Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 1373 ggr
Lollan1000
1/9/17, 5:05 PM

Botten till cc cage

Vad ska man ha för botten om man ska bygga en cc cage? Det ska va en botten av plast men vart får man tag på den plasten? Jag har undrat länge att man kan ju bygga burarna hur man vill. Men man kan ju inte ändra på bottnen bara gallren😂 Eller så är det bara jag dom inte fattar.

Annons:
Lollan1000
1/9/17, 5:08 PM
#1

Man kan ju liksom inte ändra på gallren eftersom bottnen är ju som den är eller vad man ska säga. Tex om jag har en burform som ett L. Då kan jag ju inte ändra burbottnen til en rektangel. Men man kan de med gallren. Om man skulle beställa buren hur vet de hur man vill ha bottnen ? Haha förlåt för många frågor (;

smellcaramell
1/10/17, 10:47 AM
#2

Jag tror grejen är den att du lätt kan anpassa burens storlek och form efter den yta du har, alla kanske inte har plats för en 160*60 bur men kan få fram samma yta om man gör buren mer fyrkantig eller L-formad. Tror inte det är meningen att man ska bygga om buren stup i kvarten utan att det ska vara lättare att anpassa den efter den yta man har 🙂

Lollan1000
1/10/17, 4:09 PM
#3

Jaga då förstår jag(; men vet någon vart plasten finns.

Livandivan
1/10/17, 5:31 PM
#4

Undrar samma, vart kan man hitta "coroplast" som så många använder i botten av c&c burar?

Med vänlig hälsning / Livandivan <3

GuineaPigFish
1/11/17, 7:57 PM
#6

#5 OBS! kolla så att det verkligen är "rätt" kanalplast. Det finns både den mjuka (som vi marsvinsfolk vill ha) och en av hårdare material. Jag har hittills enbart hittat rätt plast här, också rätt billigt (70x100 cm, 4 mms tjocklek för 70 kr, köp flera och tejpa, så har du allt färdigt för en billig slant!) : http://www.mattonbutiken.se/index/product/id/WPE40-VIT/search//KANALPLAST_70X100CM_4MM_VIT.html#

Den här har höllit för mig under hela den period jag använt c&c bur, sedan november 2015. Ska dock byta ut hela botten nu, eftersom det är så billigt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: