Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 4412 ggr
Youngnt
2015-02-27 13:37

Inrednings Idéer till buren

Jag bytte nyligen till en bokhyllebur :D dock är den rätt smal men lång! Den är 200cm på längden och 60cm på bredden. Men jag har fortfarande ingen aning hur jag ska göra det roligt där inne för dom. Har nån nå idéer om hur jag kan inreda så det bli lite bättre och roligare för dom?:)

Annons:
Youngnt
2015-02-27 13:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Såhär ser den ut just nu, en matskål, liten husramp till vänster och till höger ett gömställe med tak och en kompistpåse där inne och hö på sidan av kompostpåsen. Så dom har mycket tråkig springplats i mitten vilket är bra men nått annat kul borde gå att få in tycker jag

JonnaCecilia
2015-02-27 16:26
#2

Nån tunnel kan ju vara kul, mer gömställen är alltid uppskattat… Så här ser min bur ut, möblerar om då och då ;) De älskar att springa i den långa tunneln, har en kortare med, men allt ska ju få plats ;)

JonnaCecilia
2015-02-27 16:29
#3

Nähe, verkar inte funka, kan försöka igen senare…

[Miiika]
2015-02-28 15:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har flera hus i buren som jag byter plats på varje dag. Jag har också en uppsättning med hus i en annan stil (klassiska hus med en öppning och runt fönster, sådana hus har jag i olika storlekar och jag har också målat dem i giftfri färg för att det ska se trevligt ut). Jag har också köpt en kattunnel på Biltema som jag lägger in i buren ibland :)

cinderellaghost
2015-03-01 00:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har en hemmabyggd bur med hus och även ett lite tråkigt ventilationsrör.

ondskefull
2015-03-01 19:34
#6

#4

Jag såg att du har en kanin med dina marsvin det inget jag skulle rekommendera då kaniner kan sparka till marsvin ganska hårt utan att dem mening och då kan marsvinet få problem med tänderna tex att dem sprickerbli snea osv bara mitt tips🙂

Annons:
[Miiika]
2015-03-03 10:13
#7

#6, Jag har också hört det och jag har läst på om det också för det var mycket prat om sjukdomar också men veterinären tyckte att det inte var några problem och de har bott tillsammans i flera år utan att det har hänt någonting - kaninen börjar bli gammal och är väldigt försiktig med sina älskade små marsvin, han vaktar dem och ser dem nog som sina små kaninungar :)

musse_lusse
2017-11-08 20:32
#8

Marsvinen kan få allvarliga sjukdomar av kaninen, läs på lite varför man inte ska ha kaniner med marsvin :))

/// Musse_lusse 

Instagram: MusseAndLusse

Djur.livet
2017-11-11 16:24
#9

Miiika du vet väl att man ska absolut INTE ha marsvin och kaniner ihop!

Upp till toppen
Annons: