Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 767 ggr
dannne01
11/26/16, 9:03 PM

Ensamt marsvin?

Hej nu är det så idag så dog ett av mina marsvin vilket var väldigt ledsamt, men nu är det så att jag har kvar ett marsvin. Jag har hört att dom kan bli deprimerade eftersom marsvin är sociala grupp djur. Så det jag undrar är vad kan göra för att undvika det här och få mitt marsvin må så bra som möjligt nu? Tänkte speciellt om jag kan göra något i buren? Ändra på inredningen? För min bur som jag har nu är 2 meter lång, ska man kanske stoppa i nå saker som får marsvinet att känna sig tryggare nu ensam?

Annons:
Fridaaaa
11/26/16, 9:04 PM
#1

Du måste skaffa ny kompis så fort du kan.
Pyssla mycket med den tills det är ordnat :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ljungåsen
11/27/16, 6:57 AM
#2

Har du sett den här artikeln? http://marsvin.ifokus.se/articles/4d71586bb9cb462244068e1f-varfor-ska-man-inte-ha-marsvin-ensamma?discussions-1 Att ha ett ensamt marsvin är ett brott mot djurskyddslagen och det är inte snällt mot marsvinet. En del marsvin reagerar väldigt dramatiskt på att bli ensamma så det kan vara riktigt bråttom med ny kompis. Rekommenderar daglig vägning av marsvinet så länge det är ensamt. Deprimerande marsvin äter inte som de ska, och om ett marsvin inte äter blir situationen snabbt livshotande.

dannne01
11/27/16, 10:15 AM
#3

Okej tack för hjälpen, jag vill bara det som är bäst för mitt marsvin! :)

Upp till toppen
Annons: