Annons:
Etikettallmänt
Läst 952 ggr
[fluffimarsu]
11/21/16, 9:17 PM

hjälp

mitt marsvin är väldigt rädd av sej han ryggar tillbaka när man ska klappa han i buren elr halv springer iväg vfr

Annons:
Amasone
11/21/16, 9:22 PM
#1

Det är normalt, ha bara tålamod och locka med en bit grönsak i handen så ditt marsvin lär sig koppla ihop dig med något positivt. Vissa marsvin blir mer orädda än andra, men de har som instinkt att springa iväg från rovdjur så det ska arbetas med det!

ThatCuteThingie
11/21/16, 9:24 PM
#2

marsvin är byttes djur. deras största rädsla är att en stor fågel ska flyga ner och ta dom . i deras ögon påminner nog din stora hand om denna rädsla så istället för att dyka ner mot den  försök att få den att komma till dig istället :) muta den med en gurka eller något annat smaskigt det brukar funka ^^

[AnimeV4]
11/21/16, 9:30 PM
#3

Det låter normalt. Hur gammal är han? Har han en kompis? Hur länge har du haft honom?

ElinvBorg
11/21/16, 9:58 PM
#4

Jag har förstått det som om du endast har ett marsvin? Skaffa en kompis snarast då man inte får ha marsvin ensamma enligt lag då de vill vara flera och så ska du se att han kommer bli tryggare

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

ThatCuteThingie
11/21/16, 10:10 PM
#5

kompis anser jag vara självklart :o tänkte inte på att skriva det men ja en vän är det viktigaste

Ljungåsen
11/22/16, 10:32 AM
#6

Marsvin kan vara hur tama som helst och ändå inte vilja bli klappade i buren. Jag tycker nog det är vanligare att de inte uppskattar burklappande, än att de gör det. Av mina fyra så är det två som går att klappa i buren, men bara på huvudet. Försöker jag klappa på kroppen så springer de undan, och det är ändå marsvin som springer fram till fötterna på en när de har golvtid, och som går att plocka upp utan problem.

Annons:
[AnimeV4]
11/22/16, 3:29 PM
#7

Där sa du något, Ljungåsen!

Upp till toppen
Annons: