället! DELTAGARE: 01. Elin-Li 02. Svarttusch 03. Lady P 04. MelvinMimmiLufsen 05. Toffsen 06. 07. 08. 09. 10. 11. 12. 13. 14. 15. SÅ HÄR ANMÄLER DU DIG: Kopiera listan (hela det här inlägget!). Klistra in listan i ett nytt inlägg. Skriv in ditt namn på den första lediga platsen. Posta inlägget

Mirinda
2013-11-04 21:41
#92

Jättekul att du kan tänka dig att leda leken, Svarttusch! Ju fler som kan leda ju bättre är det. För då blir vi fler som turas om och då kan vi vara med och leka oftare.

Det är inte särskilt svårt att vara lekledare. Undrar du över något så fråga mig gärna!

Jag kommer säkerligen att vara med och leka och det kan jag tacka dig för. Annars hade jag tagit på mig att sköta leklederiet, så att Sandra kan leka nästa gång.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[[tjattehonung]]
2013-11-06 19:24
#93

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.3 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: 01. Sandra-B 02. Svarttusch kan tänka sig att vara lekledare om Sandra-B vill (byt bara bort mig i listan isf) Anmäl gärna om du är intresserad av att leda leken, om Sandra-B kommer att ha möjlighet att leka istället! DELTAGARE: 01. Elin-Li 02. Svarttusch 03. Lady P 04. MelvinMimmiLufsen 05. Toffsen 06. Tjattehonung 07. 08. 09. 10. 11. 12. 13. 14. 15. SÅ HÄR ANMÄLER DU DIG: Kopiera listan (hela det här inlägget!). Klistra in listan i ett nytt inlägg. Skriv in ditt namn på den första lediga platsen. Posta inlägget

Sandra-B
2013-11-10 02:25
#94

Puttar upp och hoppas att fler anmäler sig! 
Trist att intresset verkar vara så litet nu :-(

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Mirinda
2013-11-10 02:32
#95

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.3 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

01. Sandra-B
02. Svarttusch kan tänka sig att vara lekledare om Sandra-B vill (byt bara bort mig i listan isf)

Anmäl gärna om du är intresserad av att leda leken, om Sandra-B kommer att ha möjlighet att leka istället!

DELTAGARE:

01. Elin-Li
02. Svarttusch
03. Lady P
04. MelvinMimmiLufsen
05. Toffsen
06. Tjattehonung
07. Mirinda


  1. 15.

SÅ HÄR ANMÄLER DU DIG:

Kopiera listan (hela det här inlägget!).
Klistra in listan i ett nytt inlägg.
Skriv in ditt namn på den första lediga platsen.
Posta inlägget

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Ssjostedt
2013-11-10 18:01
#96

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.3 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: 01. Sandra-B 02. Svarttusch kan tänka sig att vara lekledare om Sandra-B vill (byt bara bort mig i listan isf) Anmäl gärna om du är intresserad av att leda leken, om Sandra-B kommer att ha möjlighet att leka istället! DELTAGARE: 01. Elin-Li 02. Svarttusch 03. Lady P 04. MelvinMimmiLufsen 05. Toffsen 06. Tjattehonung 07. Mirinda 08. Ssjostedt 09. 10. 11. 12. 13. 14. 15. SÅ HÄR ANMÄLER DU DIG: Kopiera listan (hela det här inlägget!). Klistra in listan i ett nytt inlägg. Skriv in ditt namn på den första lediga platsen. Posta inlägget Medarbetare på Marsvin i Fokus

strindberg07
2013-11-10 18:57
#97

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.3 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

01. Sandra-B
02. Svarttusch kan tänka sig att vara lekledare om Sandra-B vill (byt bara bort mig i listan isf)

Anmäl gärna om du är intresserad av att leda leken, om Sandra-B kommer att ha möjlighet att leka istället!

DELTAGARE:

01. Elin-Li
02. Svarttusch
03. Lady P
04. MelvinMimmiLufsen
05. Toffsen
06. Tjattehonung
07. Mirinda
08. Ssjostedt
09. strindberg07


  1. 15.

SÅ HÄR ANMÄLER DU DIG:

Kopiera listan (hela det här inlägget!).
Klistra in listan i ett nytt inlägg.
Skriv in ditt namn på den första lediga platsen.
Posta inlägget

Annons:
Sandra-B
2013-11-10 19:00
#98

YEAH! Nu behövs det bara en deltagare till innan det går att köra igång :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Candy123
2013-11-10 19:06
#99

Kan inte låta bli :) ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.3 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: 01. Sandra-B 02. Svarttusch kan tänka sig att vara lekledare om Sandra-B vill (byt bara bort mig i listan isf) Anmäl gärna om du är intresserad av att leda leken, om Sandra-B kommer att ha möjlighet att leka istället! DELTAGARE: 01. Elin-Li 02. Svarttusch 03. Lady P 04. MelvinMimmiLufsen 05. Toffsen 06. Tjattehonung 07. Mirinda 08. Ssjostedt 09. strindberg07 10. Candy123 11. 12. 13. 14. 15. SÅ HÄR ANMÄLER DU DIG: Kopiera listan (hela det här inlägget!). Klistra in listan i ett nytt inlägg. Skriv in ditt namn på den första lediga platsen. Posta inlägget

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Sandra-B
2013-11-10 19:29
#100

Så, då var tio stycken anmälda! I och med att leken drar igång kommande vecka så kan jag vara med och leka, därför lämnar jag över rollen som lekledare till Svarttusch :-) ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.3 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: 01. Svarttusch Anmäl gärna om du är intresserad av att leda leken, om Sandra-B kommer att ha möjlighet att leka istället! DELTAGARE: 01. Elin-Li 02. Sandra-B 03. Lady P 04. MelvinMimmiLufsen 05. Toffsen 06. Tjattehonung 07. Mirinda 08. Ssjostedt 09. strindberg07 10. Candy123 11. 12. 13. 14. 15. SÅ HÄR ANMÄLER DU DIG: Kopiera listan (hela det här inlägget!). Klistra in listan i ett nytt inlägg. Skriv in ditt namn på den första lediga platsen. Posta inlägget

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Svarttusch
2013-11-10 19:39
#101

Åh så roligt :) Ska bli spännande att följa det som helt "utomstående" och att få hitta på alla berättelser :D 

När passar det att köra igång? :) Ska vi börja redan imorgon eller ska vi vänta till tisdag? :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Elin-Li
2013-11-10 23:18
#102

Börja imorgon:)

// Elin-li, 

Onyxia
2013-11-10 23:55
#103

Äsch, jag hänger på igen ändå! Det är ju så kul att leka lite ibland ;) Det är en del som händer den här veckan och jag kommer att vara borta lite under helgen (men kan ev. vara inne och skriva på mobilen ändå om jag får tag på 3G-täckning)

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.3 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

01. Svarttusch

Anmäl gärna om du är intresserad av att leda leken, om Sandra-B kommer att ha möjlighet att leka istället!

DELTAGARE:

01. Elin-Li
02. Sandra-B
03. Lady P
04. MelvinMimmiLufsen
05. Toffsen
06. Tjattehonung
07. Mirinda
08. Ssjostedt
09. strindberg07
10. Candy123
11. Onyxia


  1. 15.

SÅ HÄR ANMÄLER DU DIG:

Kopiera listan (hela det här inlägget!).
Klistra in listan i ett nytt inlägg.
Skriv in ditt namn på den första lediga platsen.
Posta inlägget

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

Sandra-B
2013-11-11 00:32
#104

#103

Yeah! :-D

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Annons:
Svarttusch
2013-11-11 08:10
#105

Vi tar deadline klockan 19 för att anmäla sig så lottar jag ut rollerna sen :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Binajis
2013-11-11 21:31
#106

Har pratat med lekledaren och fått tillåtelse att anmäla mig i efterhand. Kommer vara lite off den här veckan men nästa vecka blir det förhoppningsvis bättre. (Nu du Mirinda! 😈)

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.3 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

01. Svarttusch

Anmäl gärna om du är intresserad av att leda leken, om Sandra-B kommer att ha möjlighet att leka istället!

DELTAGARE:

01. Elin-Li
02. Sandra-B
03. Lady P
04. MelvinMimmiLufsen
05. Toffsen
06. Tjattehonung
07. Mirinda
08. Ssjostedt
09. strindberg07
10. Candy123
11. Onyxia
12. Binajis


    1. 15.

SÅ HÄR ANMÄLER DU DIG:

Kopiera listan (hela det här inlägget!).
Klistra in listan i ett nytt inlägg.
Skriv in ditt namn på den första lediga platsen.
Posta inlägget

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Mirinda
2013-11-11 22:19
#107

Underbart Binajis!🙂 Jag saknade dig på listan. Det ska bli mig ett sant nöje att leka med dig.

Men var inte så säker på att vi är på olika sidor i leken. Vi kan väl syna varandra i sömmarna innan vi vässar huggtänder eller lynchningsvapen.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Binajis
2013-11-12 11:17
#108

Mirinda, det var inte menat så utan att jag är allmänt taggad att leka :) nu kör vi!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Nitra98
2013-11-12 11:28
#109

Ursäkta ett inhopp från en främling här, ville bara säga att jag skummat igenom ett par tidigare lekar och den senaste följde jag slaviskt med stor spänning! Det ska bli jätteroligt att följa den nya nu! 😃

Jag är inte ens medlem här på marsvin utan hittade leken av en slump och fastnade direkt, det är jättespännande ju! Får vem som helst vara med? Jag är ju lite sugen att vara med på någon framöver men det känns som att ni är ett så sammansvetsat gäng som känner varandra bra och att man kanske inkräktar. Särskilt som jag som sagt inte ens är medlem på marsvin, jag HAR inte ens något marsvin även fast jag gärna skulle vilja. 

(Undrar om det sitter fler ute i kulisserna och följer era lekar i smyg? 🙂 )

Mirinda
2013-11-12 13:48
#110

#108 Jag förstod det. Det jag skrev var nog lite riktat till allihop. Hur man än försöker är det svårt att inte ha omgången innan i bakhuvudet. Man vet vilka som lurat en värst och vill inte gå på samma minor igen.

Minns när jag lekt för allra första gången. Efter att ha varit varulv och vunnit (bara tur och smarta ulvkompisar - hade ingen aning om nån taktik eller så) fick jag leva med en ulvstämpel i pannan i flera omgångar. Det var bara det att jag inte var ulv. Alla entusiastiska nya i leken satte upp mig högst på sin lista över misstänkta. Medan de jagade mig och jag försvarade mig så gott jag förmådde, kunde de riktiga varulvarna härja fritt.

Jag har själv stirrat mig blind på vissa (inga namn) och missat vad jag nog borde ha sett om jag inte fastnat i att de lurat mig så illa tidigare. Även motsatsen har jag trillat dit på. Att någon låtit så förtroendeingivande och säker omgång efter omgång så jag utan större betänkligheter litat på den och i sluttampen funnit mig totalfintad av en skrattande varulv.

Man får göra sitt bästa för att ruska av sig den förra rolluppsättningen. Nu är vi i en annan by och ingen vet vem som är vem än. Den spännande "resan" genom leken kommer att ge svar på det.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-11-12 17:15
#111

#109 Hej Nitra98!

Du är jättevälkommen att vara med i varulvsleken. Vi är en skön blandning av "gamla" lekkompisar, helt nya och så de som varit med några gånger.

Det är för att vi ska kunna få med nya och kanske roa en och annan som hänger med som publik, som vi har leken i en öppen tråd. Utan nya som sätter lite sprätt på leken och kommer med nya friska idéer, skulle vi som varit med länge riskera att bli helt inkrökta.

Det är klart att marsvinsbrist är ett handikapp😉på MiF… Skämt å sido spelar det ingen roll. Det viktigaste är att du har leklust, humor och gillar spänning.

Har du följt förra omgången så såg du att nybörjare och nästan-nybörjare klarade sig alldeles utmärkt.

Tyvärr kan du ju inte vara med i den omgång som nyss börjat, men jag skulle nog tro att vi startar en till när 4.3 är slut. Anmäl dig då!

Tills vidare kan du sitta i "publiken" och gissa vilka som är goda och onda.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Nitra98
2013-11-12 19:26
#112

Ja, sitter i publiken gör jag absolut, tycker det är jättespännande och roligt att följa handlingen och försöka gissa vem som är vad! Det är ju inte helt lätt, hade några rätt förra vändan men några var jag heeelt ute och cyklade på också, och det är ju det som är så roligt! 😃

Är inte redo för att vara med ändå nu, jag vill nog följa någon mer omgång innan jag blir lite varmare i kläderna. Men få se nästa omgång! 🙂

Mirinda
2013-11-12 23:24
#113

#112 Innan vi började leka för drygt ett år sen läste jag reglerna i det detaljerade dokumentet. Det verkade jättesvårt. Sen läste jag gamla lektrådar (De hade lekt tre år tidigare) för att försöka lära mig hur leken gick till. Fattade knappt någonting.

Jag gav mig in i leken ändå och upptäckte att det var mycket lättare än det verkade utifrån. Det är genom att delta man lär sig. Det är klart att du kan studera vars och ens spelstil i våra senaste omgångar. På så sätt kan man kanske förbereda sig.

Lekens gång finns beskriven i kortfattad punktform i en lathund  i denna tråd. Klicka på länken så kommer du direkt dit!

http://marsvin.ifokus.se/discussions/52151f8fce12c458a5000e90-varulvsleken-4-fragor-och-anmalningar#31

Fundera på saken medan du följer leken!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Elin-Li
2013-11-20 20:37
#114

Tänkte jag skulle prova vara lekledare en gång. ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.4 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Elin-Li DELTAGARE: 01. 02. 03. 04. 05. 06. 07. 08. 09. 10. 11. 12. 13. 14. 15. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

// Elin-li, 

[[tjattehonung]]
2013-11-20 20:57
#115

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.4 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Elin-Li DELTAGARE: 01. Tjattehonung 02. 03. 04. 05. 06. 07. 08. 09. 10. 11. 12. 13. 14. 15. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn! Kan ju inte låta bli ;)

Lady P
2013-11-20 22:25
#116

Måste ju försöka igen ;P

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.4 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

Elin-Li

DELTAGARE:

01. Tjattehonung 
02. Lady P
03. 
04. 
05. 
06. 
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 
12. 
13. 
14. 
15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Only the dead fish follow the stream...

Nitra98
2013-11-21 21:06
#117

Kan inte låta bli, jag är så sugen att prova! 😃

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.4 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

Elin-Li

DELTAGARE:

01. Tjattehonung 

02. Lady P

03. Nitra98

04. 

05. 

06. 

07. 

08. 

09. 

10. 

11. 

12. 

13. 

14. 

15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Frida B
2013-11-21 21:08
#118

Tror nog jag hoppar nästa gång, hade egentligen inte riktigt tiden denna gången (kanske märktes? 😃) så tror jag hoppar. Men jag följer, som ett spöke…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Nitra98
2013-11-26 12:41
#119

Blev det inget mer, har ni hunnit tröttna allihop eller ingen som har tid? 😕

Sandra-B
2013-11-26 13:25
#120

#119 Jag hinner tyvärr inte vara med som lekdeltagare denna omgång, har så mycket att göra. Hade tänkt anmäla mig som lekledare men Elin-Li hann före :-p

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Elin-Li
2013-11-26 13:33
#121

Men Sandra om du vill leda så får du gärna göra det;) jag kan vata med och leka ist;)

// Elin-li, 

Sandra-B
2013-11-26 13:52
#122

#121 Tycker du att det är okej då? Vill liksom inte "köra bort" dig, är toppen om vi blir fler ledare ju :-) Kanske kan vi göra så då att jag håller denna gången och du tar nästa (ordinarie - brukar ha uppehåll över julen med en speciell julomgången som jag vanligtvis tar eftersom jag ändå alltid är hemma över jul) omgång istället? Men som sagt, bara om du tycker att det är okej - jag behöver inte nödvändigtvis vara involverad varje gång, även om det känns konstigt att inte vara det ;-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Elin-Li
2013-11-26 14:08
#123

Inga problem:) jag får fler chanser;)

// Elin-li, 

Mirinda
2013-11-27 00:07
#124

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.4 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

Elin-Li

DELTAGARE:

01. Tjattehonung 
02. Lady P
03. Nitra98
04. Mirinda 
05. 
06. 
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 
12. 
13. 
14. 
15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Sandra-B
2013-11-27 00:22
#125

#123

Då så, då sätter jag mig som lekledare denna gången och hoppas på att du kommer med som deltagare istället! :-)

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.4 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

Sandra-B

DELTAGARE:

01. Tjattehonung 
02. Lady P
03. Nitra98
04. Mirinda 
05. 
06. 
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 
12. 
13. 
14. 
15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Annons:
Elin-Li
2013-11-27 08:04
#126

Inga problem Sandra:) ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.4 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Sandra-B DELTAGARE: 01. Tjattehonung 02. Lady P 03. Nitra98 04. Mirinda 05. Elin-Li 06. 07. 08. 09. 10. 11. 12. 13. 14. 15. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

// Elin-li, 

Sandra-B
2013-11-27 17:35
#127

Kom igen, anmäl er nu! Jag tänker att vi kör igång på söndag eller måndag med första deadline på onsdag. Utlovar en lite annorlunda omgång med några nya roller, dels för att jämna upp lite mellan de goda och de onda och dels för att vi kört med enbart "grundrollerna" rätt länge nu då det kan vara dags med lite förändring :-p Kan redan nu säga att jag kommer att hålla i en speciell julomgången även i år, för den som är intresserad av att vara med och leka under julledigheten. Deadline kommer att läggas för att minimera påverkan under helgdagarna så att förhoppningsvis många ska känna att de kan vara med :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Frida B
2013-11-27 19:05
#128

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.4 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

Sandra-B

DELTAGARE:

01. Tjattehonung 
02. Lady P 
03. Nitra98 
04. Mirinda 
05. Elin-Li 
06. MelvinMimmiLufsen
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 
12. 
13. 
14. 
15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Har fått lite mer tid över nu, så nu hinner jag med! Vilket jag inte gjorde förra gången, vilket kanske märktes…😐

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Svarttusch
2013-11-27 19:32
#129

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.4 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

Sandra-B

DELTAGARE:

01. Tjattehonung 
02. Lady P 
03. Nitra98 
04. Mirinda 
05. Elin-Li 
06. MelvinMimmiLufsen
07. Svarttusch
08. 
09. 
10. 
11. 
12. 
13. 
14. 
15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Sandra-B
2013-11-29 20:01
#130

Är det verkligen inte fler som vill vara med och leka? Kom igen, ni vet att det är kul! ;-p

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

strindberg07
2013-11-29 20:44
#131

LEKLEDARE:

Sandra-B

DELTAGARE:

01. Tjattehonung 
02. Lady P 
03. Nitra98 
04. Mirinda 
05. Elin-Li 
06. MelvinMimmiLufsen
07. Svarttusch
08. strindberg07
09. 
10. 
11. 
12. 
13. 
14. 
15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Sandra-B
2013-11-30 03:18
#132

Nu går det att köra, men några till hade varit trevligt och bra! Anmäl er senast måndag klockan 18:00.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Annons:
Mirinda
2013-11-30 20:01
#133

Hej alla!

Häng med och lek med oss! Sandra-B har lovat att testa lite nya roller och göra omgången annorlunda, bl a för att jämna ut lite mellan de båda sidorna. Varulvarna får lätt övertaget om det inte är så många deltagare.

Kom igen och var med i leken! Det är både spännande och skrattgenererande.🥳🎈

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Nitra98
2013-12-01 19:27
#134

Ingen mer som vill leka? 🤪

slemmis
2013-12-01 20:15
#135

LEKLEDARE: Sandra-B DELTAGARE: 01. Tjattehonung 02. Lady P 03. Nitra98 04. Mirinda 05. Elin-Li 06. MelvinMimmiLufsen 07. Svarttusch 08. strindberg07 09. Slemmis 10. 11. 12. 13. 14. 15. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

mvh slemmis

[[tjattehonung]]
2013-12-01 20:16
#136

Kon igen, en till!

slemmis
2013-12-01 22:32
#137

putt putt

mvh slemmis

Frida B
2013-12-01 22:38
#138

LEKLEDARE: Sandra-B DELTAGARE: 01. Tjattehonung 02. Lady P 03. Nitra98 04. Mirinda 05. Elin-Li 06. Svarttusch 07. strindberg07 08. Slemmis 09. 10. 11. 12. 13. 14. 15. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn! Ledsen, men dök upp en grej som gör att jag inte kommer att ha tid att vara med denna omgången…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

slemmis
2013-12-02 13:17
#139

putt putt

mvh slemmis

Annons:
Lady P
2013-12-02 13:30
#140

Kom igen nu! Annars missar ni något skoj!

Only the dead fish follow the stream...

Sandra-B
2013-12-02 18:07
#141

Jag ger er ett par timmar till, till klockan 20:00 att anmäla er. Annars kan jag dra igång en lite reducerad variant med åtta deltagare, för vi kan inte vänta längre tycker jag. Vad säger ni?

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

slemmis
2013-12-02 18:25
#142

jag tycker et låter jätte bra. det här kommer bli min första gång att spela, längtar.🤪😃

mvh slemmis

Mirinda
2013-12-02 18:47
#143

Har ni några kompisar ni kan övertala att vara med? Testar man en gång så är man fast. Det är en jättekul lek.

Kom igen nu och anmäl er!👍

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Bello_O
2013-12-02 20:53
#144

LEKLEDARE:

Sandra-B

DELTAGARE:

01. Tjattehonung
02. Lady P
03. Nitra98
04. Mirinda
05. Elin-Li
06. Svarttusch
07. strindberg07
08. Slemmis
09. Bello_O


  1. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn!

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

slemmis
2013-12-02 21:23
#145

när kör vi?

mvh slemmis

Sandra-B
2013-12-02 21:37
#146

Så fort jag har lottat ut rollerna och skickat PM samt skrivit ihop det som ska skrivas ihop. De dröjer ett tag till :-)

Första deadline blir på onsdag klockan 21:00 så det kommer att hinnas med i god tid.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Annons:
Elin-Li
2013-12-02 21:46
#147

imorgon altså;)

// Elin-li, 

Sandra-B
2013-12-02 23:56
#148

Så, nu ska alla roller vara utskickade!

Om du inte har fått något PM av mig - hör av dig :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Sandra-B
2013-12-03 00:00
#149

Den som vill vara reserv/ersättare i varulvsleken omgång 4.4 kan anmäla sig här. Man kan anmäla sig om man inte redan är med i nämnda omgång eller om man varit med men blivit uppäten/lynchad (under förutsättning att man inte var varulv, varulvsdemon eller siare).

Om man skriver upp sig på listan så säger man att man kan vara med, får man förhinder efter att man har anmält sig så får man uppdatera listan och ta bort sitt namn. Det är i den ordning man blir uppskriven som man, vid behov, kommer att komma in i leken igen.

RESERV/ERSÄTTARE TILL OMGÅNG 4.4

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Lady P
2013-12-07 07:41
#150

RESERV/ERSÄTTARE TILL OMGÅNG 4.4

  1.  Lady P

Lady P är intagen i spelet igen.

Only the dead fish follow the stream...

strindberg07
2013-12-12 20:56
#151

RESERV/ERSÄTTARE TILL OMGÅNG 4.4

  1. Strindberg07

4.

Mirinda
2014-02-03 17:01
#152

Här kan ni anmäla er till kommande omgång av leken. Minst 10 deltagare behövs för att leken ska funka bra. Jag kan vara lekledare om det inte är någon annan som är sugen. Klurar på det där med rollerna. Det hänger lite på hur många deltagare det blir.

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:


  1. 02. 
    03. 

  2. 05. 
    06. 
    07. 
    08. 
    09. 
    10. 
    11. 
    12. 
    13. 
    14. 
    15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Frida B
2014-02-03 17:11
#153

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

01. MelvinMimmiLufsen
02. 
03. 


  1. 05. 
    06. 
    07. 
    08. 
    09. 
    10. 
    11. 
    12. 
    13. 
    14. 
    15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Nitra98
2014-02-03 17:50
#154

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. 


  1. 05. 
    06. 
    07. 
    08. 
    09. 
    10. 
    11. 
    12. 
    13. 
    14. 
    15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Lady P
2014-02-03 17:54
#155

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. Lady P


  1. 05. 
    06. 
    07. 
    08. 
    09. 
    10. 
    11. 
    12. 
    13. 
    14. 
    15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Only the dead fish follow the stream...

akittehmonster
2014-02-03 17:56
#156

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. akittehmonster


  1. 05. 
    06. 
    07. 
    08. 
    09. 
    10. 
    11. 
    12. 
    13. 
    14. 
    15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Bello_O
2014-02-03 18:14
#157

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. LadyP
04. akittehmonster
05. Bello_O
06. 
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 
12. 
13. 
14. 
15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Mirinda
2014-02-04 14:49
#158

Fick en fråga i gamla lektråden. Det var om de framröstade specialvemlarrollerna (presvemlare, senvemlare etc.) Det blir inga såna roller i nästa omgång.

Men en uppdelning av siarrollen i två kan jag tänka mig att ha. Martyren (Jesusbarnet) funderar jag på om vi ska ha med. Kanske kan någon av de andra extra rollerna vi haft med förr komma med.

Beroende på hur många deltagare det blir kan man sätta in specialroller för att underlätta för den ena sidan om det "haltar".

Vill helst inte ha färre än 3 varulvar. Då riskerar själva idén med att ulvarna kan diskutera och hjälpas åt att falla tidigt i leken. Så fort en ulv blir lynchad eller en ulvdeltagare får förhinder sitter den kvarvarande ulven ensam om de bara är två från början.

Egentligen ska man vara minst 12 för att det ska stämma med tre ulvar (25% av deltagarna ska vara onda).

Skriv gärna här i tråden om ni har synpunkter eller önskemål om rollerna. Frågor om leken är givetvis också välkomna.👍

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Nitra98
2014-02-04 15:31
#159

Martyren tycker jag är en jättebra roll! Den goda sidan kan behöva all hjälp de kan få, de onda har ju lite lättare att vinna känns det som. Men det beror förstås också på att de är såna listiga rackare så det är omöjligt att gissa vem som är ond och god, ytterst retsamt tycker jag! 😃

Mirinda
2014-02-04 18:29
#160

Just i julomgången blev det väldigt tokigt för de goda i och med att senvemlaren  hindrade lynchningen av Herodes två gånger. (Men jag måste erkänna att jag skrattade gott när ni hjälpte oss att lyncha MML.)

Rent statistiskt har det blivit fler varulvs- än bybosegrar och Sandra och jag har klurat på hur vi ska underlätta för byborna på ett bra sätt.

Eftersom jag var elaking i julomgången kan jag garantera att det är i det närmaste omöjligt att få tag i siaren som frågar (nissen) om man inte tagit siaren som ger budskap i tråden (tomten) först. (Att vi kände på oss att det var Tjattehonung förra gången har en alldeles särskild orsak som får förbli en speltaktisk hemlighet.)

Hade det inte varit för senvemlarens benådningar så tror jag att de goda hade haft en bra chans att vinna. Dock hade det varit bättre för dem att ta en vanlig krigare först. Herodes (demonen) får ju förvandla en god till ond när h*n dör.

Jag flyttar ner anmälningslistan så den blir lite lättare att hitta. Jag hoppas att det inte ska ta allt för lång tid att få ihop nog många deltagare. Fråga gärna kompisar på iFokus om de har lust att vara med.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Mirinda
2014-02-04 18:30
#161

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. LadyP
04. akittehmonster
05. Bello_O
06. 
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 
12. 
13. 
14. 
15.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

strindberg07
2014-02-04 20:01
#162

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. LadyP
04. akittehmonster
05. Bello_O
06. Strindberg07
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 
12. 
13. 
14. 
15.

Nitra98
2014-02-05 21:57
#163

*Puttar lite*

Rmk02
2014-02-05 22:36
#164

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Mirinda DELTAGARE: 01. MelvinMimmiLufsen 02. Nitra98 03. LadyP 04. akittehmonster 05. Bello_O 06. Strindberg07 07. Rmk02 08. 09. 10. 11. 12. 13. 14. 15.

Mirinda
2014-02-05 23:10
#165

Vad kul att så många redan anmält sig!🙂 Men vi behöver vara minst tre till innan vi kan köra igång.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Nitra98
2014-02-08 01:02
#166

Puttar och hoppas att fler anmäler sig och att vi kan börja leka snart. 🙂

Mirinda
2014-02-08 01:11
#167

Vad bra, Nitra!👍 Jag funderade på att göra just det.

Kanske går det fortare att bli minst 10 om vi skriver en särskild tråd för att väcka intresse? De som aldrig lekt förut och inte alls vet vad varulvsleken är kan också behöva en "putt" (synligare inbjudan). 

Julomgången var ju väldigt speciell med många nya roller. Det kanske gör de som är nyfikna på att pröva leken lite osäkra? Det verkar krångligare utifrån än det är när man deltar, även om vi bara har grundrollerna. Förresten ramlar ju inte världen ihop om det blir lite fel.😎 Sånt löser vi.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Nitra98
2014-02-08 18:49
#168

Bra idé Mirinda, skriv en tråd du som är slängd med ord. 🙂 

Hoppas att de som är nyfikna vågar anmäla sig, jag var ju själv lite osäker första gången men kom jättesnabbt in i det bara leken började, det är ju inte alls så krångligt som det kan verka.

Mirinda
2014-02-08 20:11
#169

#168 Ja, jag vet att jag kan vara väldigt "generös" med orden.😉

Ska tråckla ihop några rader under helgen. Just nu är jag lite på språng. Mest av allt tror jag på "mun-till-mun-metoden". Berätta för era kompisar om hur kul det är att jaga varulvar/sätta huggtänderna i bybor! Men bifoga en liten varningstext; leken är beroendeframkallande.😃

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2014-02-10 10:07
#170

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. LadyP
04. akittehmonster
05. Bello_O
06. Strindberg07
07. Rmk02


    1. 12. 

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[[tjattehonung]]
2014-02-10 14:56
#171

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Mirinda DELTAGARE: 01. MelvinMimmiLufsen 02. Nitra98 03. LadyP 04. akittehmonster 05. Bello_O 06. Strindberg07 07. Rmk02 08. Tjattehonung 09. 10. 11. 12. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Nitra98
2014-02-12 21:31
#172

🤪

Mirinda
2014-02-12 22:35
#173

😎 Jag jobbar på det. Gör ni? Att få med några till, alltså.

Är så sugen på att få hitta på lite läskigheter åt er. Det är rätt länge sen jag ledde leken nu. Vi saknar några som borde vara lite revanschsugna. Uppmuntra gärna nya att leka!👍 Det är ju mycket lättare än det ser ut om man bara läser lektrådar.

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. LadyP
04. akittehmonster
05. Bello_O
06. Strindberg07
07. Rmk02
08. Tjattehonung


  1. 12.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Candy123
2014-02-13 07:39
#174

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. LadyP
04. akittehmonster
05. Bello_O
06. Strindberg07
07. Rmk02
08. Tjattehonung
09. Candy123


    1. 12.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Mirinda
2014-02-17 21:44
#175

Vem hinner först till den 10:e platsen i listan?

Jag drar igång leken när ni blivit 10. Vill någon hoppa med efter 10:an måste ni vara jättesnabba. Detta för att de först anmälda ska slippa vänta allt för länge.

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. LadyP
04. akittehmonster
05. Bello_O
06. Strindberg07
07. Rmk02
08. Tjattehonung
09. Candy123


    1. 12.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lurvas11
2014-02-18 14:57
#176

Kan någon lägga till mig? Är inne på ipaden :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Candy123
2014-02-18 14:59
#177

#176 inlagd :) ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Mirinda DELTAGARE: 01. MelvinMimmiLufsen 02. Nitra98 03. LadyP 04. akittehmonster 05. Bello_O 06. Strindberg07 07. Rmk02 08. Tjattehonung 09. Candy123 10. Lurvar11 11. 12. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Mirinda
2014-02-18 15:09
#178

Nu börjar nedräkningen. Vill ni vara med så anmäl er senast torsdag 20/2 kl 21.00! Fråga här om ni undrar över något! Vad kul att vi snart kan börja!🙂

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. LadyP
04. akittehmonster
05. Bello_O
06. Strindberg07
07. Rmk02
08. Tjattehonung
09. Candy123
10. Lurvas11


  1. 12.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Svarttusch
2014-02-18 15:35
#179

Jaja, visst vill jag leka igen! 

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

01. MelvinMimmiLufsen 
02. Nitra98 
03. LadyP 
04. akittehmonster 
05. Bello_O 
06. Strindberg07 
07. Rmk02 
08. Tjattehonung 
09. Candy123
10. Lurvas11
11. Svarttusch


    1. 14.

Sista anmälningstid tors 20/2 kl 21.00

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Sandra-B
2014-02-18 16:35
#180

Efter många funderingar fram och tillbaka så anmäler jag mig trots allt. Kan kanske få tankarna på annat håll en liten stund i alla fall, kan vara skönt att försöka fokusera på något annat än sjukhus, läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, tester, behandlingar, oro, positiva besked och negativa bakslag… Känns det inte okej så får jag väl i värsta fall lämna platsen till förfogande och någon reserv hoppa in. Är inne via telefonen så der skulle vara bra om någon kunde lägga till mig :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[[tjattehonung]]
2014-02-18 16:52
#181

MÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN LEKLEDARE: Mirinda DELTAGARE: 01. MelvinMimmiLufsen 02. Nitra98 03. LadyP 04. akittehmonster 05. Bello_O 06. Strindberg07 07. Rmk02 08. Tjattehonung 09. Candy123 10. Lurvas11 11. Svarttusch 12. Sandra-B 13. 14. Sista anmälningstid tors 20/2 kl 21.00 Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Annons:
Gogrisen
2014-02-18 18:38
#182

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. LadyP
04. akittehmonster
05. Bello_O
06. Strindberg07
07. Rmk02
08. Tjattehonung
09. Candy123
10. Lurvas11
11. Svarttusch
12. Sandra-B
13. Gogrisen


  1. 15.

Sista anmälningstid tors 20/2 kl 21.00

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

                      Hund Animals are all you need.Katt

Mirinda
2014-02-19 15:22
#183

Vad kul att så många anmält sig!🙂 Vi har plats för fler leksugna, så passa på att anmäla er före torsdag kväll (21.00). På fredag planerar jag att starta upp leken. Första deadline bör bli på lördag. Men datorn och lagen om alltings 😈ighet har ställt till det förut, så jag vågar inte lova.

Jag återkommer om vilka roller vi ska ha med. 

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.5 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: Mirinda

DELTAGARE:

01. MelvinMimmiLufsen
02. Nitra98
03. LadyP
04. akittehmonster
05. Bello_O
06. Strindberg07
07. Rmk02
08. Tjattehonung
09. Candy123
10. Lurvas11
11. Svarttusch
12. Sandra-B
13. Gogrisen


  1. 15.

Sista anmälningstid tors 20/2 kl 21.00

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2014-02-21 14:32
#184

Tänkte tala om vilka roller vi ska ha i omgången. Förutom de vanliga specialrollerna; ängeln, siaren och varulvarna med demonen blir det två figurer ni kommer att känna igen om ni var med i julomgången.

Siaren kommer, precis som i julomgången ha en partner. Sökaren kallar jag den (tomtenissen i julomgången). Sökaren PM:ar varje leknatt till mig och säger vem som ska sias. Jag PM:ar svaret till siaren, vars uppgift det är att försöka få fram budskap till byborna om vem som är ond respektive god.

Siaren kan inte påverka (utom möjligen i tråden) vem som sias. Sökaren får inte veta rollen på den utvalda på nåt annat sätt än i tråden. Skulle siaren dö, så blir sökaren även siare och får veta allt som siaren visste när den dog. Detta innebär i praktiken att siaren kan vara lite mer öppen i tråden än i grundleken. I alla fall om den tänker mer på det goda lagets möjlighet att avslöja ulvar än på sin egen säkerhet. Skulle sökaren fråga om siaren, så får siaren veta vem sökaren är.

Martyren kommer också att vara med. Genom att offra sig själv (eg sin roll) kan martyren rädda en dödad deltagares roll. Om t ex ängeln dör och martyren griper in, så är ängladeltagaren ute ur leken, men martyren tar över ängelns roll. Blir martyren själv dödad, så skyddas deltagaren men martyrrollen är borta. Deltagaren fortsätter som vanlig bybo.

Sist men inte minst kommer ängeln att vara automatiskt skyddad den första leknatten. Det innebär att två deltagare har änglaskydd natt 1 eftersom ängeln får välja någon att skydda. (Det kan ju hända att det råkar bli en varulv som får änglaskyddet, men den risken finns alltid.)

Om något är oklart, fråga gärna här!

För er som är helt nya rekommenderar jag att ni läser de gamla grundreglerna i början av denna tråd eller den kortfattade lathunden. Obs! De nya rollerna som beskrivs i detta inlägg finns inte med i grundregler och lathund. Länk till lathunden:

 http://marsvin.ifokus.se/discussions/52151f8fce12c458a5000e90-varulvsleken-4-fragor-och-anmalningar?discussions-1#31

 Jag kommer att lotta ut rollerna och starta upp en lektråd nån gång i kväll. Det kan ta tid innan allt är klart. Jag är noggrann och därför går det långsamt.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2014-02-21 17:45
#185

De flesta har nu fått sina roll-PM. När alla roller är utskickade kommer jag att starta lektråden med en intro-text. Ska skriva ihop den när jag lagat mat och mina hungriga familjemedlemmar fått middag. (Inte minst två matvrak i marsvinsburen.😃)

För er som inte hann anmäla er eller om er roll dör i leken kommer det att finnas en reservlista i den här tråden.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2014-02-21 20:44
#186

Jag är ledsen att ni inte fått börja leka än. Har inte glömt er. Jag hade gjort en lektråd och tryckte på publicera. Det var bara att skriva introtexten i inlägg 1 - trodde jag ja….🤪

Jag blev utslängd från iFokus och har inte kunnat ta mig in vare sig på datorn eller mobilen på bra länge nu. Annars hade leken redan varit i gång. Men hav tröst; första deadline blir på söndag. Alla har inte läst sina roll-PM än så det kanske är skönt med lite extra tid att komma igång.

Vill passa på att påminna om aktivitetsregeln:

Om man inte skriver något i lektråden på 48 timmar så brukar man bli diskad om man inte meddelat lekledaren i förväg. Man kan ha missat av väldigt behjärtansvärda skäl och då är det förstås extra trist att åka ut. Därför gör jag nu tillägget i denna omgång att lekledaren kommer att skicka en varning till den som riskerar att åka ut av detta skäl. Då får man lite extra tid på sig. Men sen är man ute.

För missade röstningar gäller samma regel som förut. Två missade röstningar i rad är diskvalificerande om man inte hört av sig till lekledaren i förväg. Inga personliga varningar skickas då. Ev kommer påminnelser att ges i lektråden till dem som riskerar att missa en andra röstning.

Nu ska jag starta en ny lektråd istället för den som försvann när jag blev utslängd.

Lycka till i leken allihop!👍

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Svarttusch
2014-02-21 21:53
#187

Du är inte den enda som haft problem med iFokus, så förstod att det var något sådant :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Mirinda
2014-02-21 22:11
#188

Lektråden är startad. Introt är skrivet. Det är bara att sätta igång och skriva. Här är lektråden för omgång 4.5:

http://marsvin.ifokus.se/discussions/5307b6d1ce12c40b2a0007de-varulvsleken-omg-45?discussions-1 

Tyvärr har Tjattehonung fått förhinder i sista stund. Hennes roll kommer att lottas till någon annan. Meddelas i PM till den det berör.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Mirinda
2014-02-21 23:51
#189

Reservlista till omgång 4.5

Skriv ditt namn om du vill hoppa in vid ev avhopp. (Kopiera och klistra in i nytt inlägg) De som "dött" i leken kan bli reserver (dock ej varulvar och siare - p g a att de vet andras roller). Du som inte är med i omgången kan också skriva upp dig på listan.


    1. 3.

Var snäll och ta bort ditt namn om du ändrar dig efter att du satt upp dig på listan! Reservlistan ska vara aktuell. Då får vi snabbt in en ny deltagare om någon saknas.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Sandra-B
2014-02-24 16:20
#190

Reservlista till omgång 4.5

Skriv ditt namn om du vill hoppa in vid ev avhopp. (Kopiera och klistra in i nytt inlägg) De som "dött" i leken kan bli reserver (dock ej varulvar och siare - p g a att de vet andras roller). Du som inte är med i omgången kan också skriva upp dig på listan.

1. Sandra-B
2. 
3.

Var snäll och ta bort ditt namn om du ändrar dig efter att du satt upp dig på listan! Reservlistan ska vara aktuell. Då får vi snabbt in en ny deltagare om någon saknas.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Mirinda
2014-02-25 00:01
#191

Reservlista till omgång 4.5

Skriv ditt namn om du vill hoppa in vid ev avhopp. (Kopiera och klistra in i nytt inlägg) De som "dött" i leken kan bli reserver (dock ej varulvar och siare - p g a att de vet andras roller). Du som inte är med i omgången kan också skriva upp dig på listan.

1.  
2. 
3.

Var snäll och ta bort ditt namn om du ändrar dig efter att du satt upp dig på listan! Reservlistan ska vara aktuell. Då får vi snabbt in en ny deltagare om någon saknas.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

akittehmonster
2014-02-26 12:42
#192

Reservlista till omgång 4.5

Skriv ditt namn om du vill hoppa in vid ev avhopp. (Kopiera och klistra in i nytt inlägg) De som "dött" i leken kan bli reserver (dock ej varulvar och siare - p g a att de vet andras roller). Du som inte är med i omgången kan också skriva upp dig på listan.

1.Sandra-B 
2. Akittehmonster
3.

Var snäll och ta bort ditt namn om du ändrar dig efter att du satt upp dig på listan! Reservlistan ska vara aktuell. Då får vi snabbt in en ny deltagare om någon saknas.

Nitra98
2014-02-26 15:28
#193

Jag kopierar och ändrar listan eftersom Sandra-B ju redan kommit med igen. 🙂

Reservlista till omgång 4.5

Skriv ditt namn om du vill hoppa in vid ev avhopp. (Kopiera och klistra in i nytt inlägg) De som "dött" i leken kan bli reserver (dock ej varulvar och siare - p g a att de vet andras roller). Du som inte är med i omgången kan också skriva upp dig på listan.

1.  Akittehmonster
2. 
3.

Var snäll och ta bort ditt namn om du ändrar dig efter att du satt upp dig på listan! Reservlistan ska vara aktuell. Då får vi snabbt in en ny deltagare om någon saknas.

Frida B
2014-03-03 21:28
#194

Reservlista till omgång 4.5

Skriv ditt namn om du vill hoppa in vid ev avhopp. (Kopiera och klistra in i nytt inlägg) De som "dött" i leken kan bli reserver (dock ej varulvar och siare - p g a att de vet andras roller). Du som inte är med i omgången kan också skriva upp dig på listan.

1.  Akittehmonster
2. MelvinMimmiLufsen
3.

Var snäll och ta bort ditt namn om du ändrar dig efter att du satt upp dig på listan! Reservlistan ska vara aktuell. Då får vi snabbt in en ny deltagare om någon saknas.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mirinda
2014-03-09 17:30
#195

Reservlista till omgång 4.5

Skriv ditt namn om du vill hoppa in vid ev avhopp. (Kopiera och klistra in i nytt inlägg) De som "dött" i leken kan bli reserver (dock ej varulvar och siare - p g a att de vet andras roller). Du som inte är med i omgången kan också skriva upp dig på listan.

1. MelvinMimmiLufsen


  1. 3.

Var snäll och ta bort ditt namn om du ändrar dig efter att du satt upp dig på listan! Reservlistan ska vara aktuell. Då får vi snabbt in en ny deltagare om någon saknas.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Sandra-B
2014-03-11 01:55
#196

Sätter upp mig på listan ifall det mot förmodan skulle behövas ytterligare ersättare. Är inne via telefonen så jag får inte rätt på kopierandet och inklistrandet av listan.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

akittehmonster
2014-03-11 06:29
#197

sätter också upp mig på listan, för ganska säker på att dom lynchar mig ikväll. :)

Mirinda
2014-03-11 21:53
#198

#197 Man kan inte sätta upp sig på listan medan man är aktiv i leken. Ens roll måste bli dödad först. Blir du uppäten eller lynchad är du välkommen att skriva ditt namn på listan.

Reservlista till omgång 4.5

Skriv ditt namn om du vill hoppa in vid ev avhopp. (Kopiera och klistra in i nytt inlägg) De som "dött" i leken kan bli reserver (dock ej varulvar och siare - p g a att de vet andras roller). Du som inte är med i omgången kan också skriva upp dig på listan.

1. Sandra-B
2. 
3.

Var snäll och ta bort ditt namn om du ändrar dig efter att du satt upp dig på listan! Reservlistan ska vara aktuell. Då får vi snabbt in en ny deltagare om någon saknas.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

strindberg07
2014-03-20 20:19
#199

Sätter upp en ny anmälningslista och ser om några vill vara med igen, själv är jag väldigt leksugen! 🤪 Sätter upp mej som deltagare, så det är fritt fram att vara lekledare för den som vill.

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.6 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

DELTAGARE:

01. Strindberg07


    1. 04. 

    1. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Frida B
2014-03-20 21:31
#200

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.6 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE:

DELTAGARE:

01. Strindberg07
02. MelvinMimmiLufsen


  1. 04. 

    1. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mirinda
2014-03-20 22:02
#201

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.6 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: 

DELTAGARE:

01. Strindberg07
02. MelvinMimmiLufsen
03. Mirinda
04.  
05. 
06. 
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 


  1. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Nitra98
2014-03-20 23:15
#202

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.6 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: 

DELTAGARE:

01. Strindberg07
02. MelvinMimmiLufsen
03. Mirinda
04. Nitra98  
05. 
06. 
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 


  1. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Annons:
akittehmonster
2014-03-21 08:28
#203

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.6 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: 

DELTAGARE:

01. Strindberg07
02. MelvinMimmiLufsen
03. Mirinda
04. Nitra98  
05. Akittehmonster
06. 
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 


  1. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Lady P
2014-03-21 10:08
#204

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.6 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: 

DELTAGARE:

01. Strindberg07
02. MelvinMimmiLufsen
03. Mirinda
04. Nitra98  
05. Akittehmonster
06. Lady P
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 


  1. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Only the dead fish follow the stream...

Mirinda
2014-03-23 00:55
#205

Kom igen och anmäl er! Vi behöver några till. Och en lekledare förstås.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Rmk02
2014-03-23 10:35
#206

LEKLEDARE:  rmk02

DELTAGARE:

01. Strindberg07
02. MelvinMimmiLufsen
03. Mirinda
04. Nitra98  
05. Akittehmonster
06. Lady P
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 


  1. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

JAg har aldrig lätt en varulfs lek men ja någon gång måste ju vara den första

strindberg07
2014-04-09 20:47
#207

Putt! Det behövs endast 4 deltagare till och en lekledare! Var med, det är en riktigt rolig lek! 🙂

[mansolsson57]
2014-06-08 18:27
#208

LEKLEDARE:  rmk02

DELTAGARE:

01. Strindberg07
02. MelvinMimmiLufsen
03. Mirinda
04. Nitra98  
05. Akittehmonster
06. Lady P
07. mansolsson57
08. 
09. 
10. 
11. 


  1. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Nitra98
2014-06-08 21:20
#209

LEKLEDARE:  rmk02

DELTAGARE:

01. Strindberg07
02. MelvinMimmiLufsen
03. Mirinda
04. Akittehmonster
05. Lady P
06. mansolsson57
07. 
08. 
09. 
10. 
11. 


  1. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Annons:
HamsterMiaYT
2014-06-15 20:45
#210

LEKLEDARE:  rmk02

DELTAGARE:

01. Strindberg07
02. MelvinMimmiLufsen
03. Mirinda
04. Akittehmonster
05. Lady P
06. mansolsson57
07. HamsterMiaYT
08. 
09. 
10. 
11. 


  1. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Lady P
2014-06-15 21:15
#211

LEKLEDARE:  rmk02

DELTAGARE:

01. Strindberg07
02. MelvinMimmiLufsen
03. Mirinda
04. Akittehmonster
05. mansolsson57
06. HamsterMiaYT


  1. 08. 
    09. 
    10. 
    11. 

  2. 15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Only the dead fish follow the stream...

Bello_O
2014-06-16 20:38
#212

LEKLEDARE: rmk02 DELTAGARE: 01. Strindberg07 02. MelvinMimmiLufsen 03. Mirinda 04. Akittehmonster 05. mansolsson57 06. HamsterMiaYT 07. Bello_O 08. 09. 10. 11. 12. 13. 14. 15. Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

akittehmonster
2014-06-18 14:19
#213

putt

[AmandaBorg]
2014-06-23 18:07
#214

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.6 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: rmk02

DELTAGARE:

01. Strindberg07 
02. MelvinMimmiLufsen 
03. Mirinda 
04. Akittehmonster 
05. mansolsson57 
06. HamsterMiaYT 
07. Bello_O 
08. AmandaBorg
09. 
10. 
11. 
12. 
13. 
14. 
15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

lollynonna
2014-06-26 16:37
#215

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.6 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: rmk02

DELTAGARE:

01. Strindberg07 
02. MelvinMimmiLufsen 
03. Mirinda 
04. Akittehmonster 
05. mansolsson57 
06. HamsterMiaYT 
07. Bello_O 
08. AmandaBorg
09. lollynonna
10. 
11. 
12. 
13. 
14. 
15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Bello_O
2014-06-28 23:13
#216

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.6 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: rmk02

DELTAGARE:

01. Strindberg07 
02. MelvinMimmiLufsen 
03. Mirinda 
04. Akittehmonster 
05. mansolsson57 
06. HamsterMiaYT 
07. AmandaBorg
08. lollynonna
09. 
10. 
11. 
12. 
13. 
14. 
15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Hoppar ur för jag ska snart resa bort ett tag:(

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Annons:
akittehmonster
2014-07-26 19:09
#217

Putt

Bello_O
2014-08-02 21:40
#218

ANMÄLNINGSLISTA TILL OMGÅNG 4.6 AV VARULVSLEKEN

LEKLEDARE: rmk02

DELTAGARE:

01. Strindberg07 
02. MelvinMimmiLufsen 
03. Mirinda 
04. Akittehmonster 
05. mansolsson57 
06. HamsterMiaYT 
07. AmandaBorg
08. lollynonna
09. Bello_O
10. 
11. 
12. 
13. 
14. 
15.

Kopiera listan (ta med rubriken och dessa rader) och klistra in den i ett nytt inlägg. Skriv till ditt namn och posta inlägget!

Det tog ett tag, hoppar in igen.

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

akittehmonster
2014-08-15 20:23
#219

putt

Mirinda
2014-10-24 15:32
#220

Den här anmälningslistan har funnits här väldigt länge. Om det är några som vill leka igen, så tror jag vi får börja om från början med listan. Det är ju inte säkert att alla som skrivit upp sig vill vara med om det blir en ny omgång. Listan startade 20 mars, så det är över ett halvår sen.

Jag vill gärna leka varulvsleken för att ha något kul att göra nu när novembermörker och kyla snart är över oss. Skriv en rad här i tråden om ni är intresserade!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[mansolsson57]
2014-10-24 16:43
#221

Har finns intresse

mallsan
2014-10-25 08:44
#222

Jag har aldrig kört varulvsleken, men är intresserad att prova 😃

Frida B
2014-10-25 17:02
#223

Även fast jag inte längre är så aktiv här på mif vill jag ändå också fortfarande vara med!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Rmk02
2014-10-25 17:32
#224

Intresserad

älskarkaniner
2014-10-25 20:09
#225

Intresserad

Mirinda
2014-10-25 23:42
#226

Kul att det finns intresse. Ni andra som skrev upp er på den gamla listan; vill ni fortfarande vara med och leka? 

Eftersom det är så länge sen vi lekte sist, så tror jag att det är bäst att börja med grundleken - alltså utan några extra specialroller. Därför är det ett perfekt tillfälle för nya att prova på. Det är inte svårt. Man lär sig vartefter och det finns en lekledare att fråga om något verkar oklart.

Kanske kan vi hjälpas åt att skapa intresse hos iFokuskompisar som aldrig prövat denna roliga och spännande lek?

Jag och MML (kul att se att du fortfarande är på) har varit med sedan "tidernas begynnelse". Kanske kan några fler "gamla" varulvslekare komma med också?

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

strindberg07
2014-10-26 15:53
#227

Jag skulle vilja vara med! :-)

[AmandaBorg]
2014-10-26 18:12
#228

Jag skulle gärna vara med men är inte säker på om jag kommer att ha tid tyvärr.

[AmandaBorg]
2014-10-26 18:12
#229

Jag skulle gärna vara med men är inte säker på om jag kommer att ha tid tyvärr.

Mirinda
2014-10-26 22:36
#230

Nu kommer det ett ganska långt inlägg om aktivitet - passivitet. Det är säkert självklart för er som lekt några ggr. Men för nya kan det vara bra att veta.

Ju mer aktiva deltagarna är ju roligare blir leken. Men ett minimum är nog att man kan titta in en gång per dygn och skriva något i tråden. Reglerna säger att man åker ut p g a passivitet om man missar två röstningar i rad eller om man inte skrivit något på 48 timmar. Jag brukar vara väldigt hård med röstningsregeln. 48-timmarsregeln kan jag töja lite på om det finns goda skäl. 

Så visst - det går att vara väldigt passiv också.  Men i praktiken tigger man om att bli utröstad då. Det är väldigt tacksamt att misstänkliggöra en deltagare som inte är med i diskussionen innan lynchningsröstningen.

Ska man resa bort några få dagar eller blir så sjuk att man inte orkar hänga med och riskerar att åka ut p g a passivitet så är det OK, bara man meddelar lekledaren i god tid (innan resan eller innan det gått 48 timmar om man är sjuk). 

Utmaningen med den här leken är (för byborna) att försöka lista ut vem som är vän och vem som är fiende och (för varulvarna) att försöka lura byborna att tro att de är goda och dra med dem i att rösta ut sina egna.

För att komma underfund med vilka roller de andra har är det jätteviktigt för byborna att skriva i tråden. De har ju inget annat sätt att kommunicera med varandra. För varulvarna är det också viktigt att göra sig hörda tråden. De kan ju inte ensamma rösta ut en bybo och måste använda tråden för att "smöra in sig" hos så många bybor som möjligt.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
[AmandaBorg]
2014-10-28 19:56
#231

Jag är mitt uppe i en flytt hemifrån och har dessutom en pojkvän, en hund och ett jobb att ta hänsyn till, men att vara aktiv minst en gång per dygn borde jag kunna fixa. 🙂

Mirinda
2014-11-02 17:39
#232

Är det några fler som vill vara med och leka för att jaga bort lite november-tristess? Skriv en rad i tråden om du är intresserad!

Det här är bara en fråga om intresse - ingenting man binder sig vid. Tänkte att det är bäst att kolla att vi är hyfsat många som är intresserade innan jag startar en anmälningslista.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Rmk02
2014-11-02 20:52
#233

Jag!

Mirinda
2014-11-04 17:02
#234

Putt

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Rmk02
2015-01-12 18:27
#235

putt

Upp till toppen
Annons: