Annons:
Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1118 ggr
amandajoh
10/23/16, 9:15 PM

Vad är detta??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittat henne såhär idag. Vad kan de vara? Kan hon ha kliat sig i ögat? Inte råd med vet före 27e..

Annons:
Honestyisdead
10/23/16, 9:21 PM
#1

Jag vet inte vad det är. Men när man har valt att vara djurägare har man tagit på sig ett ansvar. I det ingår att man tar djuret till veterinär direkt när det behövs. Det finns inget "senare" eller "har inte råd".

vendelay
10/23/16, 9:47 PM
#2

Jag vet inte vad det kan vara men du måste ringa en veterinär. Dels för att förklara och be om råd, många veterinärer hjälper till att lägga upp betalningsplaner osv också. Men också för att det faktiskt klassas som djurplågeri om du inte tar kontakt med veterinär när ditt husdjur mår dåligt / har skadats.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

amandajoh
10/23/16, 9:50 PM
#3

Visste att folk skulle skriva så. Men visst är jag djurplågare. Har bara tagit alla djur till veterinär direkt när dom blivit sjuka men det räknas väl inte. Plus att jag redan har pratat med dom och det går bara med betalplan över 5000 kr. Trött på alla dumma kommentarer här. Tack för hjälpen……

vendelay
10/23/16, 9:53 PM
#4

Vad säger veterinären att det är då?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Mitchika
10/23/16, 10:23 PM
#5

Det ser ut att kunna vara cherry eye, men säker kan man ju inte vara. 

http://marsvin.ifokus.se/articles/4d713d0ab9cb46221d053a4c-ogonsjukdomar

Rulla ner lite i artikeln så får du se bild på marsvin med cherry eye, dock "bara" med en klump. Jag skulle dock låta en veterinär kika på det så snabbt som möjligt för att vara på säkra sidan. 🙂

Hur är hennes allmäntillstånd? Äter hon, dricker, kissar och bajsar som hon ska?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Honestyisdead
10/23/16, 10:32 PM
#6

#3 Det är inga dumma kommentarer.  Djuret är det viktiga här. Det är flera dagar till den 27e och det kan man inte vänta om djuret behöver vård. Man får låna om det inte går med faktura.

Bra att du gått till veterinär innan.  Fortsätt så.

Annons:
Amasone
10/24/16, 1:06 PM
#7

Jag är inte veterinär och kan bara gissa. Förutom de röda svullnaderna ser det också ut att vara rinnigt runtom hela ögat, så min gissning är att hon har fått någon slags inflammation i ögat. I så fall är det nog antibiotika som gäller. Skriv gärna när du vet mer så vi andra också kan få bli klokare :-)

Bullerbytjejen
10/28/16, 10:13 AM
#8

Alltså, jag blir så ledsen, har man tagit på sig ett djur så måste man veta att man kan hjälpa djuret om det blir problem. tycker inte alls folk är dumma som påpekar detta. Har man inte råd så gör man sig,  OM man nu har skaffat ett djur.  Dom gånger jag har haft det krasst med pengar har jag lånat pengar om jag behövt, till djuren. Dom går alltid först.. ALLTID, för..dom har inte valt att hamna hos mig JAG har valt det, och då är det mitt ansvar att ta hand om djuret.  Ser inte så roligt ut på bilden där iaf, jag skulle löst det på något sätt, för djurets skull.

Upp till toppen
Annons: