Annons:
Etikettskötsel
Läst 688 ggr
benjerry
11/19/16, 11:37 AM

ett dygn själva?

fick just reda på att jag ska bort klockan 14 idag. detta innebär alltså att pojkarna mina blir ensamma i drygt 26 timmar, om jag inte fixar någon som kan se till den. jag har haft dem på golvtid hela förmiddagen och tänker låta dem vara där tills jag ska iväg. om jag laddar på extremt med hö i hela buren, fyller fräscht vatten och lämnar dem mat för två måltider, är det okej att dem är själva då? eller rekommenderar ni att jag ändå fixar någon som tittar till dem imorgon på morgonen? var helt ärlig om vad ni tycker, för är så osäker angående detta! tycker ni det är ens en gnutta fel att lämna dem så, så fixar jag givetvis en gris-vakt :) tack på förhand för snabba svar då jag far om ngn timme!!

Annons:
Den vilda djungelkvinnan
11/19/16, 12:01 PM
#1

Om du är säker på att de inte kan fastna i något i buren så tycker jag du kan lämna dem om det inte är mer än 26 timmar. Men man ska ju inte ha det som vana!

benjerry
11/19/16, 12:22 PM
#2

#1 nej någon vana ska det absolut inte bli, bara en gång känns hemskt på något sätt haha.. skulle du personligen lämnat dem eller tror du att du skulle bett någon kolla till dem?

Den vilda djungelkvinnan
11/19/16, 1:47 PM
#3

Jag hade lämnat dem om det inte gick att lösa på nått enkelt sätt. Förutsatt att de mår prima, har extra med mat, vattenflaska + skål och löjliga mängder hö.

benjerry
11/19/16, 2:35 PM
#4

#3 okej, tack så mycket för svar! lämnade dem själva, sen får vi väl se om jag lyckas hålla mig från att ringa dit någon innan jag kommit hem haha..

Fridaaaa
11/20/16, 5:30 PM
#5

Enligt lag får man lämna max 24 timmar.
Så hitta någon som kan kolla dem.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ThatCuteThingie
11/20/16, 6:04 PM
#6

om det är ok med 24 timmar tror jag inte de spelar någon roll om du lämnar dom 26 EN gång :)

Annons:
Fridaaaa
11/20/16, 6:12 PM
#7

#6 Dock bör man inte lämna 24 timmar heller.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ThatCuteThingie
11/20/16, 6:17 PM
#8

sa inte att det var en bra grej att göra :) åter igen sa jag EN gång gör nog inte så jättemycket inget jag rekomenderar inget man borde göra ständigt och inget som man borde få belöning för men en gång är okej sålänge det är ett nödfall och marsvinen har allt dom behöver

Fridaaaa
11/20/16, 6:37 PM
#9

#8 Känns inte som detta är nödfall riktigt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mirinda
11/22/16, 12:08 AM
#10

TS låter, i mina öron, som en omsorgsfull och ansvarstagande marsvinsägare. Annars skulle hon nog inte brytt sig om att ställa frågan här. Var och en gör sina egna val. Skulle man alltid rätta sig exakt efter det som står i lagen, så skulle det bli tokigt ibland (tänker bl a på det galet lilla burutrymme per marsvin som krävs enl lag).

Jag instämmer med #3 och #6. Ett par timmar mer eller mindre lär knappast göra skillnad, särskilt inte om man gör det vid ett enstaka tillfälle. Det viktigaste är att marsvinen har hö och vatten så det räcker tills de kan få påfyllning.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Upp till toppen
Annons: